Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 6 اردیبهشت 1384

معين: استعفاء در رياست جمهوري نخستين گام نخواهد بود و اگر لازم باشد آخرين هم نخواهد بود، ايرنا

آستارا ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۰۶‬
دكتر مصطفي معين از داوطلبان شركت در انتخابات آتي رياست جمهوري مشكل اصلي كشور را چالش در مديريت دانست و گفت: سياست، فرهنگ واقتصاد ما از ساختارهاي كهنه و سنتي رنج مي‌برد و اين ساختارها نمي‌تواند پاسخگوي نسل نو و نيازهاي آنان باشد.

وي پنجشنبه شب در نشست گروهي از اهالي شهرستان تالش كه در مجسد قاسميه اين شهر ترتيب يافته بود گفت: مديريت ما پايين‌ترين حد را در بهره‌وري دارد و نبود بهره‌وري به معني اتلاف سرمايه كشور است و به همين دليل به مديريت تحول گرا در عرصه‌هاي مختلف نياز داريم.

معين تاكيد كرد: رويكرد ما به مسائل كشوريك رويكرد علمي با مشاركت فرهيختگان علوم مخلف در عرصه‌هاي گوناگون خواهد بود.

وي با تاكيد بر توجه به بخش‌هاي فرهنگي وانسان‌ساز گفت : آموزش وپروش بعنوان بستر و زمينه‌ساز تعالي فرهنگي كشور وضعيت نامناسبي دارد و بايد روي انسان سرمايه‌گذاري انجام گيرد.

معين با اشاره به " فرارسيدن دوره‌اي حساس و سرنوشت ساز" گفت : ما آمديم يك حركت جمعي را شروع كنيم، حركت جمعي به سمت رشد اخلاق، رفاه عمومي ادامه برنامه اصلاحات بر اساس تلاش وكوشش وخرد جمعي، تحمل يكديگر، پذيرفتن اصول دموكراسي واحترام وپذيرفتن راي اكثريت مردم، پرهيز از هرنوع استبداد و تبعيض و پذيرش عدالت و آرمانهاي‌اسلامي و در راس همه رسيدن به مجد و شكوه تاريخي وفرهنگي كشور.

وي گفت: هركس براساس يك احساس مسئوليت و با نگاه اعتقادي به اين عرصه پا مي‌گذارد.

معين همچنين در پاسخ به سوالات شركت‌كنندگان در اين مراسم درباره سياست خارجي كشور گفت: كشوري كه بطور مكرر دچار بحران مي‌شود، نمي‌تواند سياست خارجي مناسبي داشته باشد.

وي افزود : بايد در داخل وحدت و تفاهم باشد تا دولت از اقتدار برخوردار شود و سياستگذاران با خودباوري و قدرت سياست خارجي را ترسيم كنند.

معين گفت: بازنگري در سياست خارجي را مدنظر قرار خواهم داد و بر اساس حفظ منافع ملي ايران و عزت جامعه ايراني و اصل قرار دادن رابطه بين آنها، در شرايط برابر اعتمادسازي، تفاهم، مذاكره و ايجاد رابطه با دنيا را در چارچوب اختيارات رييس جمهور و يك دولت مقتدر اسلامي در اولويت قرار خواهم داد.

وي درباره امكان تاييدنشدن صلاحيتش براي شركت در انتخابات گفت:هيچ دليل منطقي، قانوني و مردم‌پسند را من نمي‌بينم كه صلاحيت فردي را با اين مشخصات مورد ترديد قرار دهند.

معين گفت: اگر چنين معيارهايي هست كه موجب رد شدن فردي با اين سوابق و مسوليت‌ها شود، بايد اين معيارها را به مردم صريحا اعلام كنند تا بدانند برچه اصولي چه تصميم‌هايي مي‌گيرند. اگراين تصميم‌ها از آن نوع تصميم‌هايي باشد كه در خطبه‌هاي نماز حكم اعدام صادر شود، قضاوت اين حكم هم با مردم است.

