Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 4 اردیبهشت 1384

محسن رضايي: نام من درليست تروريست هاي جهان قرار ندارد؛ از بابت 3 مصاحبه پسرم از مردم عذرخواهي مي‌‏كنم و خودم را مقصر مي‌‏دانم، ايلنا

اردبيل- خبرگزاري كار ايران

محسن رضايي ديروز در جمع دانشجويان محقق اردبيل حضور يافت و به سوالات دانشجويان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، وي در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان كه از او پرسيد آيا اسم شما در ليست تروريست‌‏هاي دنيا قرار دارد؟ گفت: دشمن با طراحي ليست تروريست هاي جهاني و انتشار سالانه آن درصدد تخريب نظام است و خوشبختانه اسم من به هيچ عنوان در اين ليست قرار ندارد و جوسازي دشمنان نظام در آستانه انتخابات بيشتر از اين نيز خواهد شد.
وي در خصوص پناهندگي فرزند خود به آمريكا، گفت: فرزند من هشت سال پيش به دليل تحصيل از كشور خارج شد و به علت شرايط نامناسب آنجا و فشارهاي آمريكا به علت نظامي بودن بنده پناهندگي گرفت و در سه مصاحبه كه داشته، بعضي مسايل را نيز عليه سران نظام گفته كه از اين بابت از تمام مردم عذرخواهي مي‌‏كنم و خودم را مقصر مي‌‏دانم چون در طول جنگ و بعد از آن آنقدر دغدغه كار داشتم كه نتوانستم آنطور كه شايسته است به خانواده و به خصوص به فرزندم رسيدگي كنم، ضمن اين كه بايد گفت؛ تمام بچه‌‏ها مثل پدر خود فكر نمي كنند ممكن است خلاف آن نيز صادق باشد.
وي با اشاره به مساله آزادي، گفت: آزادي و دموكراسي مفاهيمي اساسي هستند، ولي نبايد در قالب اختصاصي باشد و بايد تمام مردم كه سال هاي سال، دچار مشكلات جاني و مالي شده‌‏اند، احساس آزادي كنند و اين آزادي اختصاص به توده مردم داشته باشد نه اين كه با كشته شدن يك روزنامه‌‏نگار و زنداني شدن يك فعال سياسي، جار و جنجال آزادي سردهيم.
وي افزود: بنده رسيدگي به وضع مردم را از طبق محروم جامعه شروع خواهم كرد. اين پز سياسي نيست، بلكه واقعيات را بايد قبول كرد.
رضايي در خصوص حكم اعدام آقاجري، گفت : در مسايل شرعي و ديني مسوولان كشور قدرت مانور دارند و بايد تا نهايت درجه سعي كنند از حوادثي كه چهره كشور را در عرصه بين المللي خدشه دار مي‌‏سازد، جلوگيري كنند.
وي گفت: بنده به تعارض و سازش در بين سه قوه معتقد نيستم، بلكه با يكپارچگي و حل و فصل مسالمت‌‏آميز مشكلات مردم اعتقاد دارم.
كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، افزود: نظامي‌‏هايي كه وارد عرصه سياست مي‌‏شوند، دو گونه‌‏اند گروهي با كودتا و شورش به قدرت مي رسند و گروهي با از تن درآوردن لباس نظامي و براساس نياز كشور، وارد عرصه سياسي كشور مي‌‏شوند و بنده از گروه دوم هستم.
وي گفت: وجود نظامي‌‏ها در دولت كه به صورت دمكراتيك به قدرت رسيدند، عامل بازدارنده خوبي مي‌‏تواند حساب بيايد. من سعي خواهم كرد از شليك يك گلوله به كشور جلوگيري كنم و دچار غافل گيري نيز نخواهم شد.
وي در پاسخ به سالي در خصوص توجه به نخبگان و فرهيختگان كشور گفت : بنده در دولت آينده سعي خواهم كرد شوراي ملي نخبگان درست كنم و متناسب با وزارت‌‏خانه‌‏هاي كميسيون مشورت دهنده بوجود خواهم آورد و محور اداره كشور به صورت نسل اول به عنوان نسل با تجربه و نسل دوم به عنوان نسل پخته و آگاه و نسل سوم به عنوان نسل انرژيك استفاده خواهم كرد و سعي خواهم كرد در مديريت كشور جوانگرايي كنيم.
رضايي در پاسخ به سوالي در رابطه با امنيت سرمايه‌‏گذاري، گفت: امنيت در بخش سرمايه‌‏گذاري بسيار مهم است و نقش تعيين كننده در جذب سرمايه گذاران خارجي به كشور دارد.
وي با انتقاد از چهار سال دوم دولت‌‏هاي هاشمي و خاتمي افزود: كارنامه هر دو دوره دولت ميرحسين موسوي موفق بود، ولي در خصوص كارنامه چهار سال دوم دولت هاشمي و خاتمي نقدهايي داريم كه قابل تجزيه و تحليل هستند و به نظر بنده آنها در چهار سال دوم موفق نبودند و موفقيت نسبي آنها را بايد مديون چهار سال اول حكومت آنها دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي موضع انتخاباتي خود را نشأت گرفته از جريان سوم كشور برشمرد و گفت: به نظر من كشور بايد از وضعيت دو قطبي بودن خارج شود و انديشه نو و جديدي در رقابت هاي سياسي شكل بگيرد و جريان سومي شكل بگيرد تا نسل دوم انقلاب وارد عرصه شود و با نسل اول رقابت كنند، ولي متأسفانه دست‌‏هاي پنهاني در كار است كه از شكل گيري جريان سومي جلوگيري كند، ولي ما تلاش خواهيم كرد كه فضاي تك قطبي رقابت‌‏ها را به فضاي سه قطبي سوق دهيم.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005