پنجشنبه 6 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مردم شوکه شدند: مسدود شدن برخی حسابهای ارزی در سيستم بانکی

• برخی شعب بانک های کشور که در قالب سپرده های ارزی و اوراق مشارکت ارزی برای پروژه های نفتی، مبالغ هنگفتی ارز را از مردم با درصد سود هفت و هشت درصد جذب کرده اند، اکنون در برابر مراجعه مشتريان خود برای دريافت سود يا اصل سپرده ها، اظهار می کنند ارز داخل حساب های ارزی قابل پرداخت نبوده و تنها معادل ريالی آن به قيمت ۱۲۲۶ تومان قابل پرداخت است

بازتاب ـ سيستم بانکی کشور در اقدامی عجيب، برخی سپرده های ارزی در بانکهای داخلی را مسدود کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در روزهای اخير مراجعات فراوانی از سوی مردم به شعب بانکهای داخلی برای دريافت سود يا اصل سپرده های ارزی خود صورت گرفته است، که برخی بانک ها در پاسخ اظهار کرده اند مجاز به پرداخت سپرده های ارزی مردم نيستند.

براساس اين گزارش، برخی شعب بانک های کشور که در قالب سپرده های ارزی و اوراق مشارکت ارزی برای پروژه های نفتی، مبالغ هنگفتی ارز را از مردم با درصد سود هفت و هشت درصد جذب کرده اند، اکنون در برابر مراجعه مشتريان خود برای دريافت سود يا اصل سپرده ها، اظهار می کنند ارز داخل حساب های ارزی قابل پرداخت نبوده و تنها معادل ريالی آن به قيمت ۱۲۲۶ تومان قابل پرداخت است.

تعيين اين مبلغ در حالی از سوی بانک ها صورت می گيرد که ارزش فعلی ارز در بازار بيش از دو برابر اين نرخ است و انسداد حساب های ارزی در شرايطی صورت می گيرد که مشتريان در سال گذشته ارز را با قيمتی بين ۱۶۰۰ تا دو هزار تومان تبديل و در اين حسابها سپرده گذاری کرده اند.

البته برخی معتقدند اين تخلف شعبه هاست، اما موارد متعدد باعث شده تا شائبه عموميت اين امر به وجود آيد، البته در مواردی که حساب ارزی در حد چندصد دلار يا چندهزار دلار موجودی داشته است، حساب ارزی پرداخت می گردد اما در مورد مبالغ سنگين مواد متعددی بوده است که بانکها از پرداخت ارز خودداری کرده اند.

گفته می شود برخی صادرکنندگان نيز برای دريافت ارز خود از سيستم بانکی با همين مشکل مواجه شده اند.

اين گونه اقدامات در حالی به بی اعتباری سيستم بانکی کشور و خروج سرمايه مردم از بانک ها و تبديل آن به طلا و ارز کاغذی و يا ساير اجناس و سرمايه ها می انجامد که بانک مرکزی با اجرای طرح پيش فروش سکه و تحويل ده ميليون سکه در زمان از پيش تعيين شده، توانسته بود اعتبار خوبی کسب کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016