جمعه 22 اردیبهشت 1385

سعيد حجاريان: علي‌‏رغم اهميت دموكراسي، در شرايط كنوني صلح را در راس و اولويت كار خود قرار دهيم، ايلنا

سعيد حجاريان:
بايد از صلح سخن گفت
صحبت از برنامه‌‏هاي درازمدت نيست، بايد فكر دو ماهه، سه ماهه و شش ماهه كرد
تهران- خبرگزاري كار ايران

سعيد حجاريان گفت: در شرايط كنوني اوضاع به سمت صدور قطعنامه عليه ايران در سازمان ملل پيش مي‌‏رود و از سوي ديگر آمار و ارقام مربوط به اقتصاد نشان مي‌‏دهد كه قيمت كالاها بي‌‏ثبات شده است و شرايط معيشتي مردم به سمت نوعي پريشاني پيش مي‌‏رود كه اين امر خيلي خطرناك است.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، وي در جلسه «چه بايد كرد» كه از سوي حوزه شمال تهران جبهه مشاركت برگزار مي‌‏شود، افزود: در چنين شرايطي صحبت بر سر «چه بايد كرد»، صحبت از برنامه‌‏هاي درازمدت و حتي صحبت از اصلاحات در چشم‌‏انداز چند ساله نيست و بايد فكر دو ماهه، سه ماهه و شش ماهه كرد.
حجاريان افزود: در يك طرف آمريكا با متحدانش دائما بر طبل جنگ مي‌‏كوبند و از طرف ديگر فلان كس مي‌‏گويد كه در ازاي هر حمله‌‏اي به ايران، اولين حمله ما به اسرائيل خواهد بود؛ اسرائيلي‌‏ها اين حرف را جدي مي‌‏گيرند.
به اعتقاد اين عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي، در چنين شرايطي كه تنها صداي جنگ بلند مي‌‏شود، بايد از صلح سخن گفت، هرچند كه اين كار هزينه داشته باشد.
حجاريان افزود: اين حرف‌‏ها هزينه دارد، البته نه براي من كه 70 درصد معلوليت دارم و تنها 30 درصد زنده هستم. من كه زيادي هم عمر كرده‌‏ام اما شما چي؟ والله كه صداي صلح براي خودم نيست، اين حرف‌‏ها پژواكي در جامعه خودمان و جامعه جهاني دارد.
وي با بيان اينكه خيلي‌‏ها حاضرند در جهان جنبش صلح‌‏طلبي را قبل از آنكه كار به جاي باريكي بكشد، آغاز كنند، افزود: من به دوستانم در جبهه دموكراسي و حقوق بشر هم گفته‌‏ام كه علي‌‏رغم اهميت دموكراسي، بايد در شرايط كنوني صلح را در راس و اولويت كار خود قرار دهند. خيلي‌‏ها در ايران حاضرند زير اين چتر بيايند حتي غيراصلاح‌‏طلب‌‏ها.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت شرايط پيش رو را مثبت ارزيابي نكرد و گفت: شرايط اصلا مناسب نيست، بنابراين در اين شرايط بايد براي صلح كار كرد.
وي در ادامه سخنانش با طرح اين سوال كه آيا مي‌‏توان با ابزار غيرصلح‌‏آميز به صلح رسيد، گفت: مي‌‏توان از جنبه‌‏هاي مختلف فلسفي, حقوقي, سياسي و اخلاقي درباره صلح بحث كرد، مساله به كسي برمي‌‏گردد كه اين ابزار را به كار مي‌‏برد و از ابزار خشونت‌‏طلبانه و قدرت‌‏ براي صلح استفاده مي‌‏كند.

Copyright: gooya.com 2016