Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 13 بهمن 1383

معين: با آگاهي كامل از يأس‌‏ها و دلنگراني‌‏ها آمده‌‏ام، به اصل سازگاري دين و سياست و اجتماع معتقد هستم، ايلنا

* رييس‌‏جمهوري آينده بايد در يك مديريت سيستمي، قدم به قدم به سمت آرمان‌‏ها حركت كند

تهران- خبرگزاري كار ايران

اعضاي منطقه تهران جبهه مشاركت ايران اسلامي با دكتر مصطفي معين كانديداي اين حزب در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ديدار كردند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در اين نشست مصطفي معين؛ كانديداي جبهه مشاركت ايران اسلامي، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي و انجمن اسلامي جامعه پزشكي با تأكيد بر اينكه با آگاهي كامل نسبت به شرايط موجود وارد عرصه انتخابات شده‌‏ام، اظهار داشت: مي‌‏دانم چه خبري است و از يأس‌‏ها و دلنگراني‌‏ها آگاهم، اما در اين شرايط بايد ديد كه تحليل ريشه‌‏اي ما از فرصت‌‏ها‌‏, تهديدها‌‏, و وظيفه ما چيست؟
وي افزود‌‏: من آمده‌‏ام كه مسووليتم را انجام دهم چرا كه معتقدم در شرايط سخت گشايش خواهد بود و معتقدم انجام سنجيده وظيفه وقتي به يك گرايش غالب تبديل شود، مي‌‏تواند در تغيير شرايط عمومي هم تأثيرگذار باشد.
معين تصريح كرد‌‏: معتقدم كه اگر انگيزه و ارزيابي درست باشد‌‏, روش و مديريت كار آمد انتخاب شده و سعي شود از همه نيروها استفاده شود، قطعاً موفقيت هم در پي خواهد بود.
وي ادامه داد‌‏: حتي اگر فرض شود كه تاييد صلاحيت و يا انتخاب نشوم، اما باز هم اين حضورم مي‌‏تواند يك وظيفه ديني و ملي تلقي شود و جامعه ما را به پيش خواهد برد.
وزير سابق علوم تحقيقات و فن آوري با بيان اينكه براي من از اين زاويه فرقي نمي‌‏كند كه تأييد صلاحيت شوم يا نه و رييس‌‏جمهور شوم يا نه، تصريح كرد‌: اين امر به اين معنا نيست كه با انگيزه و عزم لازم براي پيروزيي در انتخابات نيامده‌‏ام.
وي افزود‌‏: اگر هم به ظاهر موفق نشوم، نه از مردم طلبكارم و نه شكوه‌‏اي به خداوند دارم, من به مسوليتم عمل كرده ام‌.
معين با تصريح بر اينكه ذهنيت غالب جامعه، هنوز ذهنيتي قهرمان‌‏گرايانه است, بنابراين برخي افراد از اين ذهنيت استفاده مي‌‏كنند و حرف‌‏هايي مي زنند كه تحقق‌‏ناپذير است، ادامه داد: اما رويكرد ما يك رويكرد واقع‌‏گرايانه, اخلاقي و علمي است.
كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه به اصل سازگاري دين و سياست و اجتماع معتقد هستم، خاطر نشان كرد‌‏: سوالاتي كه مطرح است ناشي از يك سري افراط‌‏گري‌‏ها و تنگ‌‏نظري‌‏ها و خودمحوري‌‏هاست كه با توجه به اينكه تا كنون تجربه حاكميت ديني نداشته‌‏ايم به رغم همه ناگوارايي‌‏ها خيلي هم غيرمنتظره نيست.
وي با بيان اينكه در حوزه‌‏هاي سياست, دين, اقتصاد و فرهنگ در حال گذار به شرايط مناسب‌‏تر هستيم، خاطر نشان كرد‌‏: در اين شرايط گذار طبيعي است كه مردم به دليل اينكه خواسته‌‏هايشان انجام نشده است، دچار سرخوردگي شوند، اما بي‌‏انگيزگي و انفعال در نخبگان جاي تأمل و سوال دارد.
وي افزود‌‏: بپذيريم كه در يك نقل فراگير نخبگان نيز به وظايف خود به طور كامل عمل نكرده‌‏اند.
معين تصريح كرد‌‏: فردي كه وارد عرصه انتخابات مي‌‏شود، بايد شرايط دوران قبل را بدون تعصب و واقع بينانه مورد ارزيابي قرار دهد و سعي كند در يك مديريت سيستمي، قدم به قدم به سمت آرمان‌‏ها حركت كند.
