Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 13 بهمن 1383

لاريجاني: اصولگرايان خواسته‌اند باشم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان
سرويس سياسي
كانديداي احتمالي اصول‌گرايان در نهمين انتخابات رياست جمهوري، از انقلاب اسلامي به عنوان يك حركت عظيم ياد كرد و مهم‌ترين اقدام امام خميني(ره) را در اين راستا، مطرح كردن اسلام سياسي دانست و خاطرنشان كرد: اسلامي كه امام معرفي كرد، همان راه انبيا و ضدسكولاريسم بود؛ سكولاريسمي كه معناي آن ارتجاع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، علي لاريجاني طي سخناني در نشستي كه به دعوت جامعه‌ي اسلامي دانشجويان و جمعيت ايثارگران در اصفهان برگزار شد، تصريح كرد: سكولاريسم در ايران يعني ارتجاع جديد، يعني دين فقط در مسجد باشد و يعني اين كه حاكمان مطابق ميلشان حكومت كنند.

وي با بيان اين‌كه بيداري كه امام خميني(ره) در جهان به وجود آورد، يك حركت كاملا استراتژيك بود، افزود: امام اصل جهاد را به صورت فرهنگ درآوردند و تاكيد داشتند اگر بخواهيم اجتماعمان داراي حيات باشد بايد جوهره‌ي جهاد در آن دميده شود. همان نهضتي كه اكنون در اكثر كشورهاي اسلامي مشاهده مي‌كنيم كه با آمريكا مخالف است.

وي سپس به تشريح اوضاع منطقه‌اي پرداخت و اظهار داشت: اگر امروز آمريكا با صحبت از حمله به ايران، كشور ما را با عراق مقايسه مي‌كند، بداند ايران كشوري نيست كه به راحتي بتوان آن را مغلوب كرد. كشور عراق به لحاظ صنعت، امور دفاعي و نظامي از هم پاشيده بود؛ هم‌چنين مشروعيت دروني نداشت. اما ايران از نظر نظامي قوي و داراي مردمي هوشيار و جهادي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لاريجاني هدف آمريكا را عمليات نظامي ندانست و آن را يك عمليات رواني برشمرد و توضيح داد: قصد آمريكايي‌ها اين است كه بتوانند تاثير خود را بر روند مذاكرات اتمي ايران و اروپا اعمال كنند و با ايجاد عمليات رواني در داخل به منظور اثرگذاري بر انتخابات بتوانند شرايط روي كار آمدن دولتي ضعيف را مهيا و بر روي اراده‌ي دولت تاثير گذارند و مهم‌تر آن‌كه بعد از 11 سپتامبر آمريكايي‌ها پي بردند با ايجاد فضاي امنيتي از بعضي مواهب اقتصادي عقب افتادند و براي جبران آن بعد از عمليات رواني، سهل‌گيري را پيشه كردند.

وي در عين حال تاكيد كرد: اگر قدرت انقلاب با كارآمدي و وضع اقتصادي مردم بالا رود تهديدات به كلي رفع خواهد شد. چنان‌چه آمريكايي‌ها نيز سر و صدا مي‌كنند واقعي نيست؛ چون ما انقلابي كرديم كه جاي پاي محكمي دارد.

وي درباره ي حضور خود درانتخابات گفت: بنا بر اصلي كه قائلم، نيروهاي اصولگرا بايد با وحدت عمل كنند، هرگز خود را مطلق نمي‌دانم، اصولگرايان از من خواسته‌اند باشم.

نامزد احتمالي نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه چگونه مي‌توان زمينه‌ي حضور حداكثري مردم در انتخابات را فراهم كرد، افزود: بايد خداوند تفضل كند. بسياري ازمردم نسبت به مسائل اقتصادي دچار ياس هستند؛ به طوري كه درصد بالايي ازآنان نسبت به بهبود وضع اقتصادي نااميدند؛ زيرا كه حرف زياد زده شد و به آن عمل نشد، البته چنان‌چه فضاي كشور فضاي معقول باشد و اجازه دهند همه حرف‌هايشان را بزنند و تنوع فكري پيش آيد مردم در انتخابات شركت مي‌كنند.

لاريجاني ادامه داد: جريان اصولگرا در شوراي شهر و مجلس هفتم نشانه‌هايي از خدمتگزاري را نشان دادند و اگر سياست‌زده نشوند و به دنبال سياسي‌كاري نروند مشكلات حل خواهد شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20683

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لاريجاني: اصولگرايان خواسته‌اند باشم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005