Click for Amazing Phone Card








جمعه 9 بهمن 1383

محبيان: هاشمي قطعا مي‌آيد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس سياسي
امير محبيان گفت: دغدغه‌اي كه هم‌اكنون در بين دوستان ارزشي و اصولگرا وجود دارد اين است كه احتمال اين‌كه در انتخابات پيروز مي‌شوند باعث غرور آنها شود و از مسير طبيعي خارج شوند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، عضو شوراي سردبيري روزنامه‌ي رسالت كه صبح روز جمعه در نشست هفتگي حزب موتلفه‌ي اسلامي قم درباره انتخابات رياست‌جمهوري سخن مي‌گفت، تصريح كرد:يكي از عواملي كه باعث مي‌شود يك جريان سياسي به زمين بخورد، آفت بزرگ غرور است.

وي افزود:غرور باعث مي‌شود كه فرد تحليل درستي از واقعيت نداشته باشد؛ كج‌بيني، كج‌تحليلي به دنبال دارد و در نهايت باعث انحراف مي‌شود.

اين روزنامه‌نگار خاطرنشان كرد: جريان ارزشي مسير صحيحي را انتخاب كرد كه فضا را ايجاد كرد تا كساني كه مايلند كانديدا شوند، فرصتي براي خدمتگزاري بيابند و اگر ديدند در بين اين پنج‌ نفر كسي مقبوليت بيشتري در بين مردم دارد، مابقي به نفع او كنار ‌روند.

وي با بيان اينكه ميل به خدمت تفاوت مردم‌سالاري در كشور ما و كشورهاي ديگر است گفت: اگر حركت براي خدمت باشد، در صورت انتخاب هر يك از كانديدا مابقي بايد خوشحال باشند كسي كه صالح بوده، مقبوليت عام پيدا كرده ولي اگر غرور باشد و فرد بخواهد به هر قيمتي بماند، خواهد رفت، افول مي‌كند و از عزت مي‌افتد.

محبيان افزود: در شرايط كنوني در بين نيروهاي ارزشي و اصولگرا تكليف وحدت است نه پيروزي. اگر وحدت نداشته باشيم، پيروزي هم اگر اتفاق بيفتد فايده‌اي نخواهد داشت.

وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر مشاركت حداكثري مردم در انتخابات گفت: احتمال است كه با توجه به شرايط فعلي و خردشدن آرا، انتخابات به مرحله‌ي دوم كشيده شود و رييس‌جمهوري با راي پايين انتخاب شود كه ممكن است باعث ايجاد مشكل شود. پس بايد در دور اول رييس‌جمهور با راي بالا انتخاب كنيم كه مصلحت نظام است و تحقق اين امر، كار گسترده و فعاليت زياد را مي‌طلبد.

محبيان با بيان اين‌كه جبهه‌ي دوم خرداد بعد از نپذيرفتن كانديداتوري از سوي ميرحسين موسوي به ورطه نوعي تفرقه افتاده است، گفت: آنها هم‌اكنون دو سري كانديدا دارند كه رسما اعلام كانديداتوري مي‌كنند. آقاي كروبي از مجمع روحانيون مبارز و آقاي معين كه جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از او حمايت مي‌كنند، آقاي مهرعليزاده و سري دوم كانديداها نيز كساني هستند كه پشتوانه‌ي قوي ندارند ولي در عين حال قوي هستند.

وي با بيان اينكه امكان اينكه اصلاح‌طلبان فرد ديگري را كه معروف باشد، معرفي و يا اين‌كه فرد ناشناسي را معرفي كنند كه جزو محاسبات ما نباشد، وجود دارد، گفت: مثل آقاي خاتمي در دوم خرداد كه ايشان جزو چهره‌هاي سياسي محسوب نمي‌شد. ممكن است آقاي محقق‌داماد را مطرح كنند و با توجه به صحبت‌هاي اخير، ايشان خودش را براي انتخابات گرم مي‌كند، اما اصلا آيا آقاي كروبي كنار خواهد رفت يا نه؟.

محبيان با بيان اين‌كه عده‌اي بر اين اعتقادند كه جبهه مشاركت در عرصه‌ي انتخابات دچار سردرگمي شده است، گفت: اگر براي جبهه مشاركت مثلثي ترسيم كنيد و آن را در وسط مثلث قرار دهيد، يك ضلع مثلث به حاكميت برمي‌گردد، يك ضلع آن هم به جناحي‌هاي آنها وصل مي‌شود و ضلع ديگر به اپوزيسيون كه تا قسمتي ضدانقلاب هستند وصل مي‌شود.

