Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 18 اردیبهشت 1384

كروبي: بيشترين تلاش را براي جمع كردن گروه‌هاي فشار خواهم كرد؛ اصلاحات با برخورد فيزيكي، زندان، دادگاه و توقيف متوقف نمي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

مهدي كروبي با تاكيد بر اين كه بيشترين تلاشم را براي جمع كردن پديده اسف‌انگيز گروه‌هاي فشار خواهم كرد، گفت: دولت مقتدر اولين شرطش مردمي بودن و دفاع از حقوق مردم است. من اين قول را به مردم مي‌دهم و خوب مي‌دانيد كه قولي كه قبل از انتخابات به مردم بدهم، پس از انتخابات باز پس گرفتني نيست.

در پي بروز پاره‌اي تشنجات در جلسات سخنراني حجت‌الاسلام‌والمسلمين كروبي در قم و زنجان خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين‌باره گفت‌وگويي با وي انجام داد.

كانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به ارزيابي خود از علت حوادث زنجان و قم اظهار داشت: برخورد فيزيكي و به هم زدن جلسات، الگوي نخ‌نما شده‌اي است كه فقط استهزاي مردم را به دنبال دارد. من اطمينان يافتم كه امروز روز نااميدي مخالفان اصلاح‌طلبان است؛ چرا كه آنها از شيوه‌هايي استفاده مي‌كنند كه دوران آن ديگر گذشته است. اصلاحات در ادبيات مردم، در انديشه و در رفتار مردم، نهادينه شده است. اصلاحات از مرز جلسات محدود سخنراني نخبگان و شخصيت‌هاي سياسي گذشته است. اصلاحات در درون جامعه، در انديشه و كلام هر ايراني وجود دارد. اصلاحات چيزي نيست كه با به هم زدن جلسات سخنراني بتواند در مقابل آن بايستند.

من متاسفم كه مخالفان اصلاحات هنوز نمي‌دانند اصلاحات ديگر با برخورد فيزيكي و زنداني كردن و به دادگاه كشاندن و توقيف كردن، متوقف نمي‌شود. اگر تمام دنيا هم قدرتشان را در اختيار مخالفان اصلاحات قرار دهند نمي‌توانند در مقابل قدرت اصلاحي مردم بايستند. تكرار اين شيوه‌هاي نخ‌نما و به كار گرفتن ابزارهاي بي‌فايده تنها مرا مطمئن مي‌كند كه به همه‌ي دوستان اصلاح‌طلبم اين مژده را بدهم كه شما مي‌توانيد از اين نشانه‌ها اطمينان داشته باشيد كه امروز مخالفان اصلاحات شكست خودشان را انتظار مي‌كشند.

كروبي تاكيد كرد: اگر مخالفان اصلاحات فكر كرده‌اند كه با اين‌گونه برخوردها مي‌توانند مرا منفعل كنند بايد به آنها بگويم من هر قدر كه احساس كنم مشكلات و بحران‌ها بيشتر است، براي آمدن مصمم‌تر خواهم شد. شما اطمينان داشته باشيد آن‌چه كه بيش از هر چيز ديگر مرا ترغيب مي‌كند به اين صحنه وارد شوم دشواري‌ها و تهديدات نهفته در اين مسير است. مطمئن باشيد كه اگر ادامه‌ي مسير اصلاحات به آساني ميسر بود، هرگز در اين راه قدم نمي‌گذاشتم.

رييس سابق مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برخوردهاي انجام شده در جلسات سخنراني‌اش در قم و زنجان و تصريح بر اين كه معتقدم كه در صورت مقاومت و اميدواري اصلاح‌طلبان، اين آخرين دست و پا زدن‌هاي مخالفان اصلاحات خواهد بود، به خبرنگار ايسنا افزود: همه مي‌دانند كه اين نوع برخوردها تنها از سر استيصال و اضطراب شكست است. لايه‌اي از مخالفان اصلاحات تنها راه موفقيت خود را در بحران‌آفريني‌هاي بي‌فايده مي‌بينند. از اين نوع رفتارها به خوبي مي‌توان نگراني و نااميدي آنها را در اين انتخابات خواند اما اين برخوردها تنها براي ما پيام اميدواري دارد و ما را براي مقاومت راسخ‌تر كند اما مخالفان اصلاحات نيز بدانند هرگز تهديدات و اين‌گونه برخوردها در هيچ تصميم من قبل و بعد از انتخابات تاثيرگذار نخواهد بود و اطمينان خواهم داد كه قدرتي را كه مردم به من واگذار كنند هرگز با مخالفان راي مردم معامله و تقسيم نخواهم كرد.

كروبي اظهار داشت: بهتر از هركسي مخالفانم را مي‌شناسم و خود را براي ادامه‌ي يك مسير پيچيده و دشوار آماده كرده‌ام. بزرگ‌ترين درسي كه از سيره مديريت امام خميني (ره) آموخته‌ام، تبديل كردن تهديدات به فرصت‌هايي بزرگ است. من يا نبايد وارد اين راه مي‌شدم و يا اكنون كه اين تصميم را گرفته‌ام بايد تا آخر آن پيش بروم و پيش مي‌روم و اطمينان مي‌دهم كه نه تنها رنگ تزلزل و نااميدي را در چهره‌ي اصلاح‌طلبان نخواهيد ديد بلكه آنها هر روز اميدوارتر مي‌شوند. كارشكني‌ها و بحران‌آفريني‌هاي مخالفان هرگز تاثيري نخواهد داشت. آنها مي‌توانند با ابزارها و شيوه‌هاي قديمي به مخالفت خود با راي مردم ادامه دهند اما من تصميم گرفته‌ام كه تحت هيچ شرايطي به هيچ وجه آراي مردم را با آنها معامله نكنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان گفت‌وگوي خود با ايسنا با تاكيد بر اين كه اطمينان داشته باشيد اگر وعده‌اي بدهم امكان ندارد در مورد آن خيانت كنم، افزود: من گوش شنواي همه هستم. هم حرف‌هاي مخالف‌ترين نيروهاي اپوزيسيون و هم حرف‌هاي تندروترين نيروهاي مخالف اصلاحات را گوش مي‌دهم و حاضرم دغدغه‌ها و محذوريت‌هاي همه را درك كنم اما اگر قصد مقاومت در برابر خواست ملت را داشته باشند، كوتاه نمي‌آيم.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005