وي اصلي‌‏ترين مشكل جهان اسلام را مشكل مديريتي دانست و خاطر نشان كرد: بايد نسبت به وضع موجود, فرصت‌‏ها و تهديدها شناخت علمي و دقيق داشته باشيم و بر اساس يك برنامه‌‏ريزي دقيق به سمت اهداف و آرمان‌‏ها حركت كنيم.
كانديداي جبهه مشاركت در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري توسعه پايدار بر پايه توسعه انساني را با اهميت ارزيابي كرد و گفت: در اين الگوي توسعه اخلاق بايد مد نظر قرار گيرد تا جايي كه مسوولان و حكومت مظهر اخلاق باشند.
معين همچنين توجه به مسائل زنان , جوانان , اقليت‌‏ها و قوميت‌‏ها را مورد تأكيد قرار داد.
وي گفت‌‏: آنچه اهميت دارد ارتباط مستقيم دولت با نخبگان و مردم است، بنابراين دولت بايد به طور مستقيم و مستمر در روند اداره امور مسائل و مشكلات را به افكار عمومي گزارش دهد .
در اين ديدار دكتر حميد اسماعيلي؛ مسوول منطقه استان تهران جبهه مشاركت وزن منطقه تهران در تحولات سياسي كشور را به دليل اينكه تهران يكي از مراكز نخبگان در كشور است، غير قابل انكار و تعيين كننده دانست .
وي تصريح كرد‌‏: شرايط كلي كشور نشان مي‌‏دهد كه علي‌‏رغم پيشرفت‌‏هاي ايجاد شده در حوزه‌‏هاي سياسي, اجتماعي و رواني جامعه اما به دليل اينكه اين پيشرفت‌‏ها متناسب با مطالبات اجتماعي مردم نبوده است، به نظر مي رسد كه جامعه و خصوصاً اشخاص نخبه دچار يأس و دلمردگي شده‌‏اند.
اسماعيلي با تصريح بر اينكه به نظر مي رسد براي ايجاد تحول اساسي در وضعيت كنوني جامعه به افراد برجسته و نخبه جامعه از جمله دانشگاهيان و فرهنگيان متوسل شد، خاطر نشان كرد‌‏: بنابراين نيازمنديم كه رابطه نزديكي را با اين افراد برجسته برقرار كنيم و تعامل و همفكري سازنده ايجاد نماييم.
شمس سياسي راد؛ نائب رئيس منطقه تهران جبهه مشاركت در اين نشست جمع‌‏بندي تجربه دخالت دين در سياست را ضروري دانست و تصريح كرد: به نظر من آنچه كه از دين مي‌‏تواند در عرصه سياست به شكل موثري مطرح شود، مقوله اخلاق است كه از اين زاويه به تحقق حقوق ملت منجر مي‌‏شود.
وي افزود: تجربه 25 سال گذشته نشان داده است لزوماً حكومت ديني به ديندار شدن جامعه و متدين شدن شهروندان نمي‌‏انجامد .
اين عضو جبهه مشاركت با اشاره به عدم تحقق مطالبات اصلاح طلبانه مردم در هشت سال گذشته، بي‌‏برنامگي موجود درون جبهه اصلاحات و رهبري اين جبهه را از عوامل عدم تحقق اين مطالبات دانست و بر لزوم پيگيري برنامه‌‏ها از سوي كساني كه خواهان ادامه راه اصلاحات هستند تاكيد كرد .
سياسي راد تبديل پارادايم تقابل با جامعه جهاني با پاردايم تشنج زاديي از يكسو و عدم موازنه بين اختيارات و پاسخگويي مسوولان را از ديگر مسائل اساسي كه بايد مورد توجه رييس‌‏جمهوري آينده قرار بگيرد، دانست.
در ادامه اين نشست آذر منصوري ضرورت پرداختن به چالش‌‏هاي پيشروي دولت اصلاحات توسط دكتر معين را جهت وارد شدن به عرصه انتخابات بسيار اثرگذار دانست و اظهار داشت‌‏: در حالي كه دو دوره از دولت خاتمي گذشته و ايشان بيان مي‌‏كنند كه در ايران رييس‌‏جمهوري در حد يك تداركاتچي است، بايد چالش‌‏هاي عمده دولت اصلاحات چگونه مي توان برخورد كرد.
وي عدم توزيع عادلانه ثروت و قدرت را از ديگر چالش‌‏هاي جامعه كنوني و مواضع پيش روي دولت خاتمي دانست كه بايد مورد توجه دولت آينده قرار بگيرد .
