Click for Amazing Phone Card








جمعه 2 اردیبهشت 1384

شوراي هماهنگي لاريجاني را رسما به عنوان كانديداي اصولگرايان معرفي كرد(گزارش کامل)، ايسنا

شوراي هماهنگي لاريجاني را رسما به عنوان كانديداي اصولگرايان معرفي كرد
لاريجاني:به يك رنسانس احتياج داريم
باهنر: در 50 نظرسنجي لاريجاني در صدر قرار گرفت

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


علي لاريجاني رييس سابق سازمان صدا و سيما، و نماينده‌ي مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي امروز رسما از سوي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي به عنوان نامزد نهايي اصولگرايان در انتخابات آينده‌ي رياست جمهوري معرفي شد.


*** سخنراني لاريجاني در نشست امروز شوراي هماهنگي:

آمريكايي‌ها به دنبال اين هستند كه دولتي ضعيف در ايران به روي كار آيد

به يك رنسانس احتياج داريم


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي لاريجاني صبح روز جمعه طي سخناني در نشست مسوولان استاني شوراي هماهنگي كه در محل حسينيه‌ي الزهرا(س) برگزار ‌شد، گفت: در تفكر اسلامي، سعادت امري فردي نيست بلكه وجه جمعي دارد و ما بايد زمينه‌اي را فراهم كنيم كه جامعه به صورت كلي به سعادت دست پيدا كند.


وي اظهار داشت: با انقلاب اسلامي، ملت ايران توانست به هويت خود دست پيدا كند و انقلاب خدمات عظيمي را به مردم كرد. عده‌اي درصدد برآمدند كه اين خدمات را غبارآلود جلوه دهند ولي موفق نشدند و بسياري از مومنين و صالحان جهان چشم به انقلاب دوختند و ما وظيفه داريم كه از اين انقلاب صيانت كنيم.


وي ادامه داد: انسان بصير، در بستر زمان، عملگرا و واقع‌گرا مي‌شود و ما مي‌توانيم با اصولگرايي، واقعيت‌ها را قبول كنيم. آمريكايي‌ها به دنبال اين هستند كه دولتي ضعيف در ايران به روي كار آيد و اين دولت ضعيف با تهديد مرگ، خودكشي كند و دائم ما را تهديد مي‌كنند ولي آنها مي‌دانند كه ايران گزينه‌ي سختي است و نمي‌توانند به راحتي از پس آن برآيند.


لاريجاني گفت: ما بايد به دنبال تدوين ديپلماسي فعال باشيم و اصولگرايان نيز اين استراتژي را فراهم كنند و بستر آموزش و توسعه را بر همگان فراهم كنند.


وي با اشاره به مشكلاتي كه در حوزه‌ي دانشگاه و آموزش عالي در كشور وجود دارد، گفت: ما مي‌توانيم با ايجاد دگرگوني در عرصه‌ي آموزش باعث رشد خلاقيت در جامعه شويم. معلمان معمار بشريت هستند ولي داراي مشكلات مختلفي هستند كه اگر اين مشكلات حل نشود نمي‌توان بستر نهضت نرم‌افزاري را فراهم كرد و من چون خود معلمم به مشكلات معلمان آگاهي دارم.


وي با بيان اين‌كه متوسط درآمد كشور رقم مطلوبي نيست و در مقايسه با كشورهاي همطراز ما بايد يك حركت جهشي در اين راستا داشته باشيم، گفت: تنها راه ما افزايش درآمد ناخالص ملي است كه اين افزايش درآمد نيز از راه افزايش صادرات صورت مي‌گيرد. علي‌رغم تلاش‌هاي زيادي كه در اين راه صورت گرفته ولي ما هنوز در ابتداي راه هستيم و اولويت اكنون در اين‌گونه مسايل با اشتغال است و ما مي‌توانيم با مدل اقتصادي كه طراحي مي‌كنيم، سالانه ‌٨٠٠ هزار شغل ايجاد كنيم.


وي ادامه داد: ما به علت موقعيت جغرافيايي و انساني كه داريم، در موقعيت تهديد قرار داريم و بايد به موقعيت ژئواستراتژيك برسيم كه رسيدن به اين موقعيت احتياج به صيانت از عنصر الهام‌بخش و هم‌چنين دسترسي به رشد بالاي اقتصادي و دستيابي به فن‌آوري ICT و منوتكنولوژي است.


