Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 23 فروردین 1384

قاليباف: مسدود شدن سايتها نشان از فضاي باز جامعه است؛ رابطه با آمريكا راه حل همه مشكلات نيست، هاتف

قاليباف در پاسخ به چند سوال در خصوص بحث پرونده وبلاگ نويسان و بستن سايتهاي اينترنتي گفت: افتخار ايران اين است که بعد از انقلاب رشد زيادي در حوزه مطبوعات داشته ايم.
وي مطبوعات و رسانه ها را در برخي کشورهاي وابسته به حکومت يا مرتبط با آن دانست و اين مساله را عامل توقيف نشدن نشريات در اين کشورها عنوان کرد و افزود: مسدود شدن سايتها نيز نشان از فضاي باز کشور دارد.

با آنكه كاملا از رنگ سبز نظامي دوري گزيده بود اما همچون سياق گذشته در دوران فرماندهيش مرتب و "ست " شده لباس پوشيده بود. سردار قاليباف به توصيه نزديكان حتي انگشتر عقيقش را نيز از دست درآورده بود تا خبرنگاران براي اولين بار دست وي را با حلقه ازدواج مشاهده كنند با اين حال او گفت كه رابطه با آمريكا راه حل تمام مشكلات نيست.

كنفرانس مطبوعاتي قاليباف در ستاد مركزي انتخاباتي اش و محل سابق معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني "هاتف"، مهندس بهرامي مدير مسئول روزنامه حيات نو اقتصادي و از اعضاي مركزي ستاد انتخاباتي فرمانده سابق ناجا با خوشامد گويي به خبرنگاران برنامه را آغاز نمود.

قاليباف صحبت هاي خود را با ذكر قسمت هايي از دوران زندگي اش آغاز نمود و بلافاصله صحبت هايش را به اينجا رساند كه "متعلق به اردوگاه اصولگرايان" است.

فرمانده سابق نيروي انتظامي در پاسخ سوال هاتف مبني بر ديدارش با هاشمي رفسنجاني قبل از استعفا گفت: اين ديدارها تنها ديدارهايي دوستانه است، مشورت کار بدي نيست اما اگر برداشت اين است که از کسي اجازه گرفته ام، اينطور نيست، اما بر مبناي اصولگرايي با همه گروهها تعامل داريم.

وي اظهار داشت: آقاي هاشمي از شخصيت هاي برجسته قبل و بعد از انقلاب است که زحمات زيادي براي پيروزي انقلاب و تحقق خواسته ها کشيده است اما وي نيز راضي است که جوانترها به ميدان بيايند.

فرمانده سابق نيروي انتظامي، سابقه نظامي را در تضاد با کسب پست رياست جمهوري ندانست و گفت: در کشورهاي مدرن هم افرادي که سابقه نظامي دارند در مسند هستند.

وي افزود: نظامي گري شغل شريفي است، اما من خود را نظامي نمي دانم و يک مجاهد و شهروند بوده ام که براي دفاع از کشور وارد عرصه دفاع و پس از آن وارد حوزه آباداني شده ام.

قاليباف، در پاسخ به اين سوال که روحيه نظامي گري با پست رياست جمهوري همخواني ندارد، افزود: اگر مي خواستم اين روحيه را دنبال کنم، فضاي نيروي انتظامي بهترين فضا بود اما اين روحيه را دنبال نکردم و مسايل را حتي در پست نظامي با نگاهي ريشه اي و جامعه شناختي دنبال کرده ام.

نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: بر مبناي اصولگرايي وقتي فردي حزبي عمل کند مشورت نمي کند، اما من با اين بحث مخالف هستم.

قاليباف، حضور آقاي هاشمي را اتفاق خاصي ندانست و گفت: از حضور يافتن يا نيافتن آقاي هاشمي در انتخابات بي اطلاعم اما بايد اجازه داد ديگران هم وارد عرصه انتخابات شوند تا مردم حق انتخاب بيشتر داشته باشند و انتخابات منحصر به يک يا دو فرد نشود.


وي در عين حال تکثر نامزدهاي انتخاباتي را هم مضر دانست.

فرمانده سابق نيروي انتظامي، خود را "فردي عمل گرا منطبق بر دو بستر جدي "خرد جمعي و مشارکت معني دار مردم" و "رويکرد علمي" دانست و اظهار داشت: وابسته به هيچ گروه و جناحي نيستم و به معناي ارزشي اصول گرايم.

