شنبه 10 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حبيبی، دبيرکل موتلفه: اجازه ندهيم هيچ نامحرمی به مجلس نهم راه يابد، ايسنا

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: کسانی که به انقلاب اسلامی وفادار هستند چه در تشکل‌های شهرت يافته اصولگرايی باشند يا نباشند، خود به خود اصولگرا هستند.

محمدنبی حبيبی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، خطاب به هم‌طيفان خود تاکيد کرد: ضرورت دارد تا در شرايط فعلی کشور وحدت بين نيروهای وفادار به انقلاب را مهمترين موضوع بدانيم و در برابر هر عاملی که موجب خدشه‌دار شدن وحدت بين نيروهای علاقه‌مند و وفادار به انقلاب اسلامی می‌شود، موضع‌گيری داشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که اين وحدت يک ضرورت مقطعی نيست، اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به شرايط بين‌المللی و داخلی بيشتر از گذشته نيازمند اين وحدت هستيم و همگی يعنی نيروهای وفادار به انقلاب اسلامی بايد به تدريج و با محاسبات دقيق کارشناسی نگاهی به انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی داشته باشيم و اجازه ندهيم تا هيچ نامحرمی در مجلس شورای اسلامی در انتخابات آينده فرصت حضور پيدا کنند و در واقع نيروهای وفادار به انقلاب اسلامی بايد تلاش کنند که اکثريت قاطع مجلس نهم از همين نيروهای وفادار باشند.

وی در بيان تعريف خود از اين نامحرمان اظهار کرد: ما يکسری نامحرم کاملا شناخته شده داريم که البته معلوم است با توجه به هوشياری شورای نگهبان، فرصت ورود به مجلس را پيدا نمی‌کنند و جايگاه مجلس، جايگاهی نيست که صحنه‌ حضور کسانی غير از افراد امتحان شده مطمئن و وفادار به انقلاب باشند. در اينجا بايد هوشياری شورای نگهبان و رای دهندگان همچنين حواس وفاداران به انقلاب اسلامی جمع باشد تا زمينه ورود اين نامحرمان به مجلس شورای اسلامی به وجود نيايد.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی همچنين به بيان انتقادی از هم طيفی‌های خود پرداخت و در اين راستا اظهار کرد: برخی مواقع اولويت‌های فردی و تشکيلاتی جای اولويت‌های اصلی را در جريان اصولگرا می‌گيرد و بعضی افراد و تشکل‌ها اين موضوع مهم را رعايت نمی‌کنند. اين در حالی است که ترجيح منافع نظام، مردم و جريان اصولگرايی بايد به هر خواست ديگری مورد توجه دائمی اصولگرايان قرار گيرد.

وی در ادامه در بيان ارزيابی خود از اظهارنظر يکی از اصولگرايان مبنی بر اين‌که قاطبه اصولگرايان خواهان بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه سياسی کشور هستند، گفت: کسانی که به انقلاب اسلامی وفادار هستند چه در تشکل‌های شهرت يافته اصولگرايی باشند يا نباشند، خود به خود اصولگرا هستند.

دبيرکل حزب موتلفه اسلامی افزود:‌ آن دسته از اصلاح‌طلبانی که در داخل نظام قصد فعاليت دارند اگرچه با همه تشکل‌های اصولگرا نيز سليقه‌های متفاوت داشته باشند وجود‌شان برای فضای سياسی لازم است.

وی خاطرنشان کرد: بايد زمينه‌ها طوری فراهم شود که اصلاح‌طلبانی که اصل نظام و فصل‌الخطاب بودن رهبری را قبول دارند ولی با اصولگرايان در همه موارد از جمله انتخابات رقيب هستند در عرصه سياسی حضور داشته باشند.

حبيبی در بيان فعاليت‌های حزب موتلفه اسلامی در بحث جذب حداکثری و دفع حداقلی مورد توجه مقام معظم رهبری اظهار کرد: ما ترسيم کردن دايره وسيعی که فقط مخصوص يک سليقه خاص نباشد را در جهت توسعه ارتباطات بين خود و نيروهای وفادار به انقلاب مورد توجه قرار داديم و اين موضوع را علامت صدق موتلفه اسلامی می‌دانيم و هر اقدامی که در اين ارتباط موثر باشد را انجام خواهيم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016