چهارشنبه 23 فروردین 1385

سعيد مرتضوي: آزادي مطبوعات و بيان مطلق نيست، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: آزادي مطبوعات و آزادي بيان مطلق نيست و مقيد به رعايت موازين شرعي و قانوني است.

به گزارش خبرنگار پارلماني "ايلنا"، سعيد مرتضوي در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: آزادي بيان و تنوع روزنامه‌‏ها حاصل نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است و در واقع اين تنوع به خاطر اين است كه قانونگذار در قانون اساسي و قانون عادي مشي قانونگذاري‌‏اش به گونه‌‏اي بوده كه اطلاع‌‏رساني آزاد و آزادي بيان به نحو كامل و قانوني رعايت شود.
مرتضوي ادامه داد: از هر روزنامه‌‏اي كه با هر نام و هر گرايشي منتشر شود و به تنوع مطبوعات و رونق آنها كمك كند، استقبال مي‌‏كنيم.
دادستان كل استان تهران تصريح كرد: توقع ما از مطبوعات اين است كه در چارچوب قانون حركت كنند و به رسالت خودشان كه در قانون اساسي و قانون مطبوعات است، عمل كنند.
وي يادآور شد: حدود و حقوق مطبوعات در قانون است، اگر اين حقوق و حدود را رعايت كنند، هيچ مشكلي پيش نمي‌‏آيد.
قاضي مرتضوي در ادامه در خصوص بررسي پرونده مرگ پروازي مقدم، دبير سرويس ورزشي روزنامه رسالت گفت: در حال حاضر پرونده وي به عنوان مرگ مشكوك در حال بررسي است.
دادستان عمومي و انقلاب تهران تاكيد كرد: تاكنون به نتيجه‌‏اي كه مويد اين باشد كه اين سقوط در اثر يك جنايت بوده يا فردي قصد قتل و پرتاب ايشان را داشته است، نرسيده‌‏ايم.
وي ادامه داد: همچنين اين موضوع كه پروازي مقدم به نحوي خودكشي كرده باشد نيز براي ما ثابت نشده است و در حال حاضر پرونده به عنوان مرگ مشكوك در حال رسيدگي است.
مرتضوي خاطرنشان كرد: اكنون در حال بررسي مواردي كه از اتومبيل ايشان پيدا كرده‌‏ايم و بررسي پرينت آخرين مكالمات وي هستيم و اميدواريم هرچه زودتر تحقيقات اين پرونده تشكيل شود و ماهيت اين موضوع را براي ما احراز شود تا بتوانيم نظرنهايي را اعلام كنيم.
قاضي مرتضي تصريح كرد: در اين وهله در خصوص اين پرونده هيچ نظر قطعي نداريم، اگر هم افرادي به نقل از اداره آگاهي نيروي انتظامي يا هر جاي ديگر گاهي اظهارنظري مي‌‏كنند دال بر اين كه ماهيت اين موضوع چه بوده، اشتباه است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خطاب به خبرنگاران گفت:‌‏تا يك پرونده قضايي و موضوعي كه با حيثيت افراد سروكار دارد، از جهت تحقيقات تشكيل نشده و نهادهاي موظف به كشف جرم به وظيفه شان به صورت كامل عمل نكرده‌‏اند، اظهارنظري درج نكنيد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سعيد مرتضوي: آزادي مطبوعات و بيان مطلق نيست، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016