چهارشنبه 17 اسفند 1384

بیانیه مشترک همجنسگرایان ایرانی به مناسبت روز جهانی زن

هشت مارس، روز جهانی زن را گرامی می داریم

نه بدی با زن است و نه همجنسگرایی بد، تنها قضاوت های ما هست که بدی را بوجود می آورد.

هشت مارس مصادف با 17 اسفند، روز جهانی زن است. در این روز زنان در تمام کشورهای جهان، بدون توجه به تفاوتهای قومی، ملی، نژادی و دینی، با دست زدن به انواع تظاهرات، آکسیونها و حرکات اعتراض آمیز دیگر، به ستمی اعتراض می کنند که فراملیتی است و همه زنان جهان با آن درگیرند؛ یعنی مردسالاری، تبعیض و نابرابریهای جنسی و جسیتی که کم و بیش، در اشکال مختلف و تحت لوای انواع بهانه ها بر زنان در همه جوامع اعمال می شود.
بعد از تحولات سال 1357 و بقدرت رسیدن روحانیون در ایران، تلاشهای زیادی صورت گرفت تا هشت مارس را از خاطره ها محو و بدین طریق مبارزات زنان کشور ما را لوث کنند. کار به جایی کشید که برگزاری هشت مارس (17 اسفند) ممنوع اعلام شد. اما زنان ما از پای ننشستند و به اشکال مختلف، پنهان و آشکار به برگزاری هشت مارس ادامه داند و بر اهمیت پیوند مبارزاتی خویش با خواهران خود در جهان پای فشردند، تا جایی که حاکمیت برخلاف خواسته خود، مجبور شد بشکلی برگزاری علنی مراسم هشت مارس زنان در کشور را تحمل کند، هر چند که کماکان در محدود و کم اهمیت جلوه دادن آن تلاش می شود.
هشت مارس روزی است که زنان به نابرابری و بی حقوقی در عرصه های جنسیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در تمام ارکان جامعه از خانواده گرفته تا بالاترین سطوح اعتراض می کنند. نمایشات زنان در هشت مارس، مقابله با نادیده گرفته شدن زنان در جامعه است و روز تجلی قدرت و اراده زنان در اعاده حقوق غصب شده خود می باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

زنان همجنسگرا (لزبین)، هم بعنوان زن و هم بعنوان همجنسگرا تحت ستم مضاعف هستند، همجنسگرایان چه زن و چه مرد، با انواع بهانه ها و تحت لوای دین، فرهنگ و... نادیده گرفته شده و از بی حقوقی و سرکوب رنج می برند.
دولتها و قوانین با انواع وسایل و شانتاژها در بی اعتبار کردن گروها و ایجاد تفرقه در صفوف آنان می کوشند (زنان بد، همجنسگرایان بد و بی اخلاق و...)، تا بدین طریق از اتحاد و همبستگی اقشار و گروههای محروم اجتماعی جلوگیری کنند.
حمایت گروهها و اقشار محروم و سرکوب شده از همدیگر در تقویت مبارزه برای برابری حقوقی و تضعیف سرکوب اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل ما همجنسگرایان، دوجنسگرایان و دوجنسگونه های ایرانی ضمن گرامیداشت هشت مارس و تبریک آن به زنان کشورمان بخصوص زنان لزبین، از همه همجنسگرایان زن و مرد و ترانس سکشوالها تقاضا می کنیم که با شرکت عملی در مبارزات زنان و تبلیغ برابری جنسی در محیط اطراف خود به تقویت صف مبارزه و تلاش برای برابری جنسی و حقوقی یاری رسانده و راه را برای لغو قوانین تبعیض آمیز هموار کنند. ما متقابلآ از جنبش زنان کشور و رهبران آن توقع داریم که با کنار زدن توهمات خود، به دفاع علنی و آشکار از حقوق زنان لزبین و همجنسگرایان همت گمارد چرا که نه بدی با زن است و نه همجنسگرایی بد است، تنها قوانین بد وجود دارند.
هشت مارس، روز جهانی زن را به همه زنان کشورمان و بخصوص زنان لزبین تبریک می گوئیم.
زیستن حق مسلم هر زن و مردی است و همه با هم برابرند


گروهی از وبلاگ نویسان همجنسگرای ایرانی

آرزو صالحی ( مدیر رادیوی اینترنتی رها)
ایمیل: radio@pglo.org

آرین ورجاوندی (دبیر اول سازمان همجنسگرایان ایرانی)
ایمیل: pglo@pglo.org

دلکده (مجله ادبی اجتماعی همجنسگرایان ایرانی)
ایمیل: delkadeh@gmail.com

پیام شیرازی (سردبیر نشریه چراغ)
ایمیل: editor@pglo.org

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بیانیه مشترک همجنسگرایان ایرانی به مناسبت روز جهانی زن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016