Click for Amazing Phone Card








شنبه 24 اردیبهشت 1384

اصغرزاده: شوراي نگهبان حق تفسير قانون اساسي را به مردم واگذار كند؛ كشور را نمي‌‏شود مانند پادگان اداره كرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، گفت: اگر تسخير سفارت آمريكا آينده كشور را تيره و تار ‏كرده، از مردم كشورم عذرخواهي مي‌‏كنم.

به گزارش "ايلنا"، ابراهيم اصغرزاده؛ دبير كل حزب همبستگي كه روز چهار شنبه 21 ارديبهشت ماه جاري در جمع دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي و دانشگاه اصفهان پيرامون مسايل نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري سخنراني مي‌‏كرد، در مورد عدم فعاليت جنبش دانشجويي، اظهار داشت: سه عامل باعث فاصله جنبش دانشجويي از جامعه و فضاي سياسي كشور و خانه نشيني اين قشر شد. اول؛ اين كه جنبش دانشجويي نتوانست با اصلاح‌‏طلبان هم فكر و هم عقيده باشد و تئوري مشخص خلق نمايد و رفتار غلط و بدون منطق اصلاح‌‏طلبان كه به صورت غيرمدني عمل مي‌‏نمودند و مسوولان آن ضعف مديريتي داشتند.
وي ادامه داد: دليل اين بود كه دولت فاقد اراده سياسي جهت برآوردن نياز مردم و پيشبرد اصلاحات است. براستي چرا اراده لازم وجود نداشت و دولت ما در يك تله قانوني خود را گرفتار كرده بود كه هم اكنون بخشي از جنبش دانشجويي نسبت به آينده كشورش و مسايل پيش آمده در همه ابعاد بي‌‏تفاوت باشند.
دبير كل حزب همبستگي افزود: ما شاهد يك فضاي سرد ناشي از اعتراضات دانشجويي نسبت به وضع نابسامان موجود هستيم. دستاورد حركت خودسرانه و اقتدار‌‏طلبانه‌‏اي است كه اصلاح طلبان ايجاد نمودند. كسي نمي‌‏تواند به دانشجويان خط بدهد، خودشان بايد روشن باشند و اعتماد از دست رفته را برگردانند.
اصغرزاده تصريح كرد: سياست‌‏مدار بايد خودش را با شرايط جديد دانشجويان هماهنگ سازد و اصلاحات را نقد نمايد و از طرف ديگر جنبش دانشجويي بايد در مسايل كشورش مداخله كند و از حاشيه بپرهيزد و در مقابل روي كارآمدن جناح اقتدارطلب بايستد و من معتقدم اول بايد اراده ملي را تغيير داد و بعداً ساختار كشور را.
اصغرزاده تصريح كرد: دولت خاتمي و اصلاح طلبان بهتر از اينها مي توانستند عمل كنند و در قبال بعضي موارد مقصر هستند، البته ما يك ساختار و قانون اساسي داريم كه دولت آينده هم به آن گردن مي‌‏نهد كه قانون اساسي بايد حداكثر باشد نه حداقل و مردم حق تفسير دارند.
وي در عين حال افزود: تحولات دنيا را بايد پذيرفت. ديگر زمان آنكه دنيا دو قطبي بوده و شرق و غرب قدرت خاص باشند، به پايان رسيده، نمي‌‏شود كشور را مثل پادگان با اقتدار كنترل و اداره كرد. وظيفه ما اين است كه كشور را از تهديد خارج كنيم و از منافع ملي دفاع نماييم. براستي كه اين انقلاب انقلاب ساده‌‏اي نبوده و شاخص آن آشنايي مردم با اهداف و آرمان هاي خودشان بود كه اين در پيروزي انقلاب تأثير بسزايي داشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اصغر زاده در ادامه سخنان خود در خصوص عملكرد شوراي نگهبان، تأكيد كرد: اين شورا بايد طوري عمل كند كه آرايش و اقدامات سياسي به نفع يك شخص يا گروه نباشد و حق تفسير قانون اساسي را به مردم واگذار نمايد.
وي در پاسخ به سوالي يكي از دانشجويان تسخير لانه جاسوسي آمريكا توسط خود و دانشجويان ديگر را اعتراض دانشجويي به رژيم گذشته و آمريكا تلقي نمود و يادآْور شد: اگر آن كار را نمي‌‏كردم انقلاب شكست مي‌‏خورد، ولي من مسوول پيامدهاي آن حادثه نيستم، هر چند كه بايد وزير خارجه آمريكا از ايران عذر خواهي مي‌‏نمود، بنده در كل مخالف تأثير آن حركت در طولاني شدن روند مذاكرات نيستم. من معتقدم بايد با شجاعت در مقابل امريكا از منافع ايران حمايت كرد و بسيار محترمانه و مقتدرانه پاي ميز مذاكره برويم، باز هم مي‌‏گويم اگر آن حادثه آينده كشورمان را تيره و تار مي‌‏كند، از مردم عذرخواهي مي‌‏كنم. با توجه به اين كه تسخير لانه جاسوسي به جا بود و ملت هم در آن زمان حمايت كردند.
اصغر زاده در پايان پيرامون حضور نظاميان در عرصه انتخابات، گفت: زحماتي كه اين عزيزان در زمان جنگ متحمل شده‌‏اند، هرگز فراموش نمي‌‏شود و بگذارند حرمت و ارزش آن حرمت و از خودگذشتگي پا برجا بماند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22534

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اصغرزاده: شوراي نگهبان حق تفسير قانون اساسي را به مردم واگذار كند؛ كشور را نمي‌‏شود مانند پادگان اداره كرد، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005