چهارشنبه 2 فروردین 1385

گنجی شهروند افتخاری فلورانس، صدای آلمان

شهرداری شهر فلورانس ایتالیا روز گذشته به طور رسمی شهروندی افتخاری این شهر را به اکبر گنجی نویسنده و روزنامه نگار ایرانی اهدا کرد. لئوناردو دومنیچی شهردار فلورانس در بیانیه ای اعلام داشت که «فلورانس شهروندی افتخاری شهر هنر و ادبیات را به اکبر گنجی به عنوان سمبل مبارزه برای حقوق بشراهدا می کند.»

شهردار فلورانس در ادامه بیانیه خطاب به گنجی افزود :« به عنوان نماینده مردم شهر اعلام می دارم که برای امتحان سختی که در راه دفاع از آزادی بیان و انتقاد به تنهایی در پیش گرفته اید ابراز همبستگی واقعی می کنم . این موضوعات همیشه در تاریخ و سنت فلورانس به شدت اهمیت داشته است و به نمایندگی از مردم شهر از شما خواهشمندم شهروندی افتخاری فلورانس را بپذیرید. اهدای شهروندی افتخاری فلورانس به شما به این معناست که این مسائل هنوز وجود دارد و ما خود را موظف می دانیم در هر جای دنیا که این حقوق تهدید می شود از آن حمایت کنیم .»

شهرداری فلورانس در مراسم باشکوهی که به زودی برگزار خواهد شد شهروندی افتخاری این شهر را به اکبر گنجی خواهد سپرد و از هم اکنون گنجی را به همراه همسرش معصومه شفیعی به عنوان میهمانان عالیقدر برای شرکت در این مراسم دعوت کرده است.

در روزهای آینده روبرتو توسکانو سفیر ایتالیا در ایران به طور رسمی نامه ای را که در آن شهروندی افتخاری فلورانس به گنجی داده شده است را به دست این روزنامه نگار خواهد سپرد.

بلافاصله پس از این خبر شورای فرمانداری فلورانس نیز عالی ترین نشان افتخار فلورانس «درفش نقره ای» را به اکبر گنجی سپرد . لازم به یادآوری است که جایزه "درفش نقره ای " چندی پیش به اوریانا فالاچی نیز اهدا شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ریکاردو ننچینی فرماندار شهر فلورانس نیز در بیانیه ای اعلام کرد که نشان افتخار فرمانداری فلورانس که سمبل نبرد برای حقوق بشر است به اکبر گنجی داده می شود. ننچینی همچنین می افزاید: «این نشان یادآور بخش عظیمی از تاریخ ما و کسانی است که در راه آزادی بیان مبارزه کرده اند.» سال گدشته شورای ایالتی فلورانس روز ایلت توسکانی را به اکبر گنجی اختصاص داده بود.

انجمن اطلاعات، امنیت و آزادی نیز که چندی پیش جایزه آزادی مطبوعات سال ۲۰۰۵ میلادی شهر سی ینا را به گنجی داده بود به مناسبت اهدای شهروندی افتخاری فلورانس از شهردار فلورانس لئوناردو دومنیچی و همچنین از فرمانداری فلورانس برای اهدای جایزه «درفش نقره ای» تشکر کرد و خاطر نشان ساخت که با توجه به آزادی گنجی نباید پرونده او را تمام شده دانست و همچنان باید به او و شرایط اش توجه داشت و گنجی را مورد حمایت قرار داد.

مريم افشنگ، گزارشگر صداى آلمان

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گنجی شهروند افتخاری فلورانس، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016