چهارشنبه 27 اردیبهشت 1385

پاسخ آصفي به اروپا، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۲/۲۶‬

سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به اظهارات خاوير سولانا مسول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: اروپا اگر به دنبال راه‌حل‌هاي ديپلماتيك و صلح‌آميز است در پي اقداماتي فراتر از معاهدات بين‌المللي پذيرفته شده نباشد.

به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه حميدرضا آصفي، سخنگوي وزارت خارجه خطاب به سولانا، اضافه كرد: آقاي سولانا از اين گونه اظهارات غير مسوولانه خودداري كند.

سخنگوي وزارت خارجه اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از ابتداي مذاكرات به طرف‌هاي اروپايي اعلام كرده بود كه هدف ايران توليد سوخت براي مصارف صلح‌آميز است و به دنبال چيزي فراتر از حقوق خود براساس معاهدات بين‌المللي نيست و تعهداتي فراتر از آن را نيز نخواهد پذيرفت.

آصفي خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد بعد از سه سال مذاكره و مواضع روشن جمهوري اسلامي ايران در خصوص استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي، هنوز مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپايي در مورد حقوق شناخته شده ايران براساس ان.پي.تي ترديد دارد و اين جاي تعجب بسيار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به مفاد معاهده ان.پي.تي تصريح كرد:
ان.پي.تي و به طور صريح ماده چهار اين معاهده تحقيق، توليد و بهره‌برداري از انرژي هسته‌اي را حق غير قابل انكار كشورها اعلام كرده است و هيچ معاهده بين‌المللي نيز ما را از دارا بودن اين حقوق منع نمي‌كند.

آصفي تاكيد كرد: تصميم جمهوري اسلامي ايران براي استيفاي حقوق خود قطعي و برگشت ناپذير است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاسخ آصفي به اروپا، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016