وي ادامه داد: ما بايد با هواي تازه‌اي كه در سطح جامعه و اقشار و اصناف مختلف فراهم مي‌كنيم، زمينه را براي رشد خلاقيت و مبارزه با فساد و تبعيض فراهم كنيم. مديران جامعه‌ي ما بايد توجه داشته باشند كه در اتاق‌هاي شيشه‌اي نشسته‌اند و حركت‌هاي آينده‌ي ما بايد از يك سلامت اخلاقي برخوردار باشد.


وي گفت: ما بايد زمينه را براي رشد و پويايي نسل نو فراهم كنيم و بسياري از مسووليت‌ها را به نسل نو كه به خون‌هاي ريخته در اين كشور پايبند هستند واگذار كنيم. ما اكنون احتياج به يك رنسانس و تحول داريم.


وي ادامه داد: من از تمام اعضاي شوراي هماهنگي تشكر مي‌كنم و خود را بنده‌اي كوچك دانسته و البته دستان وظيفه‌شان را انجام مي‌دهند و اين امر احتياجي به تشكر ندارد.


وي با اشاره به اهميت وحدت در بين نيروهاي اصولگرا اظهار داشت: اين انتخابات بايد باعث ايجاد وحدت در بين نيروهاي اصولگرا باشد و شما با اين انتخابتان باعث شديد كه من كارم را با پشتوانه‌ي جدي آغاز كنم و اكنون وقت تنگ است و ما بايد با سرعت به وظايف خود عمل كنيم. اصولگرايان در ايجاد وحدت بايد سرعت عمل داشته باشند.


وي با انتقاد به اين‌كه سنت بداخلاقي انتخاباتي نيز در كشور ما راه پيدا كرده، اظهار داشت: زنان و جوانان جمعيت عمده‌اي از كشور را تشكيل مي‌دهند و ما بايد در جهت شناخت نيازهاي آنها حركت كنيم. زنان داراي پتانسيل عظيمي هستند و بايد از ظرفيت‌هايي كه در جامعه وجود دارد براي افزايش قدرت و منزلت خود استفاده كنند.


وي با اشاره به اين‌كه اقوام، بخشي از هويت ما هستند، گفت: بايد زمينه‌ي حضور آنها را فراهم كنيم و با برنامه‌هاي خود، زمينه‌ي حضور حداكثري تمام اقشار را در جامعه فراهم كنيم.


وي در تاكيد كرد: اين انتخابات عامل وحدت اصولگرايان است.


وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه شما داراي بيماري‌هاي مختلف هستيد و به تازگي به بيماري سختي مبتلا شده‌ايد، گفت: وضع مزاجي من خوب است. مشكلي ندارم ولي نمي‌توانم اين را به همه‌ي شما اثبات كنم.


*** باهنر، رييس ستاد اجرايي شوراي هماهنگي:

در‌٥٠ نظرسنجي لاريجاني در صدر قرار گرفت

هشتاد درصد مملكت، قوه‌ي مجريه است و اگر نباشد، ديگر چيزها نيز باد هواست


محمدرضا باهنر رييس ستاد اجرايي شوراي هماهنگي، نيز در جلسه‌ي صبح روز جمعه‌ي مسوولان استاني شوراي هماهنگي اظهار داشت: بعد از دوم خرداد كه اتفاقي غيرمنتظره بود، دو گروه در مورد اين حادثه ظلم كردند؛ عده‌اي افراط كردند و هرگونه مزيت را تبديل به يك تهديد كردند و اجازه ندادند پيامي كه بايد از دوم خرداد كسب مي‌كرديم، كسب كنيم. عده‌اي ديگر نيز با سبك حساب كردن اين امر مانع دست گرفتن از اين رخداد شدند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا باهنر به تشريح چگونگي شكل‌گيري شوراي هماهنگي پرداخت و ادامه داد: دو سال به همين منوال گذشت و عده‌اي در درون خود فرو رفتند و عده‌اي ديگر نيز كارها را متوقف كردند. دو سال بعد، حوادث ناگواري در كشور مانند كوي دانشگاه و قتل‌هاي زنجيره‌اي رخ داد و فضاي تبليغاتي در كشور ايجاد كرد. در آن سال مقام معظم رهبري خواسته‌هاي خود را از وضع موجود تبيين كردند و اظهار داشتند كه بايد از فرصت‌ها استفاده كرد و تهديدزدايي كرد.


