پنجشنبه 15 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"سوء مصرف!" سرمايه ها و ارزش ها، در "سال اصلاح الگوی مصرف"! بابک داد، فرصت نوشتن

امروز سوگند دروغ،در نظام اسلامی «رسمی» شد! امروز در ام القرای جهان اسلام(!)، احمدی نژاد رئيس جمهور منصوب رهبر، در مراسم «سوگند رسمی» يا تحليف، بارها به دروغ قسم خورد و در مملکتی که «کشور امام زمان» می نامند، قسم دروغ را رسمی و باب کرد. در کشوری که «قسم خوردن» ابزار روزمره مردم و مسئولان در روابط مالی و عاطفی و کاری است، احمدی نژاد در مقابل ميليونها شاهد زنده،در مراسم تحليفش در مجلس، «حرمت سوگند يادکردن» و قسم خوردن را هم شکست. او دستش را روی قرآن گذاست و به دروغ قسم خورد «کارهايی را بکند»، که نکرده و نمی کند و اصلا" آمده تا آن کارها را نکند! کارهايی مانند حفظ جمهوری،صيانت از کرامت و حقوق ملت، آبرو و تماميت ارضی کشور، استقلال و عدالت و آزادی و اصول قانون اساسی که بر مبنای همان قانون، احمدی نژاد را غاصب رياست جمهوری و دولتش را نامشروع و غيرقانونی می دانيم!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امروز ١٤ مرداد در سالروز مشروطيت و در سالگشت آستانه و آغاز دوران مشهور به استبداد صغير در ١٠٣ سال پيش، محمود احمدی نژاد در شروع دوران سياه «استبداد صغير و حقيرش!» به دروغ به قرآن کريم سوگند خورد «کارهايی را نکند»، که دارد می کند و باز هم خواهد کرد.کارهايی مثل (نقض حقوق ملت، خونريزی، بيعدالتی، دروغگويی و...)
او به عنوان «بالاترين مقام رسمی نظام اسلامی!» دروغگويی و سوگند دروغين را «رسميت» داد و باب کرد. نظام اسلامی، در «سال اصلاح الگوی مصرف!» به بدترين شکلی به اسراف و «سوء مصرف!» ادعاهای هميشگی خود مبادرت کرد و ارزشهای جمهوريت، اسلاميت، موازين قضائی و قانونی و ارزشهای اخلاقی و انسانی را لگدمال کرد تا قدرت مطلقه در اختيار يک اقليت منفور و ضدمردمی باقی بماند! در تازه ترين سوء مصرفها،مقامات نظام امروز يک ارزش ديگر يعنی «سوگند به قرآن» را هم قربانی عطش قدرت خود کردند! وای بر مردمی که زير بار چنين دولت و حکومت فريبکاری بروند و وای بر کشورهايی که به اين نظام فريبکار اطمينان کنند! هنوز به نيمه اين سال نرسيده ايم! اما ببينيد آقای خامنه ای تا همين جا، چه سرمايه ها و چه شخصيتها و چه جانها و جان چه جوانها و چه زيربناهای مادی و معنوی کشور و چه ارزشهای اخلاقی را که برای گسترش قدرت نامشروع خود «سوء مصرف» نکرده و قربانی تفرعن و منيت خود نساخته است ! با اين روند، خدا اين سال اصلاح الگوی مصرف را ختم به خير کند! هرچند ايمان قلبی دارم همه چيز به نفع ملت صبور و مظلوم ايران تمام خواهد شد و انتحار سياسی نظام انشاءالله به زودی به ثمر خواهد رسيد و ما اگر «ما» بمانيم و اگر همچنان يکدل و متحد و مقاوم بمانيم، به زودی شاهد آزادی و دموکراسی خواهيم بود.

[به نقل از فرصت نوشتن، وبلاگ بابک داد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016