Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 13 اردیبهشت 1384

معين: تنوع قوميتها و مذاهب يك فرصت است، ايسنا

- طرح مساله استعفايم اشكال‌تراشي و بهانه‌سازي از طرف طيف مخالف است

خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس: سياسي


دكتر مصطفي معين، دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران استان اردبيل با اعلام اينكه تنوع قوميتها و مذاهب نه تنها تهديد نيست بلكه فرصت است، تأكيد كرد: تمامي اصول قانون اساسي در ارتباط با اقوام بايد به اجرا دربيايد، زيرا باعث توسعه‌ي كشور خواهد بود.


به گزارش ايسنا، معين يكي از قوي‌ترين كميسيونهاي برنامه‌ريزي دولت خود در آينده را كميسيون اقتصاد عنوان كرد.


وي تمركززدايي از دولت را به سمت بخش خصوصي يكي ديگر از برنامه‌هاي دولت آينده‌اش عنوان كرد.


وي با اعلام اينكه كسي كه كانديداي رياست‌جمهوري مي‌شود صادقانه قانون اساسي و شرايط موجود را قبول دارد كه مسؤوليت مي‌پذيرد، افزود: در قانون اساسي فعلي ظرفيت‌هايي وجود دارد كه اگر تفسير درست از آن به عمل آيد و قاطعيت لازم در اجرايش وجود داشته باشد، مي‌توان بسياري از مسائل و مشكلات توسعه كشور و موانع توسعه سياسي اجتماعي را برطرف كرد. البته اين امر به مفهوم اين نيست كه به قانون اساسي نقدي نداشته باشم، اما اين نقصها چيزي نيست كه در كوتاه‌مدت مانع از كار رييس‌جمهور باشد.


معين در پاسخ به سؤالي درباره استعفايش گفت: اين يك ايراد براي من نيست، زيرا آقاي خاتمي هم از وزارت ارشاد استعفا داد اما مسؤوليت سنگيني را هم پذيرفت.


وي طرح اين موضوع را اشكال‌تراشي و بهانه‌سازي از طرف طيف مخالفش دانست و افزود: آنها آگاهانه اين موضوع را به‌عنوان يك بهانه مطرح مي‌كنند. من فكر مي‌كنم آنها يا از وجود من احساس خطر مي‌كنند و يا مي‌خواهند زمينه ترديد را در رابطه با بررسي صلاحيتم در شوراي نگهبان دامن بزنند.


معين در پايان گفت: اگر مردم به صورت حداكثري در انتخابات حضور داشته باشند حماسه‌اي بزرگتر از دوم خرداد روي خواهد داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ معين همچنين در جمع دانشجويان دانشگاه‌هاي اردبيل گفت: شعار كليدي اصلاحات در اين زمان توسعه دانايي محور، ‌شهروند توانمند و دولت كارآمد است و روش من، صداقت،‌ صميميت، صراحت، صبوري و صلابت در دفاع از حقوق مردم است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوري، در مورد تكرار حادثه‌اي چون حادثه دانشگاه تهران در سال 78 در آينده اظهار داشت: در هيچ زمان ديگر فاجعه‌اي با آن ابعاد تكرار نخواهد شد، چون در آن صورت عاملان با افكار عمومي مواجه خواهند بود. استراتژي من در آينده پيش‌گيري از وقوع چنين حوادثي است و دولت مقتدر و علمي با عوامل سركوبگر برخورد خواهد كرد.


مصطفي معين، تجربه‌ي هشت‌سال اصلاحات را وجه تمايز دولت خود با دولت خاتمي برشمرد و تصريح كرد: دولت خاتمي در آغاز كار هيچ تجربه‌اي از دولت اصلاحات نداشت در حالي كه دولت آتي تجربه 8 سال دولت اصلاحات را دارد لذا فرصت‌سوزي نخواهد كرد.


معين، عملكرد سابق خود را مهمترين تضمين دانست و گفت: عملكرد گذشته مي‌تواند تضمين آينده باشد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21938

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين: تنوع قوميتها و مذاهب يك فرصت است، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005