وي درباره انتخاب معاون اول، سخنگو و معاون حقوق بشر گفت: گروهي كه با من همكاري مي‌كنند، علمي و فرهيخته و جوان و از سلامت نفس و حداكثر همفكري و اعتماد متقابل برخوردار خواهند بود تا دولت بتواند از انسجام و كارايي لازم برخوردار شود.

معين همچنين در جمع مردم شهر اسالم تالش كه اكثريت آنها را اهل سنت تشكيل مي‌دهند، گفت : وحدت در فرهنگ ما يك راهبرد اساسي در جامعه اسلامي است كه در همه حال به آن نيازمنديم.

وي در اين مراسم كه در مجسد فاروق اعظم اسالم ترتيب يافته بود افزود:
تحقق وحدت نيازمند زمينه‌هايي است كه بايد در جامعه ايجاد شود و عدالت نيز مبناي وحدت است. اگر در جامعه‌اي شاهد دو قطبي شدن آن باشيم در آن جامعه تعارض بوجود مي‌آيد.

معين تاكيد كرد انسان بر اساس فطرت از تبعيض بيزار است و محتاج وحدت و تفاهم‌مي‌باشد. همانطور كه ما در ميدان جنگ براي پيروزي به‌وحدت نياز داشتيم در ميدان سازندگي نيز احتياج به تفاهم داريم تا با هم باشيم و منافع جمعي ما تامين شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: امروز متاسفانه بر اساس حساسيت‌هاي كاذب حق طبيعي ما را به رسميت نمي‌شناسند.اين حق طبيعي‌مردم ايران‌است كه از فن‌آوري هسته‌اي برخوردار شوند اما بايد بر اساس اعتمادسازي به جهان اين اعتماد را بدهيم كه بدنبال استفاده صلح‌آميز هستيم. بنابر اين مذاكرات را بايد با قوت ادامه دهيم تا ثابت كنيم ملتي صلح طلب هستيم.

وي گفت: تنوع فرهنگي، قوميتي، نژادي و زباني كه در ايران وجود دارد يك نقطه قوت است و ما داراي يك تمدن بزرگ و باستاني با هويتي ملي و ديني هستيم و دقيقا ترس دشمن از همين پشتوانه است.

معين در جلسه پرسش و پاسخ در اين همين مسجدباره امكان نامزد شدن ابراهيم يزدي گفت: من از اين كار استقبال مي‌كنم، هر شهروند و هر شخصيت سياسي كه پايبندي خود را به قانون اساسي اعلام كند در عرصه‌هاي مختلف حق دارد اعلام حضور كند و فرقي نمي‌كند از كدام نژاد ، گروه و مذهب باشد.

معين درباره تفاوت خود با آقاي خاتمي گفت:دو انسان طبيعي است كه متفاوت باشند،هرچند كه از ياران قديمي ايشان هستم اما اين‌دليل نيست كه ديدگاه‌هاي ما در مورد كشورداري يكسان باشد. برنامه ما هم ادامه اصلاحات و با رويكردي جديد خواهد بود.

وي افزود:ايشان از عرصه فرهنگ وارد سياست شد، من از عرصه علم و دانشگاه به اين حوزه مي‌آيم. تاكيد من بر خرد جمعي و كار جمعي و پاسخگويي مشترك است.

معين درباره عنوان امكان توسل به استعفاء بعنوان ضعف يا حربه گفت:
استعفاء يك شجاعت مديريتي در آن زمان بود و يك تدبير اما در رياست جمهوري نخستين گام نخواهد بود و اگر لازم باشد آخرين هم نخواهد بود. اگر قرار بر انتخاب از ميان استيضاح و استعفاء باشد من استيضاح را مي‌پذيرم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21631

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين: استعفاء در رياست جمهوري نخستين گام نخواهد بود و اگر لازم باشد آخرين هم نخواهد بود، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005