یکشنبه 22 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيمی، معاون اول احمدی نژاد: با بی‌اخلاقی برای ضربه زدن به وزير، چند بيمار را رها کرده‌اند، ايسنا

معاون اول رييس جمهور گفت: رحيمی با بيان اينکه هيات امنای دانشگاه‌ها دولت تام الاختيار هستند، اظهار کرد: نمی‌توان آنان را با مقرراتی که داريم تحت نظارت قرار داد چرا که نمی‌توانند کار کنند و ثابت شده است که اين پيشرفت‌ها حاصل همين هيات‌ امنا‌هاست.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر رحيمی در نخستين اجلاس هيات امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بيان اينکه وزارت بهداشت و درمان دارای دو جنبه اساسی است، تصريح کرد: يک جنبه آن که تمام تشکيلات وزارت بهداشت مختص آن است سلامت می‌باشد و بر سلامت انسانها هدفگذاری کرده است.

وی با بيان اينکه توفيقات زيادی با ايجاد اين هيات امنا به وقوع پيوست، اظهار کرد: زمانی در اين کشور از پزشکان کشورهای همسايه استفاده می‌شد که از سواد و دانش پزشکی اندکی برخوردار بودند ولی امروزه شهرت پزشکان ايرانی از مرزها خارج شده و شهره گشته‌اند.

معاون اول رييس جمهور با تاکيد بر اينکه وضعيتمان در حالت فعلی قابل مقايسه با گذشته نيست، ادامه داد: از برکات انقلاب اسلامی در همه زمينه‌ها رشد و شکوفايی وجود دارد که يکی از آنها در بخش بهداشت و درمان است، آنهم در کشوری که ۸ سال به دفاع پرداخته و اکثر منابع آن از بين رفته است انصافا مسير را به خوبی طی کرده‌ايم، اما بازهم نيازمند تحول اساسی هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راه را برای دانشجويانی که فکر جديد دارند باز کنيد

رحيمی از هيات امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواستار ايجاد رقابت با يکديگر شد و افزود: برای دانشجويانی که فکر جديد دارند بايد راه را باز کرد تا بتوان از دانش آنها نيز استفاده کرد.

وی با تاکيد بر اينکه بايد در بخش تحقيقات از پولهايی که قانونگذار در اختيار ما قرار داده است مراقبت کرد، خاطرنشان کرد: نبايد اجازه دهيم در اين زمينه سوء استفاده شود که البته خيانت‌هايی بوده اما وزير بهداشت آن را متوقف کرده است.


بايد از ريال به ريال پول تحقيقات مراقبت کرد
بی‌محصولی در فعاليتهای تحقيقاتی آتش زدن بودجه‌های کشور است

معاون اول رييس جمهور با تاکيد بر اينکه بايد از ريال به ريال پول تحقيقات مراقبت کرد، خاطرنشان کرد: بايد در فعاليتهای تحقيقاتی دنبال محصول باشيم. چرا که بی‌محصولی به آتش زدن بودجه‌های کشور است و بابت آن مواخذه می‌شويم.


بايد از بودجه‌های کشور مراقبت شود

رحيمی با تاکيد بر اينکه بايد از بودجه‌های کشور مراقبت شود، گفت: بايد بعد از رقابت در ميان دانشگاه‌ها به دنبال محصول باشيم البته کارهای بزرگی در اين کشور انجام شده است که ما را در رديف کشورهای ممتاز قرار داده است.

وی با تاکيد بر توجه به مسايل اخلاقی گفت: امروز ما با هم پيمان می‌بنديم که پس از مراقبت از بودجه‌های کشور برای گسترش کارها اخلاق را حاکم کنيم.


با بی‌اخلاقی برای ضربه زدن به وزير چند بيمار را رها کرده‌اند

رحيمی افزود: برای اينکه يک وزارتخانه بيمارستان و رييس آن و وزير آن را خراب کنند با بی‌اخلاقی برای ضربه زدن به وزير چند بيمار را رها کرده‌اند، در حالی که اين بيشترين آسيب به جمهوری اسلامی است که دشمنان آن اين ضربه‌های غير واقعی و ساختگی را می‌بينند. البته بنده تعجب کردم که چرا اين موضوع پيگيری نشد و همين جا از وزير می‌خواهم که تا آخر اين موضوع را رها نکند.

