Click for Amazing Phone Card








جمعه 26 فروردین 1384

محسن رضايي: اداره كشور را به جوانان باز مي‌‏گردانم، ايلنا

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: از پختگي نسل اول, تجربه نسل دوم, انرژي نسل سوم , بايد در اداره كشور بايد استفاده كرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محسن رضايي در ديدار كميته‌‏هاي دانشجويي تهران ضمن بيان اين مطلب، افزود‌‏: جوانان ايران زمين در طي ساليان گذشته از حادثه انقلاب تا دفاع مقدس, تاريخ را پر از شور و هيجان و موفقيت كرده‌‏اند. هزاران جوان گمنام و ناشناخته آنچنان به مشهوريت و معروفيت در دفاع از كشور و موفقيت ملت رسيده‌‏اند كه شايد بتوان گفت در هيچ دوره‌‏اي از تاريخ اينگونه نبوده است.
وي ادامه داد‌‏: اين حكايت از پديده جديد بسيار مبارك و اميد بخش بوده است و بايد اين پديده شناخته شده و از آن در تمام امورات كشور استفاده كنيم و تجربه گذشته ما كافي است كه بتوان از جوانان استفاده كرد و با مراجعه و گزينش و مسووليت سپردن به آنان به موفقيتهاي بزرگي برسيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تجارب گذشته استفاده از نيروي جوان، افزود‌‏: اگر امروزه مي خواستيم جوانان را در صحنه حاضر كنيم شايد كار بسيار دشواري بود اما تجربيات 25 ساله گذشته را داريم و اگر از نيروي جوان استفاده نكنيم، يكي از مهمترين سرمايه‌‏هاي ملي خود را از دست داده‌‏ايم.
وي در ادامه گفت‌‏: متأسفانه طي 15 سال اخير با وجود اينكه صحبت از جوانان شد، بر خلاف دهه اول انقلاب از جوانان استفاده نشد و شايد بتوان گفت يكي از علل اصلي كند شدن پيشرفن كشور همين مساله بوده است.
وي در ادامه گفت‌‏: دولت آينده بايد هم مردمي باشند و هم كارآمد، تا بتواند از جوانان استفاده كند و اگر دولت آينده به مردم اعتقاد نداشته باشد و دولت را بر مردم ترجيح دهد و اگر ناكارآمد باشد، حتي اگر از جوانان صحبت كند ولي نيروي جوان به كار گرفته نخواهد شد.
كانديداي اصول گرايان در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه كرد‌‏: دولتي كه به مردم معتقد باشد، به اكثريت هم معتقد است و اكثر مردم ايران جوان هستند و دولتي كه مردم را بر دولت ترجيح مي‌‏دهد حتماً به سراغ جوانان خواهد آمد.
وي با اشاره به كار آمدي دولتي آينده با استناد از جوانان افزود‌‏: دولت ضعيف جز شعار كار ديگري براي جوانان نمي‌‏تواند انجام دهد. دولتي كه كار با جوانان را انجام داده و تمرين كرده باشد و اين تجربه را در اختيار داشته باشد، مي‌‏تواند جوانان را بصورت وسيع و گسترده به كار بگيرد.
وي تشكيل سازمان ملي براي جوانان را حداقل بها براي نيروي جوان دانست و گفت‌‏: بهاي واقعي زماني خود را نشان خواهد داد كه چند وزارتخانه را به دست زير 30 ساله هاي كشور بسپاريم و ثابت كنيم كه جوانان ايران مي توانند كارهاي بزرگي همانند گذشته انجام دهند و نسل سوم امروز چيزي كمتر از جوانان اول انقلاب ندارند و اين به دليل اعتقاد و تجربه و همچنين احساب خطري است كه مي كنم كه اگر اين اتفاق در دولت آينده صورت نگيرد، نسل اول و دوم سنشان بالاي 60 سال خواهد بود و آن هنگام بسياري از موقعيت‌‏ها از دست خواهد رفت.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد‌‏: اين كميته ها براي من بسيار مهم است و انتظار داريم كه جوانان مستعدي كه در سراسر كشور مي شناسند، معرفي كنند كه بتوان در آينده از توانايي آنها استفاده كرد. ما اكنون ليست خوبي داريم، اما مي خواهيم قبل از اعلام اعضاي كابينه اين ليست را تكميل كنيم.
وي دو گزينه اعتماد و رساندن پيام را مشكلات اين انتخابات خواند و گفت‌‏: مردم در اين انتخابات بسادگي به كسي اعتماد نمي‌‏كنند و دليل اين مساله شعارهاي عمل نشده در طي 15 سال گذشته است و در بين نامزدهاي انتخاباتي هر كدام ارتباط ملموس و نزديكتري با مردم داشته است، آنگاه مردم مي‌‏توانند قضاوت كنند، اما كساني كه كاراجرايي نكرده است، مورد ابهام مردم است و معرفي عملكردهايي كانديداهايي كه مردم با آنها ارتباط نزديك نداشته‌‏اند.
رضايي نقش رسانه هاي گروهي در اين ميان را بسيار مهم دانست و گفت‌‏: يكي از مشكلات جدي انتخابات رساندن پيام است و رسانه هايي كه بايد پيام‌‏ها را به خوبي برسانند، عمدتاً بر اساس سلايق و ارتباطات عاطفي با كانديداها برخورد مي كنند و من نمي خواهم كسي را متهم كنم، اما اين ارتباطات عاطفي, حزبي و جناحي كه بين برخي از رسانه‌‏ها و نامزدهاي انتخاباتي است، مانع شده است كه پيام‌‏ها بصورت واقعي منعكس شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رضايي در خاتمه تصريح كرد‌‏: مجلس هر چه زودتر لايحه‌‏اي براي شروع مناظرات و گفت‌‏وگوهاي بين كارشناسان و نامزدهاي انتخاباتي در صدا و سيما تصويب كنند تا كانديداهاي انتخاباتي امكان معرفي خود به مردم را داشته و اين امر كمك بزرگي خواهد كرد كه مردم پيام نامزدهاي انتخاباتي را بهتر درك كنند كه اين امر باعث برگزاري انتخابات خوبي خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21040

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: اداره كشور را به جوانان باز مي‌‏گردانم، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005