عضو شوراي سردبيري روزنامه‌ي رسالت ادامه داد: طبعا حاكميت از آنها مي‌خواهد كه به صورت پرشور در انتخابات شركت كنند. مجمع روحانيون مبارز به آنها مي‌گويد چند سال ما پشت سر شما بوديم و شما از ما جلوتر بوديد، حالا ما بايد جلو باشيم و شما پشت سر ما و ضلع اپوزيسيون هم بايد با تحريم انتخابات مشروعيت حكومت را زير سوال ببرد.

وي افزود: جبهه مشاركت در اوضاع بدي گرفتار شده، خداوند كسي را در اين اوضاع گرفتار نكند كه به هر طرف كه بروند گرفتاري وجود دارد.

محبيان ابراز عقيده كرد: جبهه مشاركت به دنبال اخراج از بازي است و شايد يكي از دلايلي كه به دنبال كانديداتوري معين است اين باشد كه شايد معين ردصلاحيت شود و به همين دليل بر روي معين سرمايه‌گذاري كرده‌ است.

وي افزود: شايد يكي از ديگر از دلايلي كه جبهه مشاركت بر روي معين سرمايه‌گذاري كرده، اين باشد كه وي را بياورد تا ردصلاحيت شود و به اين وسيله‌ آقاي عارف را بالا بكشد. حرف آقاي معين هم اين است كه آقاي عارف آدم جنجالي نيست و حساسيتي بين نظام و او نيست، همچنين در جلسات شوراي مركزي جبهه مشاركت هم نمي‌رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، محبيان در پاسخ به سوالي درباره آنچه روش‌هاي جبهه مشاركت در تخريب و جنگ رواني عليه نيروهاي انقلاب ناميده شد، گفت: آنها چند راه را پيش گرفتند؛ اول اينكه در بين اصولگرايان اختلاف ايجاد كنند و بگويند اينها اختلافاتشان زياد است. نكته‌ي دوم كانديدا را تحريك ‌كنند با حمايت از يك كانديدا باعث تحريك كانديداهاي ديگر اصولگرا ‌شوند؛ فعلا تلاش مي‌كنند ما را در مقابل يكديگر قرار دهند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر پيروي ولايتي از عقايد هاشمي گفت: ما بايد به عقايد كانديدا نيز احترام بگذاريم ايشان ديد خاصي به آقاي هاشمي دارند و بقيه هم اين ديد را قبول دارند، ما بايد ناصح امين باشيم. هر كس مثبت‌ها و منفي‌هايي داشته، بايد مثبت‌هاي اين را بگيريم و منفي‌ها را كنار بگذاريم، بايد تحمل آراي همديگر را داشته باشيم.

اين روزنامه‌نگار درباره حضور هاشمي رفسنجاني در صحنه‌ي انتخابات رياست‌جمهوري نيز گفت: ايشان آدم كمي نيستند. 50 سال عمر سياسي دارند. از اول انقلاب نيز 8 سال رييس مجلس، 8 سال رياست‌جمهوري و 8 سال رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بوده‌اند. ايشان آدم پيچيده‌اي است كه در سراسر كشور نيز تشكيلاتي دارد. هم هوادار دارد و هم مخالف. اگر ايشان بيايد، تمام معادلات بر هم مي‌خورد، اما چقدر تاثير مي‌گذارد معلوم نيست. اما آقاي هاشمي بازي را مي‌چيند و قدم به قدم جلو مي‌رود. من از 6 ماه پيش گفتم و حالا هم مي‌گويم قطعا ايشان مي‌آيد. آقاي هاشمي آرام آرام جلو مي‌رود تا زمان اعلام شود، حرف آخر را آخر مي‌زند.

وي درخصوص نظرسنجي‌هاي صورت گرفته گفت: در مجموع وضع اصولگرايان نسبت به جبهه دوم خرداد بهتر است.

وي درخصوص توهين و تخريب كانديداي حزب مقابل هم گفت: درصدد تخريب كسي نبايد بود. جامعه جامعه‌ي مظلوم‌گرايي است. اگر نسبت به كسي تخريب صورت گيرد جامعه به سوي و خواهد رفت.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20664

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محبيان: هاشمي قطعا مي‌آيد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005