Click for Amazing Phone Card








جمعه 16 بهمن 1383

علي لاريجاني خصوصيات اعضاي كابينه احتمالي خود را تشريح كرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
علي لاريجاني اظهار داشت: سعي مي‌كنم كابينه‌ي خود را فراجناحي تشكيل داده و از تمام نيروهاي دلسوز استفاده كنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كانديداي احتمالي اصولگرايان طي سخناني در جمع دانشجويان اتحاديه‌ي انجمن اسلامي دانشجويان مستقل سراسر كشور با اشاره به نطق بوش در كنگره‌ي آمريكا اظهار داشت: آمريكايي‌ها در حال حاضر سياست پيش‌دستانه اتخاذ كرده‌اند در صورتي كه قبلا سياست آن‌ها پيشگيرانه بود. آن‌ها در رابطه با ايران سياست چماق و هويچ را پيگيري مي‌كنند و سعي مي‌كنند با ايجاد جوي رواني دولت آينده‌ي ايران را تضعيف كنند، بايد در اين زمينه هوشمندي ويژه‌اي به خرج دهيم. البته آن‌ها با توجه به توانمندي‌هاي ايران و وجود قشري تحصيل‌كرده در آن سعي مي‌كنند جوي منفي عليه ايران در صحنه‌ي بين‌المللي ايجاد كنند. آن‌ها نگاه مي‌كنند كه ما با وجود قشري تحصيل كرده كه ميانگين سني آن‌ها زير 30 سال است، توانسته‌ايم به فناوري هسته‌يي دست پيدا كنيم.

وي با اشاره به اهميت رويكرد عدالت در جنبش دانشجويي گفت: جنبش دانشجويي بنا نيست ابزاري براي پخش تراكت‌هاي تبليغاتي شود. جنبش دانشجويي ما، جنبشي است بيدار و نقشي تاثيرگذار در كشور دارد.

وي افزود: گفتمان جنبش دانشجويي حقيقت طلبي است. آن‌ها داراي استقلال و شجاعت هستند و به دليل شجاعت خود سعي مي‌كنند كه خلاقيت و ابتكار از خود نشان دهند.

لاريجاني با اعتقاد بر اين كه جنبش دانشجويي بايد در حركت‌هاي خود به صورت فراجناحي عمل كند، گفت: اگر ما مديران فراجناحي داشته باشيم، منافع ملي‌مان تامين مي‌شود.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در اقتصاد كشور بايد مهندسي جديدي طراحي شود و به جاي نقطه‌اي حل كردن مشكلات، نگاهي كارپردازانه داشته باشيم و مشكلات را به صورت جمعي و پيوسته ارزيابي كنيم.

لاريجاني با اعتقاد بر اين كه در زمينه‌ي صنعت و فناوري بايد در جهت دست‌يابي به فناوري‌هاي نانوتكنولوژي، بيوتكنولوژي و اتمي حركت كنيم، گفت: براي اين كه بخواهيم ثروت كشور را افزايش دهيم، بايد سعي كنيم به بازارهاي جهاني دست پيدا كرده و دور باطل فقر را حذف كنيم. البته براي تحقق اين امر بايد در جهت گسترش توليدات قدم برداشت و رابطه‌ي معقولي بين چرخه‌ي آموزش، بازار، فناوري و توليد ايجاد كرد و اكنون اين چرخه در كشور ما معيوب است.

لاريجاني در مورد خصوصيات اعضاي كابينه‌ي خود گفت: سعي مي‌كنم كه اعضاي كابينه‌ي خود را از بين جريان نوگراي اصول‌انديش و دانشگاهي و متخصص انتخاب كنم. البته آن‌ها بايد داراي صداقت در كار باشند و از تنگ‌نظري خودداري كنند. در جريان مورد نظر من مي‌توانند افرادي از جريان‌هاي مختلف قرار داشته باشند. مثلا شما مشاهده كنيد در دولت اول خاتمي، مظفر قرار داشت. مظفر فردي بسيار صادق بود و در انتخابات مجلس هفتم نيز آبادگران وي را به خاطر صداقتش در ليست خود قرار دادند. اعضاي كابينه بايد داراي همگرايي با حكومت باشند و اگر شجاع نباشند، به درد نمي‌خورند.

وي افزود: هر تصميمي كه جريان اصول‌گرايان يا آبادگران اتخاذ كنند، من تابع آن خواهم بود و آن را اجرا مي‌كنم و اگر انتخاب شوم، قطعا هستم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه عملكرد كارگزاران را چگونه ارزيابي مي‌كند، گفت: كارگزاران نيز مانند ساير گروه‌هاي سياسي داراي نقاط ضعف و قوتي بوده است ولي به نظر من اكنون بايد افراد جديدي در مديريت اجرايي كشور قرار گيرند و در سطح مديران يك نوع پوست‌اندازي ايجاد شود. ما بايد اجازه دهيم كه نسل جوان از مرتبه‌ي مديران سطح به مديران تاكتيكي و بعد از آن به مديران استراتژيك صعود كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجاني با بيان اين كه افق‌هاي فكري‌اش به افق‌هاي فكري جريان آبادگران نزديك است،‌ گفت: آبادگران يك جريان نوانديش اصول‌گراست و زماني كه راست و چپ رنگ باختند، اين جريان به صحنه آمد و مشاهده مي‌كنيد كه در اين گروه، افرادي از جريان‌هاي مختلف حضور دارند. مثل آقاي مظفر كه داراي سوابق چپ ولي در آبادگران حضور دارد.

وي درباره‌ي تصميم‌گيري شوراي هماهنگي براي انتخاب كانديداي نهايي گفت: آن‌ها داراي يك استراتژي مدون هستند و سعي مي‌كنند در يك پروسه طولاني مدت و البته دموكراتيك به كانديداي نهايي دست پيدا كنند.

اين كانديداي احتمالي اصول‌گرايان در نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري گفت: به اعتقاد من بين جريان راست و اصول‌گرا تفاوت زيادي وجود دارد و جريان اصول‌گرا يك جريان منبسط است.

وي در پاسخ به سوالي در مورد نقاط ضعف عملكرد دوران تصدي‌گري خود در صداوسيما گفت: الي‌ماشاءالله داراي نقاط ضعف بودم. البته دولت و مجلس ششم محدوديت‌هاي مالي زيادي براي اين سازمان ايجاد كردند و نتوانستم بسياري از برنامه‌هاي خود را تحقق دهم.

لاريجاني با اعتقاد بر اين كه جوهره‌ي ديني در بين جوانان بالاست، گفت: ما نبايد به ظواهر توجه كنيم. شايد آن‌ها در مقام آمريت نقص داشته باشند، ولي به اصول پايبند هستند و اين به بركت انقلاب به وجود آمد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا حاضريد كه با كانديداهاي مطرح اصول‌گرايان ائتلاف كنيد، گفت: من خود يكي از حاميان ائتلاف هستم و در جهت تحقق اين امر تلاش مي‌كنم و اگر با ائتلاف فرد ديگري غير از من كانديدا شد، من سعي مي‌كنم كه از او دفاع كنم تا او بتواند وظيفه‌ي خود را به نحو احسن انجام دهد، ولي تمايلي براي حضور در كابينه ندارم، و حاضر نيستم براي حضور در كابينه زد و بند كنم؛ من فكر مي‌كنم حركت عقلاني‌يي كه اصول‌گرايان آغاز كرده‌اند اگر ادامه دهند در يك پروسه طولاني به نتيجه خواهند رسيد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20699

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي لاريجاني خصوصيات اعضاي كابينه احتمالي خود را تشريح كرد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005