Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 21 اردیبهشت 1384

مصطفي معين پس از ثبت نام: جدي‌‏ترين رقيب من عدم حضور جدي مردم در انتخابات است، ايلنا

كانديداي اصلاح‌‏طلبات پيشرو، گفت: رقابت‌‏ها بايد براساس مصالح ملي و آراي مردم انجام گيرد، البته آن چه مورد اجماع قرار گيرد، اصل است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، مصطفي معين پس از ثبت نام در انتخابات نهمين دوره رياست جمهوري با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا شما با موسوي رقابت خواهيد كرد؟ گفت: اگر اصل را بر آرا و اجماع ملي بگذاريم، به وحدت نظر مي‌‏رسيم و اجماع در انتخابات تحقق خواهد يافت.
وي افزود: اطلاعي از آخرين ديدگاه‌‏ها، نظرات و شرايط وي براي حضور ندارم و از حضور موسوي استقبال مي‌‏كنم، معتقدم حضور وي مي‏تواند به برگزاري انتخابات جدي كمك كند و رقابت‌‏ها به طور جدي ادامه يابد.
كانديداي اصلاح طلبان پيشرو تصريح كرد: در مرحله حساسي از فرآيند انتخابات كه زمان ثبت نام است، اميدوارم خط جديدي آغاز شود تا در فرايند دموكراتيك شدن كشور قدم هاي موثر برداشته و شاهد آزادي و عزت مردم شريف ايران باشيم.
وي درپاسخ به سوالي مبني بر اين كه در صورت حضور هاشمي، شانس خود را براي پيروزي در عرصه رقابت انتخابات چه اندازه برآورده مي‌‏بينيد؟ گفت: از ابتدا از حضور شخصيت هاي برجسته استقبال كرده‌‏ايم و هنوز هم استقبال مي‌‏كنيم.
وي افزود: حضور شخصيت‌‏هاي ملي و تنوع و تكثر آنها حاكي از جدي بودن انتخابات و نشان دهنده رقابت جدي و واقعي است و مي‌‏تواند ضامن سلامت و آزادي بيشتر انتخابات باشد و اين كه انتخابات به دور از شايبه تنگ نظري و تخلف برگزار گردد.
معين تصريح كرد: من از حضور هاشمي استقبال مي‌‏كنم و اميدوارم رقابت جدي در تعميق دموكراسي به وجود آيد.
وي درپاسخ به اين سوال كه آيا به نفع كروبي كنار مي رويد؟ گفت : وقتي افراد در عرصه انتخابات حضور مي‌‏يابند، اين حضور جدي و مبتني بر رقابت خواهد بود و تا آخر ادامه خواهد داشت.
كانديداي جبهه مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در انتخابات رياست جمهوري در خصوص احتمال اجماع در جبهه اصلاحات، گفت: اميدوارم به كانديداي واحد برسيم.
معين در پاسخ به اين سوال كه آيا احتمال رد صلاحيت وي وجود دارد؟ گفت: اين مساله بايد دغدغه رقبا باشد، شما خبرنگاران چرا به اين مساله دامن مي زنيد؟!
وي خاطر نشان كرد: ردصلاحيتم بدور از انتظار مردم، افكار عمومي و افكار جهان است كه فردي با اين مشخصات صلاحيتش مورد تأييد قرار نگيرد.
معين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه مهمترين رقيب خود را در انتخابات چه كسي ارزيابي مي‌‏كنيد؟ گفت: مهمترين رقيب من عدم حضور جدي مردم در انتخابات است.
وي افزود: با توجه به تلاش هاي جدي توسط من، حاميان، دانشگاهيان و نخبگان اميدوارم شاهد حضور جدي مردم در انتخابات سالم آزاد و قانونمند باشيم.
معين ادامه داد: عدم حضور حداكثري مردم آفتي براي فرايند انتخابات، تحقق دموكراسي و برپايي دولت اصلاح طلب است.
وي در پاسخ به اين سوال كه فكر مي‌‏كنيد آيا اصلاح‌‏طلبان در انتخابات رأي بياورند، گفت: اگر علي‌‏رغم تبعيض رسانه‌‏اي و عدم عدالت در امكانات و منابع كانديداها بتوانيم با صحبت‌‏هاي رو در رو با مردم، نخبگان و با استفاده از راه‌‏هاي ابتكاري مثل ايجاد فضاي مجازي و استفاده از رسانه‌‏هاي حداقلي كه در اختيار داريم، با مردم ارتباط برقرار كنيم و از سوي ديگر فضاسازي غيراخلاقي رقبا وجود نداشته باشد، كانديداي اصلاح‌‏طلبان رأي خواهد آورد.
معين خاطر نشان كرد: اگر مردم از وضعيت مردد فعلي، به يمن تلاش جمعي ما خارج مي‌‏شوند، كانديداي اصلاح‌‏طلب در دور اول پيروز خواهد شد.
معين مهمترين برنامه خود را تشكيل دولت مقتدري دانست كه بر اساس دفاع از حقوق اساسي همه مردم در عرصه‌‏هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي، معيشتي و قومي دفاع كند.
معين در خصوص تداركاتچي بودن رئيس‌‏جمهوري، گفت: من و همكاران معتقديم در قانون اساسي اولين شخصيت رسمي كشور رئيس جمهور است. هر چند كه سطح مسووليت، وظايف و پاسخ‌‏گويي مطلوب نيست، اما تداركاتچي نيز نمي‌‏باشد. اراده هايي وجود دارند كه مايلند رئيس‌‏جمهوري را در حد تداركاتچي تنزل دهند. با كمك نخبگان كشور و عقل جمعي اميدوارم بتوانيم در بسياري از چالش‌‏هاي و تنگ‌‏ناهاي كشور فائق شويم.
مصطفي معين، در ادامه تصريح كرد: كشوري كه از فرهنگ غني برخوردار است، حق دارد در چارچوب تعهدات بين المللي از انرژي هسته‌‏اي در جهت منافع ملي و اهداف صلح دوستانه برخوردار شود. ما نياز داريم كه بهانه‌‏ها را گرفته و به اعتماد سازي بپردازيم. ما با ادامه مذاكرات و بالاترين سطح اعتمادسازي را انجام مي‌‏دهيم و اميدوارم كشور را از منبع بالقوه انرژي برخوردار كنيم .
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه دولت‌‏هاي خارج تمايل به حضور هاشمي در عرصه انتخابات رياست جمهوري دارند، گفت: براي ما دخالت خارجي‌‏ها در خصوص منافع و مصالح ملي و اختيارات مردم مهم نيست و آنها نبايد در امور داخلي ما دخالت كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص بر نامه هاي خود در عرصه سياست خارجي، گفت: اگر دولت اصلاح طلب و مقتدر تشكيل شود، اولويت خود را سياست خارجي قرار خواهد داد و آن را مورد بازنگري و تجديد نظر قرار خواهد داد و اعتمادسازي و تعامل با جهان را پيگير خواهد شد.
وي افزود: در رابطه با آمريكا براساس منافع ملي مشترك با مسايل برخورد مي كنيم و سعي خواهيم كرد حساسيت هاي بي‌‏دليل را از بين ببريم و در شرايط برابر با هماهنگي لازم و در چارچوب قانون عمل كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22421

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصطفي معين پس از ثبت نام: جدي‌‏ترين رقيب من عدم حضور جدي مردم در انتخابات است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005