باهنر گفت: خرد شدن جريان اصولگرا باعث ايجاد گروه‌هاي كوچك شد. بعضي‌ها براي تقويت خود به آن طرف آب نگاه داشتند و خلاصه خطي كه بين خودي‌ها و غيرخودي‌ها ترسيم شده بود، كمرنگ شد و مقام معظم رهبري از فعالان سياسي خواستند كه بحث چپ، راست و محافظه‌كار را كنار گذاشته و بحث خودي و غيرخودي را ترسيم كنند و معيار اصلي را اعتقاد به اسلام، نظام، امام و ولايت‌فقيه مطرح كردند و اظهار داشتند: هركس به اين چهار اصل اعتقادي نداشته باشد، از ديدگاه ما غيرخودي است.


وي ادامه داد: در اين ارتباط با بعضي از دوستان جلسات وفاق تشكيل داديم و در اين جلسات از بعضي از فعالين سياسي نااميد شديم و آنها گفتند كه ما روي اين چهار مولفه داراي حرف هستيم.


باهنر افزود: قدم اول در ايجاد شوراي هماهنگي در سال ‌٨١ و با انتخابات شوراها برداشته شد. عده‌اي در آن زمان اعتقاد داشتند كه ما نمي‌توانيم پيروز شويم ولي ما نااميد نشديم و توانستيم پيروزي غيرمنتظره‌اي كسب كنيم. البته در آن زمان نيز اختلافاتي بود ولي ما به بركت اراده و وحدتي كه در بين نيروهاي اصولگرا بود توانستيم پيروز شويم. در گام دوم، انتخابات مجلس هفتم پيش آمد و چون در انتخابات مجلس، افراد زيادي احساس مسووليت مي‌كنند گفتيم كه كانديدا زياد است و در جاهايي اختلاف داشتيم. ما گفتيم حاضريم كه انتخابات را فداي وحدتي كه در بين نيروهاي اصولگرا در شوراي هماهنگي وجود دارد بكنيم و در جاهايي كه اختلاف وجود داشت سعي كرديم كه دخالت نكنيم. البته در اين انتخابات نيز پيروزي به دست آورديم و شيريني اين پيروزي، فضا را تحت‌الشعاع قرار داد.


باهنر گفت: بعد از برگزاري انتخابات، عده‌اي مطرح كردند كه مجلس هفتم با ديگر مجالس متفاوت است و چون رييس مجلس مشخص نبود رقيبان درصدد برآمدند كه توطئه‌هايي را براي تفرقه انجام دهند كه من و چند تا از دوستان جلساتي را تشكيل داديم و تصميم گرفتيم كه هركس به عنوان رييس انتخاب شد و مسووليت را پذيرفت، مشتركا مجلس را اداره كنيم و هركسي مسووليتي را دارا باشد و من نامه‌اي خطاب به رهبري فرستادم و در آن پيام گفتم كه ما براي رياست دعوا نمي‌كنيم.


بعد از انتخابات مجلس هفتم، نوبت به گام سوم، يعني انتخابات رياست جمهوري رسيد و ما كميته‌هايي را در اين راستا تشكيل داديم. اين كميته‌ي منتخب از بدنه‌ي شوراي هماهنگي تشكيل شده بود و پشت درهاي بسته تصميم نگرفت. ما براي ملاك‌هاي فردي مانند صداقت، امانت و اعتقادات و پايبندي به اصول، هزار امتياز، براي كارآمدي، تجربه و توانمندي، هزار امتياز و براي مطلوبيت دو هزار امتياز در نظر گرفتيم كه اين مطلوبيت در بين خواص و عوام خلاصه مي‌شد. ما با كانديداها جلسات مختلف برگزار كرديم و ابهامات آنها را رفع كرديم.