منصوري تمايز برنامه هاي دكتر معين , شناخت طبقات مختلف جامعه و برقراري تعامل مناسب با اين افشار را به عنوان مسائلي كه بايد مورد توجه كانديداي جبهه مشاركت در انتخابات رياست جمهوري قرار گيرد، بيان نمود.
وي با تاكيد بر حضور زنان در ستاد انتخابات دكتر معين خطاب به وي يادآور شد: اينكه چند درصد از زنان در ستاد انتخاباتي شما حضور داشته باشند‌‏, نشان مي دهد كه در صورت پيروزي در انتخابات و تشكيل كابينه به چه ميزاني از حضور زنان توانمند در عرصه‌‏هاي مديريتي استفاده مي‌‏كنيد.
زهره آقاجري از اعضاي شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي در اين نشست يكي از امتيازات ورود دكتر معين به عرصه انتخابات را ايجاد اميد در جامعه دانست و خاطر نشان كرد: مردم خواهان حضور فرد قدرتمندي هستند‌‏, فردي كه نوانديش باشد و سخن نو بگويد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه مردم و جوانان معتقدند كه خاتمي خط قرمزي داشت به نام نظام‌‏, تصريح كرد‌‏: اكنون اين سوال مطرح است كه خط قرمز دكتر معين كجاست؟
وي افزود‌‏: بايد مشخص شود كه اگر زمامي ميان خواسته نظام و يا عده‌‏اي كه خود را نظام مي‌‏دانند، تقابل ايجاد شود‌‏, خط قرمز معين كجا خواهد بود؟
مهندس داوود ميري از اعضاي منطقه تهران جبهه مشاركت ايران اسلامي نيز در اين نشست , كارآمد كردن سيستم اداري , سياست‌‏هاي اقتصادي و دانشگاهي كشور و توجه به مشكلات اقتصادي و اجتماعي عشاير را به عنوان محورهايي كه بايد در برنامه‌‏هاي دكتر معين مورد توجه قرار گيرد، بيان كرد.
كاظم گل‌‏احمدي؛ مسوول حوزه اسلامشهر جبهه مشاركت ايران اسلامي نيز در اين نشست توجه به مشكلات اجتماعي نظير بيكاري و اعتياد‌‏, رسيدگي به بحران مديريتي كشور, كمك به ايجاد تشكل هاي غير دولتي و سازماندهي مردم در بستر نهادهاي مدني توجه به مطالبات قوميت‌‏ها و تأكيد بر عمل‌‏گرايي را به عنوان مسائل اساسي كه بايد مورد توجه دكتر معين قرار گيرد، مطرح كرد.
وي تصريح كرد‌‏: دكتر معين بايد به اين سوال پاسخ دهد كه اگر تقابلي بين انتصاب وزراء از جانب ايشان و خواسته برخي از مسوولين ايجاد شود‌‏, چه اقدامي انجام مي دهد .
مهندس اوسدي از اعضاي منطقه تهران جبهه مشاركت ايران اسلامي نيز در اين نشست خواستار لحاظ كردن توسعه كشاورزي و توسعه روستايي در برنامه دكتر معين شد.
مجتبي بديعي از اعضاي شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي نيز در اين نشست، اظهار داشت‌‏: مخاطب اصلي معين بايد توده مردم باشند‌‏, نه نخبگان ,
وي افزود‌‏: هيچكس نمي‌‏تواند نماينده صديقي براي مردم باشد، بنابراين اگر ارتباط مستقيم با توده مردم برقرار نكنيد و تنها با ما نخبگان تعامل برقرار نماييد , بد راهي را انتخاب كرده‌‏ايد.
وي نگرش سيستميك , مديريت علمي , تدين‌‏, منش مردمي و خرد جمعي را وجه تمايز برنامه دكتر معين با سيار كانديداي جبهه اصلاحات دانست.
مجتبي بديعي , برتوجه به اصل عدم تمركز دولت و بومي‌‏گرايي, جايگزيني توسعه پايدار به جاي توسعه علمي, توجه به شعار "ايران براي همه ايرانيان" و تعامل با جهان تأكيد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20685

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معين: با آگاهي كامل از يأس‌‏ها و دلنگراني‌‏ها آمده‌‏ام، به اصل سازگاري دين و سياست و اجتماع معتقد هستم، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005