دوشنبه 8 خرداد 1385

ابراهيم يزدي: نهادهاي انتخابي به نفع نهادهاي انتصابي تضعيف مي‌‏شوند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دبير كل نهضت آزادي ايران گفت: متاسفانه از زمان تشكيل دولت جديد كه با شعار عدالت‌‏محوري و مهرورزي روي كار آمده است، شاهد تشديد فشار بر تشكل‌‏ها و فعالان دانشجويي هستيم.

ابراهيم يزدي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه بعد از انتصاب وزير جديد علوم، فرايند انتخاب روساي دانشگاه‌‏ها از سوي هيات‌‏هاي علمي دانشگاه‌‏ها متوقف شده و همزمان شاهد بازنشسته كردن اساتيد و فشار بر فعاليت‌‏هاي دانشجويي هستيم، افزود: تعداد زيادي از دانشجويان دستگير شده‌‏اند و در برخي دانشگاه‌‏ها مثل دانشگاه اميركبير از برگزاري انتخابات انجمن هاي اسلامي ممانعت به عمل آمده است.
وي تصريح كرد: دولت جديد با استقرار خود آرام آرام عرصه سياسي را تنگ‌‏تر مي‌‏كند.
يزدي به دو گروه اقتصادي و سياسي فعال در دولت اشاره كرد و گفت: در بخش اقتصادي كساني مسوولند كه در فرايند تدوين چشم‌‏انداز 20 ساله نظام حضور داشته‌‏اند و مي‌‏دانند كه توسعه اقتصادي، جلب سرمايه‌‏هاي خارجي و ايجاد يك ميليون كار براي بيكاران بدون ايجاد آرامش سياسي امكان‌‏پذير نيست.
وي افزود: در بخش‌‏هاي ديگر كساني فعاليت مي‌‏كنند كه سوابقشان نشان مي‌‏دهد به قانونمندي و حق آزاد فعاليت مدني مردم اعتقادي ندارند و فشارهاي سياسي كه اكنون شاهديم، توسط اين بخش صورت مي‌‏گيرد.
دبير كل نهضت آزادي ايران با بيان اينكه كساني كه پيشنهاد واگذاري نظارت بر انتخابات شوراها به شوراي نگهبان را مي‌‏دهند، در هنگام استقرار مجلس به قانون اساسي سوگند خورده‌‏اند اما دائم در جهت تضعيف نهادهاي انتخابي به نفع نهادهاي انتصابي حركت مي‌‏كنند، افزود: درست است كه شوراها نتوانستند آن طور كه مورد نظر مردم است، كار كنند اما مگر ساير نهادها توانسته‌‏اند عملكرد موفقي داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي تصريح كرد: شوراها تازه تاسيس شده‌‏اند بنابراين نياز به تجربه‌‏اندوزي دارند. لايحه دولت به گونه‌‏اي است كه عملا شوراها را منتفي مي‌‏داند.
به اعتقاد يزدي جناحي كه مديريت كشور را در سطح كلان به دست آورده است، اكنون با اصلاح قانون شوراها به دنبال اين است كه حتي در سطوح جزيي اختيارات را به دست آورد بنابراين تلاش مي‌‏شود حتي شهرداران را وزارت كشور انتخاب كند.
وي اظهار داشت: اختلافاتي كه بين دولت و مجلس شاهديم به اين دليل است كه برخي نمايندگان اگرچه به جناح اصول‌‏گرا تعلق دارند اما آن قدر علم و دانش دارند كه به شيوه‌‏هاي دولت نامناسب است و برنامه‌‏هاي دولت تا چه اندازه مي‌‏تواند به اقتصاد كشور ضربه بزند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابراهيم يزدي: نهادهاي انتخابي به نفع نهادهاي انتصابي تضعيف مي‌‏شوند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016