رييس هيات اجرايي شوراي هماهنگي ادامه داد: ما در آذرماه به نتيجه رسيديم و اعتقاد داشتيم كه چهار ماه قبل از انتخابات بايد كانديداي نهايي خود را معرفي كنيم و عده‌اي ديگر اعتقاد داشتند كه دو هفته قبل از برگزاري انتخابات بايد كانديداي نهايي شوراي هماهنگي معرفي شود. ما ‌١ - ‌١/٥ ماه اعلام تصميم خود را به تاخير انداختيم. ما در ‌١٥٠ شهرستان نظرسنجي كرده بوديم و طبق ‌٥٠ نظرسنجي‌اي كه داشتيم، لاريجاني در صدر قرار گرفت. در تمام استدلال‌ها، نمره‌ها به صورت مطلوب وجود دارد و سابقه‌ي ايشان نيز مشخص است. وي در شوراي عالي امنيت ملي نيز به عنوان نماينده‌ي رهبري حضور دارد.


وي گفت: از اختلاف اندكي كه در بين نيروهاي اصولگرا وجود دارد نگرانيم و اميدواريم كه هرچه زودتر به وحدت برسيم و نيروهاي اصولگرا با اخلاص مساله را حل كرده و با كار بيشتر، كمبودها را جبران كنيم.


وي افزود: طبق نظرسنجي‌ها هاشمي نفر اول است ولي وي داراي راي منفي زيادي است و در آراي منفي نيز نفر دوم است و كروبي در رتبه‌ي اول قرار گرفته است.


وي گفت: در جلسات و مذاكراتي كه با هاشمي رفسنجاني داشته‌ايم، وي اعلام كرده در صورتي كه نيروهاي اصولگرا در بين خود به يك نتيجه‌ي واحد برسند، من در خود ميل و تكليفي احساس نمي‌كنم كه وارد صحنه شوم.


باهنر در پايان گفت: اكنون وقت كم است و بايد گام سوم خود را برداريم. هشتاد درصد مملكت، قوه‌ي مجريه است و اگر نباشد، ديگر چيزها نيز باد هواست.


*** اظهارات كوهكن، متكي، ضياءالدين دري و شعر خواني علي معلم

متكي از ميتينگ طرفداران لاريجاني در مهديه تهران خبر داد


در ادامه‌ي جلسه‌ي شوراي هماهنگي، محسن كوهكن، منوچهر متكي، ضياءالدين دري و علي معلم به ايراد سخنراني و اجراي برنامه پرداختند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) محسن كوهكن بعد از سخنراني محمدرضا باهنر، در نشست مسوولان استاني شوراي هماهنگي كه در محل حسينيه‌ي الزهرا(س) برگزار مي‌شد، سخنراني كرد.

به گزارش ايسنا مسوول ستاد استان‌هاي شوراي هماهنگي اظهار داشت: در اين جلسه از ‌٣٠ استان، ‌٢٩ استان آن قائم‌مقام و روساي ستاد شوراي هماهنگي شركت كرده‌اند و از كردستان نيز تعدادي از فعالان سياسي شركت كرده‌اند كه در كردستان، شوراي هماهنگي چيدمان خاصي دارد.

وي در ادامه، برنامه‌هاي كاري ستادهاي استاني شوراي هماهنگي را اعلام كرد و گفت: ما اولين جلسه را در تاريخ ‌١٨ / ‌١ و جلسه دوم را در تاريخ ‌٢٥ / ‌١ برگزار كرديم كه در اين جلسه مسوولان تبليغات مشخص شدند. سومين جلسه نيز امروز برگزار شده و در تاريخ‌هاي ‌٢٢ / ‌٢ و ‌١٢ / ‌٣ نيز ستادهاي استاني شوراي هماهنگي جلساتي خواهند داشت.

كوهكن افزود: در انتخابات شوراي شهر و مجلس براي جلوگيري از دوقطبي شدن فضا، تابلوي تبليغاتي كانديداها، اقتضايي بود ولي در انتخابات رياست جمهوري اقتضايي نيست.

وي در پايان از مسوولان استاني شوراي هماهنگي خواست كه در هنگام سفر كانديداي رياست جمهوري به آن استان، گزارشاتي از مشكلات منطقه ارايه كرده و ليستي از شخصيت‌هاي فرهنگي و سياسي منطقه را در اختيار كانديدا قرار دهند.


