پنجشنبه 22 تير 1391

صدور قرار ممنوع الخروجی برای همسر و فرزند ۱۳ ساله نسرين ستوده

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ شعبه دوم دادياری دادسرای شهيدمقدس تهران (جنب زندان اوين) با ارسال نامه های جداگانه به رضا خندان همسر و مهراوه دختر نسرين ستوده وکيل دادگستری، آنها را ممنوع الخروج کرد. مهراوه خندان فرزند آقای خندان تنها ۱۲ سال ونيم دارد و مشخص نيست که به چه دليل فرزند نسرين ستوده با چنين محروميتی مواجه شده است. اين اولين بار است برای فرزند نوجوان يک زندانی سياسی قرار ممنوع الخروجی صادر می شود.

تاريخ «برگ احضار متهم» ۳۱ خرداد ماه است ودر آن گفته شده که چنانچه اعتراضی به قرارممنوع الخروجی وجود دارد ضرف مدت بيست رو از تاريخ ابلاغ کتبا به شعبه دادياری اعلام شود.

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ضمن ابراز تاسف از دور جديدی از فشار بر خانواده های زندانيان عقيدتی حکم ممنوع الخروجی برای رضا خندان و دختر نوجوان وی را بخش ديگری ازاعمال فشارروانی بر روی زندانيان سياسی دربند ارزيابی می کند. هيچ دليلی در برگه احضاريه ای که برای مهراوه ورضا خندان صادر شده است برای صدور اين قرار ذکر نشده است.

رضا خندان به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که دريافت چنين قراری کاملا بی مقدمه بود: « نه فکرش را می کرديم نه سفری در پيش داشتيم و به نظرم هدف از اين کار بيشتر از بين بردن تعادل روحی و ذهنی خانواده و وارد کردن يک شوک روحی به کل اعضای خانواده است.» او افزود: « مهراوه زير ۱۳ سال دارد واگر جرمی مرتکب شده باشد در صلاحيت دادسرای سياسی وامنيتی نيست که رسيدگی کند چون همين جوری که کسی را ممنوع الخروج نمی کنند. ابتدا بايد اتهامی در انجا مطرح شود وسپس با استناد به آن اتهام فرد تحت پيگرد حقوقی وقضايی قراربگيرد و سپس قرار ممنوع الخروجی برايش صادر شود تا به اتهام مطرح شده که ما هم از آن بی خبريم رسيدگی شود.» رضا خندان همچنين افزود: « صدور قرار ممنوع الخروجی وارسال برگه احضار متهم برای دختر ۱۲ ونيم ساله ام در حالی صورت گرفته است که به اتهامات کودکان و نوجوانان در دادگاه های ويژه اطفال رسيدگی می شود.»

تصوير برگ احضار مهراوه خندان در متن کامل اين خبر قابل دسترسی است:


Published from gooya news {http://news.gooya.com}
Copyright © 2009 news.gooya.com
All rights reserved for the original source