یکشنبه 31 اردیبهشت 1385

طراح طنز "ايران جمعه" اخراج شد، آفتاب

آفتاب: طراح طنز نشریه «ايران جمعه» که مطلب وی واکنش های گسترده ای را در مناطق آذری نشین کشور به دنبال داشته، از سوی مدیریت این روزنامه از کار برکنار شد.روزنامه «ایران» امروز در مطلب در صفحه اول خود نوشت:«درج مطلبى طنزآلود در صفحه كودكان «ايران جمعه» در ۲۹ ارديبهشت، متأسفانه موجب آزردگى خاطر هموطنان شريف آذرى زبان شد».


این روزنامه می افزاید:«روزنامه «ايران» كه از ابتدا با هدف اعتلاى نام ايران و پاسداشت حريم فرهنگ و تمدن اين مرز و بوم در عرصه مطبوعات گام نهاده است، حفظ حرمت و كرامت آحاد شهروندان را برخود فرض مى بيند. برهمين مبنا از فرداى انتشار اين مطلب، جد بليغى به كار بست تا دامنه اين خطاى رسانه اى عواطف جمعيت شريف هموطنان آذرى را جريحه دار نكند. اكنون نيز كه خبرها از ادامه رنجش و دلزدگى آذرى زبانان عزيز حكايت دارد خانواده رسانه اى «ايران» عذر و پوزش به پيشگاه خوانندگان فهيم و مردم مؤمن اين خطه مى برد و از آنچه بر سبيل خطا و لغزش صورت گرفت تبرى مى جويد».

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این مطلب می افزاید:«مديريت مؤسسه در اقدامى از سر تكليف و اعتقاد به حفظ ساحت فرهنگ و زبان مليت ها و قوميت هاى ايران اسلامى حكم به بركنارى نويسنده و طراح طنز كودكان نشريه «ايران جمعه» داد».

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'طراح طنز "ايران جمعه" اخراج شد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016