سه شنبه 25 بهمن 1384

دو گزارش از زندان گوهردشت، امیر حشمت ساران

روز پنج شنبه 20/11/84 مصادف با عاشورای حسینی بار دیگر پرسنل زندان گوهردشت کرج موسوم به رجایی شهر فرفت را غنیمت شمردندو دست به تعرض غیر مستقیم علیه زندانیان سیاسی توسط اشرار وقاتلان زندانی زدند. این اقدام که به تحریکعوامل زندان صورت گرفته بود منجر به ضرب و شتم آقایان ولی الله فیض
مهدوی و اید شقاقی النهای 17 و18 بند 6شد.
باوجود اینکه زندانیان خطرناک مسلح به سلاح سرد بودند هیچ گونه واکنشی از سوی مسوولان زندان نسبت به این تهاجم صورت نگرفت.. این اقدام در شرایطی انجان گرفته است که زندانیان سیاسی زندان گوهردشت بارها
اعتراضشان را درباره نگهداریشان در این بند به همراه اشرار وقاتلان به صورت شفاهی ومکتوب به مقامات زندان اعلام کرده اند. اما این مسوولان هیچ گونه اقدامی دا پاسخ به این درخواست انجام نداده اند. و در مقابل زندانیان سیاسی را متهم به اخلال در نظم عمومی زندان کرده اند.

اسد شقاقی – زندان گوهردشت

این شرایط هم اکنون بر سرنوشت زندانیان سیاسی گوهردشت کرج - رجایی شهر - حاکم است.:
ا.تهدید زندانیان سیاسی به اعدام و کشتار دسته جمعی از جانب مسوولان زندان.
ب.انتقال این تهدید و انداختن رعب و وحشت میان زندانیان سیاسی از طریق پاشداران بندها.
ج. سلب و نقض پیش پا افتاده ترین حقوق انسانی زندانیان سیاسی از قبیل ملاقات تماس تلفنی و مراقبتهای
پزشکی و تحویل نگرفتن وسایل مورد نیاز از خانوادهو تامین نکردن امکانات زیستی و بهداشتی.
د.بی توجهی تعمدی به کیفیت آب آ شامیدنی.
ه.منتقل نکردن مابقی زندانیان سیاسی گوهردشت به اوین .
و. علی رضا کرمی خیرآبادی و امیر حشمت ساران به دلیل کهولت سن از وضعیت بسیار خطرناک از لحاظ سلامت و بهداشت جسمانی رنج می برند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حجت زمانی زندانی مجاهد محکوم به اعدام راکه دربند یک – که آ ن نیز محل سکونت قاتلان و اشرار است – خارج کرده اند و در پاشخ به سایر زندانیان سیاسی که از سرنوشت او جویا می شوند می کویند :اعدامش کردهایم . به هیچ کس هم مربوط نیست. اما هنوز کسی به طور دقیق از سرنوشت واقعی او آگاه نیست .

زندانی عادی مرتضی بزرگیان به علت بیماری شدید تنفسی و از شدت سرما جان باخته است اما مرگ او اعلام نشده است . بند 6 شیشه ندارد و به جای شیشه پنجره هایش را با کارتن پوشانده اند . به همین دلیل محیط آ ن آلوده و غیر بهداشتی است .

امیر حشمت ساران – زندان گوهردشت

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دو گزارش از زندان گوهردشت، امیر حشمت ساران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016