پنجشنبه 8 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرگ مشکوک يک سرباز وظيفه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه و بی خبری از همراهان وی، هرانا

خبرگزاری هرانا – در اواخر ماه رمضان نيروهای اطلاعات سپاه پاسداران يک سرباز وظيفه که در تهران مشغول خدمت سربازی بوده است را به همراه چهار دختر در شهر اروميه بازداشت و پس از گذشت ۵ روز جسد وی را به خانواده وی تحويل دادند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در دو روز پايانی ماه رمضان پنج تن از هموطنان اهل سلماس توسط نيروهای امنيتی اطلاعات سپاه به دليل نامعلوم بازداشت نموده و پس از گذشته پنج روز جسد يکی از بازداشت شدگان به نام ناصر عيسی زاده را از طريق اداره آگاهی به خانواده وی تحويل دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران آگاهی علت مرگ اين زندانی را خودکشی در بازداشت گاه اين اداره اعلام کرده اند، اين در حالی است که شاهدان عينی از بازداشت وی به همراه چهار دختر توسط اطلاعات سپاه گواهی می دهند.

گفتنی است اطلاعات سپاه پاسداران از برگزاری مراسم دفن برای اين جوان ممانعت به عمل آورده و با دفن وی تنها با حضور خانواده صورت گرفته است.

علت بازداشت وی از سوی برخی از نزديکان وی اقدام عليه امنيت ملی، اقدام به خروج غيرقانونی از مرز و فرار از خدمت سربازی اعلام کردند.

پدر اين سرباز وظيفه که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در تهران خدمت می کرد در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کرد که جسد فرزندش دارای آثار شکنجه و سوختگی بوده است و خودکشی وی را تکذيب کرد.

وی تصريح کرد که از جسد فرزندش از ناحيه کمر و پا دچار شکستگی استخوان بوده و آثار سوختگی شديد در گردن وی کاملا مشهود بوده است.

دو تن از دختران همراه وی پس از بازجويی به زندان مرکزی اروميه منتقل شده و از سرنوشت دو تن ديگر با گذشت هفته ها اطلاعی در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016