Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 28 مرداد 1383

نشست خبري اعلام مواضع مجمع روحانيون مبارز: "اقبال وسيع مردم از كانديداتوري موسوي"، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي - ايران
محتشمي‌پور تاكيد كرد: امروز سرنوشت مسلمانان و به خصوص ملت مظلوم عراق و فلسطين به هم گره خورده است.
به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد علي‌اكبر محتشمي‌پور، دبير كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين و عضو مجمع روحانيون مبارز كه در نشستي با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي در خصوص مواضع مجمع روحانيون در خصوص آخرين تحولات عراق سخن مي‌گفت، پس از قرائت بيانيه‌ي اين مجمع به زبان عربي، ادامه داد: آمريكا، طرفدارانش و صهيونيسم جهاني درصدد سركوب اسلام و مسلمين‌اند و خاكريزهاي اول آنان عراق و فلسطين است، چنانچه اگر دشمن در فلسطين و عراق موفق شود و به اهدافش برسد طبيعتا نوبت به ساير كشورها خواهد رسيد و اكثر حكومت‌هاي اسلامي و عربي نيز در برابر اراده‌ي آمريكا و دشمنان تسليم خواهند شد.
محتشمي پور ادامه داد: برهمين اساس دشمن در تلاش است تا پس از سلطه‌ي كامل بر كشور عراق حكومت‌هايي را در آنجا برپا كند كه پيرو اهداف او باشند و تحت شعار دموكراسي و آزادي به همراه صهيونيست‌ها و اسراييل جنايتكار، اهداف خويش در منطقه را عملي سازند و بر همين اساس تمامي تلاش‌هايي كه براي آرامش عراق صورت مي‌گيرد را عقيم مي‌نمايند.
اين عضو مجمع روحانيون مبارز در ادامه گفت: اكنون متجاوز از 12 روز است كه شهر مقدس نجف آماج حملات قرار گرفته و مردم مظلوم و بي‌گناه آن زير بمباران‌هاي پي‌درپي اشغالگران به شهادت مي‌رسند و كمتر كسي صداي مظلوميت آنان را در جهان مي‌شنود.
وي در خصوص اخراج خبرنگاران از نجف گفت: نيروهاي اشغالگر خبرنگاران را از شهر مقدس نجف اخراج كرده‌اند تا هنگامي كه به كشتار دسته جمعي و نسل‌كشي مردم مظلوم عراق مشغول‌اند، جهانيان از چنين اعمالي بي‌خبر و چشم و گوش بسته باقي بمانند. امروزه كهن‌ترين و قديمي‌ترين مراكز جهان اسلام و تشيع يعني حوزه‌ي علميه‌ي نجف اشرف در معرض تهديد و نابودي قرار گرفته است.
محتشمي پور ادامه داد: اخبار و گزارشاتي كه از گوشه و كنار مي‌رسد حكايت از همراهي اسراييلي‌ها با نيروهاي اشغالگر در عراق دارد، بايد بگوييم و اعلام كنيم كه حضور اسراييلي‌ها و نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي ايشان در عراق براي جهان اسلام و به خصوص عالم تشيع زنگ خطري بزرگ است.
دبير كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين همچنين گفت: امروز اگر نجف اشرف مورد اهانت و تعرض قرار مي‌گيرد ريشه در كينه توزي و انتقام جويي آمريكا و اسراييل از مسلمانان دارد، آنان چكيده‌ي كينه‌ي 1400 ساله‌شان از اسلام را امروز در قالب هتك حرمت حرم مطهر اميرالمومنين(ع) پياده مي‌كنند.
وي اظهار داشت: به نظر مجمع روحانيون مبارز بايد حركت و اقدامي از سوي تمامي علماي اسلام، روشنفكران و تمامي ملت‌هاي مسلمان به خصوص ملت شريف ايران و مراجع عظام تقليد به ويژه در نجف و قم صورت گيرد، ما از همه‌ي مسلمانان مي‌خواهيم كه دولت‌هاي خود را براي جلوگيري از تداوم فاجعه‌اي بشري در فلسطين و عراق به حركت وادارند.