منوچهر متكي رييس ستاد انتخاباتي لاريجاني در تهران نيز اظهار داشت: ما در انتخابات شوراي شهر و مجلس هفتم نيز دچار مشكلاتي بوديم كه اين مشكلات حل شد. در انتخابات مجلس، تعدادي از دوستان اظهار مي‌كردند كه ما ليست ‌٨+22 را ارايه كنيم و حتي اين دوستان تا انتشار پوستر نيز پيش رفتند ولي بعدا به يك وحدت رسيديم و همان ليست ‌٣٠ نفره را منتشر كرديم كه در همان زمان ما گفتيم اين ليست ‌٨-30 است. در انتخابات شوراي شهر نيز تعدادي از دوستان، ليست ‌١+14 را مطرح كردند كه ما گفتيم اين ليست، ليست ‌١-15 است.

وي در پايان گفت: در سه‌شنبه آينده ميتينگي با حضور لاريجاني در مهديه تهران با حضور صدها نفر برگزار خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابر گزارش ايسنا در ادامه‌ي اين جلسه، ضياءالدين دري كارگردان مجموعه‌ي تلويزيوني «كيف انگليسي» اظهار داشت: انتخاب شوراي هماهنگي، انتخابي ظريف و حساس است و در موقعيت حساسي اين انتخاب صورت گرفته و مي‌توان گفت انتخاب به‌جايي از سوي اين شورا انجام شده است.

وي با اشاره به حساسيت وضعيت ايران در منطقه اظهار داشت: شايد زمان آن فرا رسيده كه نسلي نو در ايران حضور فعال داشته باشد و دكتر لاريجاني نيز تا كنون تماسي مداوم با اصحاب فرهنگ و هنر داشته‌اند. وي در ‌٢٢ سالگي به مدت ‌٢ سال رياست سازمان صدا و سيما را بر عهده داشتند و اين نشان مي‌دهد كه ايشان براي مديريت اجرايي فردي قوي است و قابليت ايشان بايد از طريق ستادهايي كه براي وي فعاليت مي‌كنند به مردم نشان داده شود. ما اميدواريم ماجرا پايان خوبي داشته باشد و به نفع كانديداي جوان ما رقم بخورد و شاهد پيروزي براي اين كانديداي جوان و پرانرژي باشيم.


**** در حاشيه ****


- در ابتداي اين جلسه آيت‌الله يزدي رييس اسبق قوه‌ي قضاييه طي سخناني به ذكر خطبه‌هايي از حضرت رسول(ص) و حضرت علي (ع) پرداخت و ابراز اميدواري كرد كه مردم در انتخابات رياست جمهوري، فردي شايسته را انتخاب كنند.


- علي لاريجاني همراه محمدرضا باهنر وارد جلسه شد.


- اين جلسه از ساعت ‌٩ صبح آغاز و تا ساعت حدود ‌١٣ ادامه داشت.


- قبل از شروع برگزاري اين برنامه بروشورهايي با عنوان "دولت اميد" كه به شعار "لاريجاني در انتخابات معروف است" در بين شركت‌كنندگان توزيع شد و همچنين CD از فعاليت علي لاريجاني در طول انقلاب در بين حضار توزيع شد.


- در اين جلسه كه در حسينه‌ي الزهرا(س) برگزار شد، برخي شخصيت‌هاي سياسي از جمله حميدرضا ترقي عضو حزب موتلفه‌ي اسلامي و علي رياض عضو ائتلاف آبادگران نيز حضور داشتند.


- در اين جلسه، علي معلم دامغاني، رييس سابق مركز موسيقي صدا و سيما اشعاري را خواند.


- قبل از سخنراني لاريجاني، كليپي با عنوان «هواي تازه» پخش شد كه در آن لاريجاني را در هنگام سخنراني در جمع اساتيد دانشگاه و فرهنگيان و مردم نشان مي‌داد.

- بنابراين گزارش، در پايان اين مراسم، نمايندگاني از شوراي هماهنگي استان‌ها سخنراني كردند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21432

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شوراي هماهنگي لاريجاني را رسما به عنوان كانديداي اصولگرايان معرفي كرد(گزارش کامل)، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005