پنجشنبه 25 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه احمدی نژاد به بان کی مون در باره قتل يک مسلمان در آلمان: تعجب می کنم چرا موضع گيری نمی کنيد، ايسنا

- با عمل کردن به وظيفه قانونی، انسانی و تاريخی خود از حيثيت سازمان ملل دفاع کنيد


رييس جمهور در نامه‌ای به بان کی مون با اظهار تعجب از عدم موضع‌گيری وی در خصوص قتل بی‌رحمانه خانم مروه الشربينی تصريح کرد: آيا وقت آن نيست که با محکوم کردن قاطع جنايت اخير خواستار رسيدگی و مجازات عاملان اين رسوايی بزرگ شويد و موضوع را در مراجع ذی‌ربط پيگيری نماييد و اميدوارم به وظيفه قانونی، انسانی و تاريخی خود عمل نماييد و از حيثيت سازمان ملل دفاع کنيد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دولت متن اين نامه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقای بان کی مون

دبير کل سازمان ملل متحد

قتل بی رحمانه سرکار خانم مروه الشربينی قلب انسانها را جريحه دار و ابهامات زيادی در اذهان مردم جهان ايجاد کرده است که به شمه‌ای از آن اشاره می‌شود:

۱- خانم مزبور به نحو قانونی در آلمان اقامت داشته و در حقيقت ميهمان اين کشور بوده است. در همه جای جهان حتی نزد اقوام بدوی، ميهمان مورد احترام ميزبان بوده و کسی حق تعرض به آنان را نداشته است.

۲- براساس رويه معمول حقوقی و اخلاقی در همه نظامات قضايی، امنيت شاکی و متشاکی در طول رسيدگی به شکايات محفوظ است. دستگاه قضايی پناهگاه مظلومان و ستمديدگان است، اما در جريان رسيدگی قضايی، شاکی آن هم در محضر دادگاه مورد حمله قرار می گيرد و براساس گفته شاهدان ، ضارب فرصت کافی پيدا می کند تا چندين ضربه چاقو بر پيکر مشاراليها وارد نمايد.

قاضی، دادستان، هيات منصفه و ماموران امنيتی تماشاگر اين صحنه فجيع بوده‌اند و اقدام بازدارنده کافی انجام نداده‌اند اين فرضيه به طور جدی مطرح است که تصميم به جنايت با هماهنگی قبلی بخشی از دستگاه قضايی و نيروهای امنيتی بوده است به خصوص اينکه وقتی همسر خانم مزبور به دفاع از همسر خود برمی‌خيزد ضابط قضايی به جای دفاع از او، وی را هدف قرار داده و مجروح می‌کند.

۳- خبر جنايت روزها سانسور می‌شود، دولت و دستگاه قضايی آلمان سکوت می کنند، و اين چنين است که ظلم بزرگتر تاريخی اتفاق می‌افتد.

جناب آقای بان کی مون

بالاتر از قتل فجيع خانم شربينی شکسته شدن حرمت و تقدس امر قضا توسط دستگاه قضايی و امنيتی آلمان است و اين يک امر کم نظير در تاريخ است. اگر حقوق اولی انسانها توسط متوليان امر قضا شکسته شود، آيا هيچ حقوقی پايدار خواهد ماند. مظلومان و ستمديدگان بايد به کجا پناه ببرند؟ آيا غير از اين است که ستمگران و ظالمان بر مقدرات انسانها مسلط می شوند و عرض و شرف و جان و مال و امنيت انسانی به خطر خواهد افتاد؟

آيا خسارتی بزرگتر از اين می توان يافت؟

در کنار اين فاجعه بزرگ سوالات زيادی مطرح است از جمله اينکه:

آيا قتل خانم مروه الشربينی نشانه ای از نژاد پرستی افراطی در بخشهای از دولت و دستگاه قضايی آلمان نيست؟

چرا دولت آلمان در قبال اين جنايت دلخراش اقدام قاطعی انجام نداده است، آيا وقوع اين جنايت و مواضع دولت و دستگاه قضايی آلمان راه را برای جنايتهای بعدی هموار نخواهد کرد؟

البته از برخی سياستمداران آلمانی که ملت و جوانان خود را در برابر صهيونيستها تحقير می‌کنند و پدران آنان را جنايتکاران تاريخ آلمان قلمداد می‌کنند که بايد فرزندان آنان تا ابد شرمسار بوده و به نژادپرستان صهيونيست باج پرداخت کنند تعجبی نيست. تعجب از بعضی سران دولت های اروپايی و آمريکاست که از يک طرف مدعی دفاع از ارزش های انسانی هستند و از جانب ديگر در برابر اين جنايت آشکار سکوت می‌کنند.

تعجب ما از عدم موضعگيری قاطع جنابعالی است. اگر به خاطر داشته باشيد در ملاقات حضوری ، جنابعالی بر تعهد خود نسبت به عدالت و دفاع از حقوق مظلومان تاکيد کرديد. آيا وقت آن نيست که با محکوم کردن قاطع جنايت اخير خواستار رسيدگی و مجازات عاملان اين رسوايی بزرگ شويد و موضوع را در مراجع ذيربط پيگيری نماييد . چرا برخی دولت مردان بايد همچنان در قابل رفتارهای غيرانسانی خود مصونيت داشته باشند؟

اگر جنابعالی عدالتخواهی و حق طلبی را فرياد نکنيد و وظيفه خود را در قبال اين ظلم آشکار که ساحت مقدس قضاوت و دفاع از حقوق مظلومان را لکه دار کرده است انجام ندهيد مصيبتهای بزرگتری دامن بشريت را خواهد گرفت و افراد زياد تری قربانی بيعدالتی و تبعيض خواهند شد.

اميدوارم به وظيفه قانونی ، انسانی و تاريخی خود عمل نماييد و از حيثيت سازمان ملل دفاع کنيد.

محمود احمدی نژاد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016