محتشمي‌پور در ادامه افزود: چگونه است كه برخي از روشنفكران با وجود قدرت عظيمي كه مسلمانان در جهان دارند و بيش از يك ميليارد نفر از جمعيت جهان را به خود اختصاص داده‌اند و داراي شخصيت‌هايي برجسته، علما و مراجعي هستند كه هر كدام يا با پاپ برابري مي‌كنند و يا برتر از اويند، درخواست وساطت و ميانجي‌گري پاپ را براي برقراري صلح و ثبات در كشورهاي اسلامي مطرح مي‌كنند؟! اين موضوع چيزي جز توطئه‌اي جهاني نيست، چرا موضوعي كه مي‌تواند توسط خود ملت عراق و با روي كار آوردن دولت و حكومتي مردمي حل شود را به اين سطح كشانده‌اند؟
وي همچنين در خصوص وظيفه‌ي كشورهاي اسلامي در قبال مسايل عراق گفت: متاسفانه كشورهاي اسلامي و به خصوص سازمان كنفرانس سران، هيچ اقدامي را درباره‌ي وقايع عراق انجام نداده و نمي‌دهد شايد علت اين امر ترس و واهمه‌ي كشورهاي عضو اين سازمان از قدرت‌هاي بزرگ باشد، ولي در هر حال اين وظيفه‌ي آنهاست كه وارد اين مساله‌ي سرنوشت‌ساز شوند و پس از بررسي آن به تصميم‌گيري در مورد آن بپردازند.
محتشمي‌پور در خصوص انتظار از ايران در خصوص عراق اظهار داشت: انتظار از دولت جمهوري اسلامي ايران اين است كه در رابطه با سرنوشت اسلام و مسلمين در هر جاي عالم كه باشند و حتي در رابطه با مسايل حقوق بشري كه مربوط به مسلمين هم نباشد، در ديپلماسي و عملكرد فعال ظاهر شود و به عنوان قدرت منطقه‌اي برتر در اين زمينه نقش‌آفريني كند، طبيعي است كه اقدامات وزارت امور خارجه‌ي كشورمان درباره‌ي وقايع عراق قابل تقدير است، ولي انتظاري كه از اين دستگاه وجود دارد بيش از اين اينهاست.
اين عضو مجمع روحانيون مبارز در ارتباط با حل معضل عراق بيان داشت: بايد با اعزام تيم‌هايي به كشورهاي عربي و انجام رايزني‌هاي گسترده‌ي جبهه‌ي اسلامي عظيمي را براي حل معضل عراق ايجاد نماييم و در عرصه‌هاي بين‌المللي از اين طريق كشورهاي اسلامي، جهان سوم و غيرمتعهد به ايفاي نقش بپردازند و طبيعي است كه در صورت تشكيل چنين جبهه‌اي قطعا در عرصه‌هاي جهاني و سازمان‌هاي بين‌المللي علي‌الخصوص در مورد حل بحران‌هاي منطقه‌اي اين جبهه حرف اول را خواهد زد.
دبير كنفرانس بين‌المللي حمايت از فلسطين در خصوص تحركات مقتدي صدر و اقدامات او افزود: مسايلي چون اقدامات مقتدي صدر و مواردي از اين قبيل مربوط به خود ملت عراق است. ما نيز به عنوان علما و روحانيون داخل ايران طرفدار راي و نظر و انتخاب ملت‌هاي مسلمان هستيم همان گونه كه در فلسطين از خواست ملت كه مقاومت بود دفاع كرديم درباره‌ي عراق هم چنانچه مقاومت مورد تاييد و نظر ملت عراق باشد، هيچ كس نمي‌تواند با آن مخالفت نمايد.
وي در ارتباط با اعزام نيرو از ايران به عراق براي دفاع از عتبات عاليات اظهار داشت: بحث عراق و مساله‌ي فلسطين از هم جداست، در آن زمان اسراييلي‌ها لبنان را اشغال و برنامه‌ي حمله به سوريه و ديگر نقاط لبنان را در دستور كار خود قرار دادند، در آن زمان دولت سوريه از ايران خواست تا نيروهاي داوطلب ايران در كنار نيروهاي سوريه با اشغالگران وارد نبرد شوند و طبيعتا جمهوري اسلامي ايران هم اين درخواست را پذيرفت و دركنار لبنان و سوريه و در مقابل اسراييل ايستاديم.
محتشمي‌پور ادامه داد: طبعا اگر امروز دولت برخاسته از راي ملت عراق از جمهوري اسلامي ايران درخواست كمك نمايد جمهوري اسلامي ايران در هر زمينه اين درخواست را لبيك خواهد گفت و اين امر اقتضاي حقوق بشر و انسانيت است، ولي چنانچه درخواستي مبني بر ياري از ايران مطرح نگردد و چهره‌هاي سياسي عراق موضوع حمايت همسايگان را مطرح نكنند، طبيعتا جمهوري اسلامي ايران نمي‌تواند اقدامي انجام دهد، پس در نهايت مساله به خواست دولت منتخب عراق باز مي‌گردد.
