Click for Amazing Phone Card








جمعه 2 اردیبهشت 1384

رفسنجاني: اگر نتيجه انتخابات به تفرقه بينجامد فاجعه و رييس جمهور با آراي كم انتخاب شود خطرناك است در اين صورت حضور پيدامي‌كنم، هاتف

هاشمي رفسنجاني گفت: اگر اختلافات موجود حل شود و يك نفر از همين افرادي كه بعضي از آنها را قبول دارم و راي مناسبي هم دارند انتخاب شود، از او حمايت مي‌كنم و ضرورتي براي حضور نمي‌بينم؛ در غير اين صورت حتما وارد رقابتهاي انتخاباتي مي‌‌شوم. چند روز آينده را نيز صبر مي‌كنم. من اين شرط‌ها را صريحا به جناحها و كانديداها گفته‌ام كه اگر به يك نفر برسند ديگر نگراني وجود نخواهد داشت و من هم او را همراهي مي‌كنم، ولي بايد مراقب باشيم كه انسجام ملي آسيب نبيند.

هاشمي رفسنجاني در مورد شرايط حضورش در انتخابات اظهار داشت: اگر نتيجه انتخابات به تفرقه و طرد نيروهاي ارزشمند كشور بينجامد، يك فاجعه است و اگر رييس جمهور با آراي كم انتخاب شود خطرناك است. در اين صورت در انتخابات حضور پيدا مي‌كنم.


پايگاه اطلاع‌رساني "هاتف": هاشمي رفسنجاني روز چهارشنبه در جمع تعدادي از كارشناسان ارشد كشور كه حضور او در انتخابات رياست جمهوري را خواستار شده بودند گفت: اكنون مديران خوب و باارزشي در كشور وجود دارند و من اينكه كه گفته مي‌شود مديدران ما ضعف دارند را قبول ندارم و آن را ظلمي در حق مديران مي‌دانم.

وي تاكيد كرد: در انتخابات آتي به مدير نيرومندي احتياج داريم كه يك كابينه قوي را تشكيل دهد.

هاشمي گفت: دشمنان خنجر را از رو بسته‌اند، نمونه آن حوادث اهواز است كه آمريكايي‌ها بطور رسمي از آن حمايت كردند. معلوم است كه شرايط جديدي به‌وجود آمده و هر دشمني مي‌تواند حساسيت بخش‌هايي از كشور را برانگيزد. مملكت شرايط ويژ‌ه‌اي پيدا كرده است و اختلافات ما نيز به جايي رسيده كه ديگر نمي‌توان مذاكره در مورد آنها را ادامه داد. يكي از اين اختلافات، بحث هسته‌يي است كه بالاخره يك طرف بايد به نتيجه برسد.

وي ادامه داد: هيچ‌گاه حساسيت‌هاي جناحي و ناديده گرفتن منافع ملي به شكل كنوني نبوده است. مثلا در مورد حوادث خوزستان، در حاشيه جلسه سه‌شنبه مجلس برخي نمايندگان اظهارت تاسف‌برانگيزي كردند. يكي مي‌گويد اين حوادث تقصير استاندار است و ديگري مي‌گويد تقصير حزب مشاركت است و نماينده‌اي ديگر دولت و صدا و سيما را مقصر مي‌داند؛ ولي واقعا اين‌طور نيست.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تنازعات بي‌محاباي جناحي و باندي بخاطر رسيدن به قدرت است و اخلاق سياسي رعايت نمي‌شود.

وي با اشاره به وجود طرحهاي نيمه‌تمام عمراني فراوان، گفت: هنوز در بخش زيربنايي با مشكل مواجهيم. بايد كارهاي بزرگي انجام دهيم و اكنون زمان انجام حركتي تاثيرگذار در آينده است.

هاشمي رفسنجاني در مورد شرايط حضورش در انتخابات اظهار داشت: اگر نتيجه انتخابات به تفرقه و طرد نيروهاي ارزشمند كشور بينجامد، يك فاجعه است و اگر رييس جمهور با آراي كم انتخاب شود خطرناك است. در اين صورت در انتخابات حضور پيدا مي‌كنم.

وي افزود: در دو اردوگاه اصلي سياسي كشور چند نامزد هم طراز وجود دارند كه اگر تا روز آخر بمانند و آرا تقسيم شوند، راي آنها به نسبت 48 ميليون واجد شرايط راي دادن ناچيز است. در اين صورت هرچند كه فرد انتخاب شده قانونا رييس جمهور است ولي پشتوانه لازم را ندارد. اگر ببينم رييس جمهور با راي كم انتخاب خواهد شد يا انتخابات به دور دوم كشيده مي‌شود، نيامدنم را صلاح نمي‌بينم.

هاشمي رفسنجاني ادامه داد: اگر اختلافات موجود حل شود و يك نفر از همين افرادي كه بعضي از آنها را قبول دارم و راي مناسبي هم دارند انتخاب شود، از او حمايت مي‌كنم و ضرورتي براي حضور نمي‌بينم؛ در غير اين صورت حتما وارد رقابتهاي انتخاباتي مي‌‌شوم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: چند روز آينده را نيز صبر مي‌كنم. من اين شرط‌ها را صريحا به جناحها و كانديداها گفته‌ام كه اگر به يك نفر برسند ديگر نگراني وجود نخواهد داشت و من هم او را همراهي مي‌كنم، ولي بايد مراقب باشيم كه انسجام ملي آسيب نبيند.

هاشمي تاكيد كرد: هر روز كه مي‌گذرد به زمان اعلام تصميم نهايي‌ام نزديك مي‌شوم. در اين مدت نامزدها سعي كنند متحد شوند تا فرد مناسبي انتخاب شود، در غير اين صورت وارد صحنه مي‌شوم.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005