وي در اين نشست مطبوعاتي که با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي برگزار شد، تصريح کرد: اصولگرايي را راست گرايي نمي دانم و اصولگرايي يک حزب و جناح نيست، بلکه انديشه متمايل به عمل گرايي است.

سردار قاليباف گفت: بر اين باورم که نبايد خود را مديون گروه ها و جناح ها نمود چون در اين صورت بايد شرکت سهامي درست کرد تا سهم جناح ها را دارد در حالي که دولت بايد پاسخگوي مردم باشد.

نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: يک اصول گرا هرگز در اقدامات خود گزينشي عمل نمي کند و بايد براي تحقق اصول زندگي پيشتاز باشد.

وي عدالت و آزادي را دو اصل غيرقابل تفکيک دانست که زندگي بدون آن ممکن نيست.

فرمانده سابق نيروي انتظامي بار ديگر با تاکيد بر اين نكته که به هيچ وجه با جريان راست مرتبط نيستم، اظهار داشت: توجه نامزدهاي انتخاباتي بايد بر مردم و منافع ملي معطوف باشد.

عضو ائتلاف 4 ( نزديك به جريان آبادگران) ، راهکارهاي ارتباط با کشورهاي خارجي را ذکر شده در قانون اساسي عنوان کرد و گفت: در رابطه با سياست خارجي ساز و کارها در قانون اساسي پيش بيني شده است و بر اساس منافع ملي و مشترک مي توان با همه کشورها ارتباط برقرار کرد و اين ارتباط نياز دنباي امروز است.

وي تصريح کرد: در بحث سياست خارجي مهمترين مساله حفظ منافع ملي است و اينکه از همه ظرفيت ها استفاده شود و با بهره گيري از وزن ژئوپوليتيک کشور بتوانيم منافع خود را دنبال کنيم.

نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، بحث رابطه با آمريکا و مسايل هسته اي را بسيار مهم و جدي توصيف کرد و افزود: نبايد اين مسايل را هزينه بحث هاي گروهي، فردي و يا هزينه هاي انتخاباتي و رقابتي کنيم.

وي اظهار داشت: مجموعه نظام در خصوص مباحث هسته اي حکيمانه و سنجيده عمل کرده است و از يک سو تلاش کرده فناوري صلح آميز هسته اي را در کشور دنبال کند و از سوي ديگر تلاش کرده در چار چوب بين المللي با مراجع ارتباط برقرار کند و در اين شرايط نبايد تسليم فشارهاي غيرقانوني شويم و دنبال تخاصم باشيم و بايد دانست که همه مشکلات ما با رابطه برقرار کردن با آمريکا حل نمي شود.

قاليباف، در حوزه پليس خود را درگير کج کارکردي هايي دانست که از سوي تمام جامعه به اين مجموعه تحميل شده است و اظهار داشت: با اين حال من هيچ وقت خسته نشده ام، اما معتقدم پليسي در شان مردم ايران تحويل آنها نداده ام.

وي گفت: از تمامي ظرفيت ها در اين حوزه بهره گرفته ايم اما براي آنکه بتوانم اين بحث و حفظ شان شهروندان را هر چه بهتر دنبال کنم، تصميم گرفتم استعفا دهم تا از جايي بالاتر اين بحث را پيگير باشم.

نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با انتقاد نسبت به ضعف مديريتي و نقش مهم يک مدير اجرايي در کشور، اظهار داشت: ضعف امروز کشور ما اين است که يا تصميمي در آن گرفته نمي شود و کارها رها شده است و يا اگر تصميمي اتخاذ مي شود، قدرت اجرايي براي تحقق آن وجود ندارد.

وي تصريح کرد: معتقدم اين روحيه را دارم که بر بستر خرد جمعي با رويکردي علمي در حوزه هاي داخلي تصميم ها را محقق کنم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قاليباف در پاسخ به سئوالي مبني بر حضور زنان در كابينه احتمالي اش گفت: اولويت کاري من دغدغه مردم است و من شايسته بودن افراد را پيش از بحث جنسيت در اولويت قرار مي دهم. در شايسته سالاري جنسيت مطرح نيست و من در حوزه اجرايي شايسته بودن فرد را اولويت مي دانم.

