شنبه 10 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت خارجه ایران در صف مهاجرت به کانادا، خبرنامه گویا

mehmanparastCan4.jpg
اختصاصی خبرنامه گویا - بر اساس گزارش یک منبع موثق در سفارت کانادا در سوریه، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه دولت محمود احمدی نژاد، از کانادا تقاضای مهاجرت کرده و منتظر پاسخ اداره مهاجرت این کشور است. این منبع موثق که خود شاهد ثبت پرونده رامین مهمانپرست بوده جزئیات بیشتری از نوع تقاضای مهاجرت وی بدست نداده اما با توجه به مواضع مقامات جمهوری اسلامی ایران در قبال پدیده مهاجرت خصوصا به کشورهای غربی، اقدام وی بسیار قابل توجه است.

رامین مهمانپرست متولد ۱۳۳۹ در تهران، ششمین سخنگوی وزارت خارجه است و پیشتر، از جمله به عنوان سفیر در این وزارتخانه خدمت کرده است.

تقاضای مهاجرت رامین مهمانپرست از کاناد به این دلیل جالب است که وی چندی پیش دیپلمات های معترض ایرانی را که به نروژ پناهنده شده بودند به ترجیح دادن منافع شخصی و خانوادگی به منافع ملی متهم کرده بود.

او گفته بود: "کسی در وزارت امور خارجه انگیزه آنها را باور نمی‌کند. در این اقدام بیشتر نوعی ترجیح منافع شخصی و خانوادگی به منافع ملی، قابل توجه است".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اقامت در خارج از ایران برای دیپلمات های ایرانی موضوع تازه ای نیست و برخی از آنها بعد از بازنشستگی یا پایان خدمت در کشور محل ماموریتشان می مانند.

در عین حال این مسئله برای فرزندان و خانواده مقامات ایرانی بیشتر صادق است تا جایی که چندی قبل اعلام شد حدود ۴۰۰ نفر از فرزندان مسئولان در کشورهای غربی از جمله انگلستان مشغول زندگی و تحصیل هستند. در پی اعلام این آمار، برخی از اعلام ممنوعیت تحصیل در خارج از ایران صحبت کرده بودند.

اما این سخنان با واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه روبرو شده بود و رامین مهمانپرست به نوعی این اظهارات را تکذیب کرد. وی در این‌باره گفته بود: "ما بحث جدیدی که نشان دهنده ممنوعیت تحصیلات فرزندان ایرانی اعم از فرزندان مسئولان و غیرمسئولان در کشورهای اروپایی باشد، به این معنا نداریم. البته مهمانپرست توصیه کرد: ظرفیت‌های دانشگاهی کشور در داخل به شکلی فراهم شود که امکان بازگشت اتباع ایرانی که آمادگی دارند در دانشگاه‌های داخل کشور ادامه تحصیل دهند، فراهم شود".

در سال های گذشته نسبت به اقامت دیپلمات ها ومقامات ایرانی و بستگان درجه یک آنها در خارج کشور حساسیت زیادی وجود داشت. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اغلب هرگونه نشانه ای از این دست را به جد مورد بررسی قرار می داد و مسئول مربوطه را برای ادای توضیح فرا می خواند.

mehmanparastCan5.JPG
مهمانپرست فارغ التحصیل مهندسی نرم افزار از دانشگاه شریف و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است. او قبلا پست هایی نظیر سفیر ایران در قزاقستان و تایلند، معاون مدیرکل اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، نماینده وزیر خارجه در امو مدارس خارج از کشور را عهده دار بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016