شنبه 27 اسفند 1384

ديدار جمعي از روزنامه‌نگاران و فعالان سياسي با اكبر گنجي در منزلش، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

جمعي از فعالان سياسي و روزنامه‌نگاران صبح امروز با اكبر گنجي كه شب گذشته از زندان به خانه آمده بود، در منزل وي ديدار كردند.

به گزارش خبرنگار ايسنا،‌ بنا به گفته‌ي مسوولان قضايي، آزادي قطعي گنجي روز 10 فروردين خواهد بود و وي فعلا در مرخصي به سر مي‌برد.

همسر گنجي پيش از اين عنوان كرده بود كه دوران محكوميت همسرش در تاريخ 26 اسفندماه به پايان خواهد رسيد.

در اين باره مولايي، وكيل مدافع گنجي به ايسنا گفت: خواست ما اين بود كه در سال جديد موكلم در خانه باشد كه مسوولان قضايي با اين خواست ما موافقت كردند و از اين جهت از آنها سپاسگزاريم.

محمود سالاركيا، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها نيز در اين باره به خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: با توجه به فرا رسيدن سال جديد و براي اين كه اكبر گنجي در كنار خانواده باشد، مرخصي يك هفته‌اي به او داده شد و آزادي قطعي وي با احتساب اين 7 روز مرخصي، در تاريخ 10 فرودين 85 خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گنجي در خانه خود با ارائه‌ي توضيحاتي درباره‌ي وضعيتش در طول دوران بازداشت از حضور خبرنگاران، عكاسان و دوستانش، در ابراز شادماني و رضايت كرد.

معصومه شفيعي، همسر گنجي با ابراز رضايت و خوشحالي از حضور همسرش در منزل خطاب به خبرنگاران گفت: با توجه به اينكه مدت حبس گنجي، شش سال شامل چهار سال به علت افشاي اسناد طبقه‌بندي شده و دو سال به خاطر توهين و تبليغ عليه نظام بوده است و از آن‌جا كه حبس ايشان از تاريخ دوم ارديبهشت ماه سال 89 آغاز شده، در تاريخ 26 اسفند 84 يعني ديروز مدت حبس وي به پايان رسيده است.

وي خاطرنشان كرد: حدود ساعت 10 شب گذشته به طور غير منتظره همسرم را به همراه كليه‌ي وسايلش به درب منزل آورده و تحويل دادند.

همسر گنجي گفت: اولويت ما با توجه به برخي بيماري‌هاي گنجي مثل كمردرد و زانو درد، رسيدگي به جسم ايشان و مداواي اين بيماري‌هاست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شفيعي با اشاره به نامه‌ي گنجي به رييس قوه‌ي قضاييه در اول بهمن ماه، افزود : در اين نامه توضيحاتي درباره‌ي نحوه‌ي اجراي بهتر عدالت در دستگاه قضايي و رفع موانع اين عدالت توضيح داده شده است.

همچنين در اين ملاقات يوسف مولايي، وكيل مدافع اكبر گنجي با اشاره به سخنان معاون دادستان تهران، مبني بر آزادي گنجي در 10 فروردين 85 گفت: با توجه به اينكه مدت حبس گنجي 2244 روز بوده درتاريخ 26 اسفند ماه يعني ديروز مدت حبس ايشان تمام شده است اما گفته شده به خاطر غيبت، حبس وي 10 فروردين ماه 85 خاتمه پيدا مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: اين موضوع يك بحث حقوقي است كه در روزهاي آتي با مراجعه به مسولان ذيربط اين مساله را پيگيري خواهم كرد.

محسن كديور، عرب‌سرخي، فريبا داوودي مهاجر، رضا تهراني و برخي ديگر از فعالان مطبوعاتي و سياسي از جمله افرادي بودند كه امروز براي ملاقات گنجي در منزلش حضور داشتند.

اعضاي شوراي مركزي سازمان جوانان مجمع نيروهاي خط امام (ره)، شاخه جوانان جبهه مشاركت ايران اسلامي و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي نيز در آغازين ساعات امروز با اكبر گنجي ديدار و گفت‌وگو كردند و آزادي وي را در آستانه‌ي بهار تبريك گفتند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار جمعي از روزنامه‌نگاران و فعالان سياسي با اكبر گنجي در منزلش، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016