وي با اشاره به سه سرمايه "اجتماعي"، "انساني" و "اقتصادي" گفت: اگر سرمايه اجتماعي خدشه دار شده حتما تبديل به فرصت خواهد شد و حوزه سرمايه انساني نيز با حفظ سرمايه اجتماعي دنبال مي شود و سرمايه اقتصادي نيز در کنار اين مباحث ادامه مي يابد.

فرمانده سابق نيرو هوايي سپاه بار ديگر با رد ممنوعيت حضور نيروهاي نظامي در سياست اظهار داشت: بحث بر سر اين است که نيروهاي نظامي نبايد در سياست دخالت کنند اما اين به آن معنا نيست که محدوديتي در فراگيري دانش سياست وجود داشته باشد و من اين دانش را دارم.

قاليباف در پاسخ به چند سوال در خصوص بحث پرونده وبلاگ نويسان و بستن سايتهاي اينترنتي گفت: افتخار ايران اين است که بعد از انقلاب رشد زيادي در حوزه مطبوعات داشته ايم.

وي مطبوعات و رسانه ها را در برخي کشورهاي وابسته به حکومت يا مرتبط با آن دانست و اين مساله را عامل توقيف نشدن نشريات در اين کشورها عنوان کرد و افزود: مسدود شدن سايتها نيز نشان از فضاي باز کشور دارد.

نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در خصوص بحث وبلاگ نويسان افزود: پليس تنها به عنوان ضابط قضايي عمل مي كند و خود حق بازداشت، نگه داشتن و بازجويي از هيچکس را ندارد و اگر اينکار را انجام دهد خلاف است حال آن که شخصا بحث وبلاگ نويسان را پيگيري کرده ام و با تمامي آنها جلساتي داشته ام.

وي تغييرات در حوزه فناوري را مساله اي دانست که در ساختار بروکراتيک امروز بايد دنبال شود و افزود: تمامي برنامه هاي خود در اين حوزه را بعدها اعلام مي کنم.

فرمانده سابق نيروي انتظامي با رد ايجاد فضاي رعب و وحشت در جامعه به واسطه وجود نيروهاي يگان ويژه افزود: به عنوان رييس پليس مهمترين افتخارم اين بود که همواره مدافع دانشگاه و دانشجو بودم و حتي در جريان حادثه 18 تير نير تعامل پليس با دانشگاه برقرار بود و من هيچکاه روحيه نظامي گري نداشتم بلکه با روحيه علمي اين بحث را دنبال کردم.

وي گفت: در اين شرايط حضور نيروهاي يگان ويژه، امروز و با کاهش آمار تصادفات و مجروحين بيشتر نمود مي يابد.

قاليباف، اظهار داشت: معتقدم بايد در چارچوب قانون به همه وعده ها عمل کرد اما با اينکه با هر روشي و هر قميتي اين مساله محقق شود، مخالفم.

وي گفت: در حوزه امنيت اخلاقي پديده ها يا آسيب اجتماعي و يا آشفتگي اجتماعي هستند که عقل، شرع و دين و منطق نيز مي گويد که برخورد چکشي با آسيب نتيجه عکس دارد.

فرمانده سابق نيروي انتظامي، مهمترين دغدغه موجود در جامعه را اثبات کارآمدي دين در جامعه عنوان کرد و آن را نيز منوط به رفع مشکلات اقتصادي دانست.

وي خود را از نزديکان آقاي خاتمي دانست و افزود: اگر من در دولت بودم انتخابات مجلس هفتم را برگزار مي کردم و سعي مي کردم مردم را از بي تفاوتي خارج کنم و اين بحث را حتما دنبال مي کنم.

قاليباف رفع بسياري از مشکلات چون، بحران اشتغال، گراني و تورم و ... را وابسته به رفع مشکلات اقتصادي عنوان کردو گفت: به گونه اي عمل خواهم کرد که سرانه و قدرت خريد خانوار را بالا ببرم و اي کاش ما نيز با بهره گيري از اقتصاد جهان ابتدا مديريت را خصوصي سازي مي کرديم و پس از آن مالکيت را.

وي افزود: اقتصاد دولتي را بايد برداشت اما خصوصي سازي نيز بايد با اصول صورت گيرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20940

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قاليباف: مسدود شدن سايتها نشان از فضاي باز جامعه است؛ رابطه با آمريكا راه حل همه مشكلات نيست، هاتف' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005