Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 21 اردیبهشت 1384

در نامه اعتراض آميز نهضت آزادي ايران خطاب به سيدمحمد خاتمي: اجازه تكرار انتخابات مجلس هفتم را ندهيد، ايلنا

نهضت آزادي ايران در نامه‌‏اي سرگشاده به رئيس‌‏جمهوري نسبت به جلوگيري از برگزاري چهل و چهارمين سالگرد تاسيس اين حزب در تالار معلم اعتراض كرد.

به گزارش خبرنگار" ايلنا" در اين نامه كه خطاب به سيدمحمد خاتمي؛ رئيس جمهوري نوشته شده، آمده است: جنابعالي و ساير مقامات برجسته كشور از هر فرصتي استفاده كرده و ضرورت مشاركت حداكثري مردم را خواستار و مردم را به شركت در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري دعوت كرده‌‏اند، اما آمار نظرسنجي‌‏ها نشان مي‌‏دهد، مشاركت مردم چندان چشم‌‏گير نخواهد بود. مردم عموماً منفعل و مأيوس بوده و بي‌‏تفاوت شده‌‏اند، از طرف ديگر خطرات چشم‌‏گيري كيان كشورمان را تهديد مي نمايد.
اين نامه مي افزايد: نهضت آزادي ايران در چنين شرايطي مردم را به شركت در انتخابات فراخوانده و براي تأكيد بر ضرورت آن كانديدا معرفي كرده است، اما خروج مردم از بي‌‏تفاوتي و يأس و حضور فعال در انتخابات، مشروط به ابراز شفاف اراده اصلاح از جانب رهبران كشور و تغير در رفتارها نهادها و مراكز جمعي قدرت مي‌‏باشد. آنچه را كه نهضت آزادي ايران به عنوان شروط مشاركت در انتخابات بيان نموده است در صورت تحقق به منزله اعلام اراده اصلاح در رفتارهاي مسوولان كشور مي باشد.
در ادامه تصريح شده است: متأسفانه ثبت نام كانديداها در حالي آغاز شده است كه نه تنها هيچ علامت و تمايلي از تغيير در رفتارها ديده نمي شود، بلكه بر‌‏عكس فشار بر نيروهاي سياسي دگر‌‏انديش افزوده شده است. از جمله از برگزاري مراسم چهل و چهارمين سالگرد تاسيس نهضت آزادي ايران در تالار خانه معلم به دستور يك مقام امنيتي و اطلاعاتي جلوگيري شده است.
در ادامه نامه اين حزب به خاتمي آمده است: ما مطمئن نيستيم كه ابلاغ اين دستور از جانب وزارت اطلاعات يا نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي موازي بوده است و با توجه به اين كه موانع بر سر راه برگزاري انتخابات آزاد، سالم و منصفانه با معيارهاي بين المللي شناخته شده به عوامل تهديد كننده امنيت ملي كشورمان تبديل شده است، از جنابعالي به عنوان رئيس قوه مجريه و رئيس شوراي امنيت ملي مي خواهيم كه تصميم درباره تحقق شرايط اجتناب‌‏ناپذير انتخابات آزاد, سالم و منصفانه را از حوزه تمايلات و اراده يك سويه نگر شوراي نگهبان خارج و آن را در شوراي عالي امنيت ملي كشور مطرح سازيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نامه درپايان خاطر نشان مي كند: مردم از شما انتظار دارند كه درماه‌‏هاي آخر عمر رياست خود اجازه ندهيد انتخابات ديگري از نوع مجلس هفتم برخلاف قانون انجام گيرد و بار مسووليت شما را در پيشگاه خداوند و ملت سنگين‌‏تر سازد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22422

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در نامه اعتراض آميز نهضت آزادي ايران خطاب به سيدمحمد خاتمي: اجازه تكرار انتخابات مجلس هفتم را ندهيد، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005