وی با بيان اينکه خيلی از مشکلات ما از بی اخلاقی است که در بعضی از حوزه‌ها ديده می‌شود، خاطرنشان کرد: بايد به مسايل نظام جمهوری اسلامی توجه شود و زمانی که يک پزشک با غيرت نمی‌خواهد در خارج اختراع و فکر خود را ثبت کند و تصميم به بازگشت به کشورش را دارد بايد راه را برای آن باز کرد و تنگ نظری نداشته باشيم و به آن خوش آمد بگوييم.

وی با بيان اينکه عملکرد وزارت بهداشت واقعا ممتاز است، اظهار کرد: اگر براساس مصالح کشور حرکت کنيم و اخلاق را سرلولحه قرار دهيم، بايد دمار از روزگار سوء استفاده کنندگان در بياوريم.


هيات امنای دانشگاه‌ها دولت تام الاختيار هستند

رحيمی با بيان اينکه هيات امنای دانشگاه‌ها دولت تام الاختيار هستند، اظهار کرد: نمی‌توان آنان را با مقرراتی که داريم تحت نظارت قرار داد چرا که نمی‌توانند کار کنند و ثابت شده است که اين پيشرفت‌ها حاصل همين هيات‌ امنا‌هاست.

وی با اشاره به عملکرد هيات امنای دانشگاه‌ها، گفت: با بومی سازی توليد ۱۵ نوع داروی جديد در کشور، ۳۰۰ ميليارد تومان در کشور صرفه جويی شد که البته بايد اين ميزان به ۳ ميليارد دلار رسانده شود.

رحيمی با اشاره به راه‌اندازی ۴۸ هزار تخت بستری تا پايان سال ۹۳ گفت: در سال گذشته رشد ۳ برابری تجهيزات پزشکی داشته‌ايم که مبلغ آن از ۴ به ۱۲ ميليارد تومان افزايش يافته است.


امروزه در زمينه داروسازی قدرت نخست منطقه هستيم

وی با بيان اينکه امروزه در زمينه داروسازی قدرت نخست منطقه هستيم، تصريح کرد: البته بايد تا سال ۱۴۰۴ به سالمترين کشور منطقه تبديل شويم.

معاون اول رييس جمهور افزود: هم اکنون انتقال مجروحان ترافيکی در شهر ۸ دقيقه و در جاده‌ها ۱۴ دقيقه طول می‌کشد که اين با استاندارد جهانی برابری می‌کند.

وی با بيان اينکه در سال گذشته سه هزار پيوند استخوان انجام شده است که ما را در رديف کشورهای پيشروی جهان قرار داده است، اظهار کرد: تمام پيوندهای اعضای بدن در کشور ايران انجام می‌شود.


از هر ۲۱ نفر يک دانشجو در کشور وجود دارد

رحيمی با بيان اينکه در حال حاضر يک ميليون دانشجو توسط ۴۰ هزار استاد در دانشگاه علوم پزشکی کشور مشغول به تحصيل هستند به نسبت تعداد دانشجويان کل کشور در مقايسه با تعداد جمعيت کشور اشاره کرد و افزود: از هر ۲۱ نفر يک دانشجو در کشور وجود دارد.

وی با بيان اينکه در سال گذشته ۳ دانشگاه، دو شعبه بين‌المللی و ۳۰ دانشکده راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: همچنين در سال گذشته ۴۰۳ رشته محل در کليه مقاطع ، ۹ رشته دکترای تخصصی و ۷ رشته کارشنای ارشد راه‌اندازی شده است.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به تحصيل تعداد زيادی از دانشجويان ايرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور اظهار کرد: بايد راه را برای برگرداندن اين دسته از دانشجويان باز کرد چرا که ارز زيادی از کشور خارج می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016