محتشمي پور در ارتباط با برخي اظهارات در خصوص دخالت ايران در امور همسايگانش از جمله عراق گفت: جمهوري اسلامي ايران در عرصه‌هاي مختلف همواره به عنوان الگويي براي ساير كشورها بوده است. اگر در لبنان شاهد پيروزي مقاومت عليه رژيم صهيونيستي بوديم، اگر امروزه اين مقاومت را در فلسطين مشاهده مي‌كنيم و اگر امروز در عراق شاهد قيامي همه‌جانبه و اسلامي و شيعي عليه اشغالگرانيم، همه‌ي اين موارد از انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره) الهام گرفته و مي‌گيرد. برخي به دروغ مساله‌ي حضور و دخالت ايران در عراق را مطرح مي‌كنند آنها بدانند كه ايران هيچ گونه حضور فيزيكي در هيچ يك از كشورهاي منطقه نداشته و ندارد.
وي ادامه داد: ايران حتي بدون آن كه به كشوري بگويد چه بكند يا چه نكند، با عملكرد خود به صورت الگويي براي جهانيان در آمده و امروز اين انقلاب به مكتبي تبديل شده است تا سايرين از آن تبعيت و استفاده نمايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد علي‌اكبر محتشمي پور كه در نشست خبري تشريح مواضع مجمع روحانيون مبارزسخن مي‌گفت، درباره‌ي انتخابات آتي رياست جمهوري در كشورمان گفت: اين حق طبيعي همه‌ي احزاب است كه در تعيين سرنوشت كشورشان دخالت نمايند، به خصوص در ارتباط با امر مهمي چون انتخابات رياست جمهوري، همه مي‌دانيم كه موتور محركه‌ي اجرايي كشور توسط رئيس جمهور راه‌اندازي مي‌شود و مجمع روحانيون مبارز با توجه به مسئوليت بزرگي كه به دوش دارد، بر خود فرض مي‌داند، تا بهترين فردي را كه مي‌تواند سكان‌دار اين پست مهم باشد را انتخاب و به مردم معرفي نمايد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ياران(ايسنا) عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: ما در جلسات مختلف‌مان به اين نتيجه رسيديم كه مهندس ميرحسين موسوي بهترين گزينه براي تصدي اين پست است و لذا از ايشان براي كانديداتوري دعوت به ‌عمل آورديم، ما يقين داريم كه اين انتخاب با اقبال گسترده‌ي مردم مواجه خواهد شد.
محتشمي‌پور در خصوص اين‌ كه آيا مهندس موسوي اين پيشنهاد را پذيرفته يا خير؟ اظهار داشت: ايشان در ارتباط با مسائل مختلف نقطه‌نظرات بسياري را دارند كه در جلسات مختلف مطرح و بررسي شده است. وي تا كنون نه پيشنهاد ما را نفي و نه رسما قبول كرده‌است و قرار ما نيز بر اين است تا زمان روشن شدن نظر قطعي مهندس موسوي اين جلسات ادامه يابد. البته روند مذاكرات خوب و اميدوار كننده است كه اميدواريم به نتيجه‌ي مطلوب برسد.
وي در ادامه اظهار داشت: نكته‌ي بسيار مهمي كه در اين رابطه وجود دارد اين است كه طرح كانديداتوري مهندس موسوي با اقبال وسيعي از سوي مردم مواجه شده‌ است، وقتي با چنين اقبالي برخورد مي‌كنيم، احساس مي‌كنيم كه مردم همگي خواستار حضور ايشان در اين صحنه هستند.
محتشمي‌پور همچنين گفت: اگر چنانچه مهندس موسوي به صحنه بيايد، قطعا شاهد حماسه‌اي به مراتب بزرگ‌تر از دوم خرداد خواهيم بود؛ و در حال حاظر تنها گزينه‌ي مجمع روحانيون مبارز در اين خصوص مهندس موسوي بوده و خواهد بود.
وي در ارتباط با انتشار خبري مبني بر ادغام مجمع روحانيون مبارز با جامعه‌ي روحانيت مبارز تاكيد كرد: چنين مساله‌اي به هيچ وجه صحت ندارد. حتي عده‌اي در زمان حيات حضرت امام (ره) چنين مساله‌اي را مطرح نمودند و از ايشان خواستند تا در اين مورد پيش‌قدم شوند كه امام مخالفت كرده و فرمودند: هر يك از اين دو گرايش طرز تفكر خاص خود را دارد و نيازي به ادغام اين دو نيست.
محتشمي‌پور در ادامه افزود: بنابراين وقتي در زمان حيات امام چنين اتفاقي نيفتاد، امروز هم لزومي به چنين امري نيست. مجمع روحانيون مبارز و جامعه‌ي روحانيت هر يك خط مشي خود را دارد و مردم هر يك را بخواهند آزادانه انتخاب مي‌كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20380

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نشست خبري اعلام مواضع مجمع روحانيون مبارز: "اقبال وسيع مردم از كانديداتوري موسوي"، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005