Click for Amazing Phone Card








پنجشنبه 8 اردیبهشت 1384

مصطفي معين :منافع مردم را بر منافع نظام ترجيح مي دهم، امروز

«خيلي ها روي رد صلاحيت من شرط بندي کرده اند و خيلي ها هم به اميد رد صلاحيت من وارد ميدان شده اند. به چه گناهي ممکن است از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شوم. به خاطر استعفا از وزارت علوم؟ من براي دفاع از کيان علمي و توسعه انساني و براي دفاع از حقوق مظلومان 18 تير استعفا داده ام. آيا رک گويي هاي من جرم است و يا نقد قانون اساسي؟ اگر اين ها جرم است, پس من مجرم هستم و بايد رد صلاحيت شوم »
دکتر معين در برنامه پرسش و پاسخ در دانشگاه گيلان که روز دوشنبه پنجم ارديبهشت برگزار شد , در پاسخ به دغدغه هاي دانشجويان با بيان اين مطلب , امکان رد صلاحيت خود را از سوي شوراي نگهبان , ضعيف دانست .
دکتر مصطفي معين در اظهار نظري درباره تحريم انتخابات, گفت : «تحريم يک اعتراض انفعالي است و راهگشا نخواهد بود و امنيت ملي را در معرض خطر جدي قرار مي دهد.»
در اين هنگام دانشجويي به ميان حرفهاي معين آمد و خطاب به او گفت : «همانطور که استعفاي شما از وزارت علوم, بي تفاوتي نبود , شرکت نکردن ما هم بي تفاوتي نيست .»
اين دانشجو با تشويق دانشجويان مواجه شد. معين هم در پاسخ اين دانشجو گفت: «استعفاي من يکپارچگي ارضي و امنيت ملي را تهديد نمي کرد و حتي خطري براي دولت خاتمي نبود . الان عرصه تعيين سرنوشت است و به عنوان فرهيختگان جامعه از همه دعوت کنيد از اين حق خود استفاده کنند .

• مجابم کنيد تا نيايم
«در سال 76 اصلاحات در قلعه قدرت بود و حالا در دره ضعف است . مردم مأيوس شده اند . ديگر شعار
نمي خواهند شما چگونه مي توانيد آب رفته را به جوي برگردانيد ؟»
اين سوال دختري دانشجو بود، در حالي كه صدايش از ناراحتي مي لرزيد، چشم در چشم معين,
دغدغه اش را اعلام کرد. کانديداي اصلاح طلبان پيشرو, اينگونه به او پاسخ داد: «آب رفته را نمي شود به جوي برگرداند. اما مي شود نگذاشت باقي آب از جوي بيرون بريزد.»
وي در ادامه گفت: «ديگر به دنبال قهرمان و کاريزما نگرديد. من به روشني بگويم که من از نظر شيوه سخنراني و نه از نظر شيک پوشي و نه از نظر جوان پسندي برگزيده نيستم. بايد به مردم آگاهي داد که به صورت حقيقي, قهرمان خودشان هستند. الان فرصتي براي حرکت و استفاده از زمان است. ديگر نبايد به کسي به خاطر شيک پوش بودنش راي بدهيم. دغدغه ام نسل سوم است و اگر اين دغدغه نبود نمي آمدم. بايد قدر لحظات را بدانيم و فاصله خود را با دنيا کم کنيم.

• در شرايط تقابل , منافع ملي بر منافع نظام اولويت دارد
يکي از دانشجويان دانشگاه آزاد در ابتداي پرسش خود , خطاب به دانشجويان حاضر گفت: «آنها که اعتراض
مي کنند که چرا نوبت به سوالشان نمي رسد و آنهايي که فرصت پيدا مي کنند و تند و تيزترين انتقادات را مطرح مي کنند, سري به دانشگاه ما بزنند تا ببينند که آنجا دانشجو براي گرفتن طبيعي ترين حقوق خود , توبيخ
مي شوند.» اين دانشجو در ادامه سوال خود را اينگونه مطرح کرد: «بخش هايي از حاکميت , همواره در ادبيات خود از «منافع نظام » سخن مي گويند و شما از «منافع ملي», مي خواستم بدانم اگر شما رئيس جمهور شويد و در مقطعي منافع نظام با منافع ملي در تقابل قرار بگيرند , شما به دنبال تأمين کدام منافع خواهيد بود ؟»
مصطفي معين در پاسخ به اين پرسش, با تاکيد بر اين مسئله که اگر قانون اساسي به طور صحيح و کامل اجرا شود, هيچگاه منافع ملي و منافع نظام با هم در تقابل قرارنخواهند گرفت, اضافه کرد: «قانون اساسي را که پذيرفته ايم, در خود اين ظرفيت را دارد که به وسيله مديريت قوي و مقتدر , طوري اجرا شود که منافع ملي با نظام در تعارض قرار نگيرند . مدير مقتدر علمي و آينده نگر از ا يجاد بحران پيشگيري مي کند . اما اگر خارج از اختيارات من تقابلي پيش نيايد منافع مردم را بر منافع نظام ترجيح مي دهم .

• رفراندوم بايد درونزا باشد
کانديداي اصلاح طلبان پيشرو در پاسخ دانشجويي که نظر او را در مورد طرح اينترنتي رفراندوم پرسيد , اساس طرح چنين رفراندومي را مشکوک دانست و گفت : « رفراندوم مطرح شده در سال 83 , از سوي خارج مطرح شده بود و از ابتدا هم مشکوک بود . رفراندوم حق مردم است ولي بايد رفراندوم درونزا باشد . اگر لازم باشد در آينده چه در مورد موضوعات مهم و حتي در مورد خود قانون اساسي , مي توانيم رفراندوم برگزار کنيم .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

• به طورحتم وزير زن خواهم داشت
درپاسخ دختر دانشجويي که در مورد حضور زنان در کابينه پرسيده بود, کانديداي منتخب جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت : «بطور حتم از وزير زن استفاده خواهم کرد. در کابينه من زن و مرد، از هر قبيله و نژادي در تمامي سطوح مديريتي و تصميم سازي مشارکت خواهند داشت‌.‍»

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21702

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصطفي معين :منافع مردم را بر منافع نظام ترجيح مي دهم، امروز' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005