چهارشنبه 12 بهمن 1384

تجمع امروز خانواده های کارگران بازداشت شده شرکت واحد در مقابل مجلس، آشوب

امروز ساعت 9 صبح بنا به قرار قبلی خانواده های دستگیر شدگان اخیر برای اعتراض به ادامه ی بازداشت کارگران معترض شرکت واحد اتوبوس رانی قصد داشتند در جلوی مجلس در میدان بهارستان دست به تجمع اعتراض آمیز بزنند که این امر با جلوگیری و دخالت خشونت آمیز نیروهای انتظامی و اطلاعاتی مواجه شد.

از همان ساعات اولیه صبح در محوطه ی اطراف مجلس و خیابان های اطراف واقع در میدان بهارستان حضور نیروهای امینتی و انتظامی بسیار پررنگ بود به صورتی که حتی در رفت و آمد عادی اتوموبیل ها نیز اخلال ایجاد شده بود. با این وجود تعدادی از خانواده ها توانستند که در جلوی مجلس بایستند. در این میان 3 تن از افرادی که دستگیر شده و بعدا آزاد شده بودند نیز در جمع حضور داشتند. بعد از گذشت ساعاتی هیچ کدام از نمایندگان مجلس و یا یکی از مسئولان حاضر نشددر میان جمع بیاید و با آنان صحبت کند. در مقابل نیروهای انتظامی سعی در متفرق کردن تجمع کنندگان داشتند و همچنین با ایجاد موانع گوناگون و محاصره آنان اجازه ندادند که دیگر خانواده ها و مردم به تجمع کنندگان بپیوندند. در این میان برخورد هایی نیز از طرف نیروهای انتظامی صورت گرفت که البته هنوز خبری مبنی بر بازداشت و یا زخمی شدن کسی در این تجمع به دست نیامده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حدود ساعت 11 تجمع کنندگان با اعلام این امر که آنان تا آزادی تمامی بازداشت شدگان دست از اعتراض نمی کشند. اعلام کردند که علاوه بر این که روز جمعه از تمامی همکاران شرکت واحدی و کارگران آن جا می خواهند که اعتصاب کنند و از خانه بیرون نیایند و سر کار نروند. روز شنبه 15 بهمن ماه شنبه ۱۵ بهمن ساعت ١٠ صبح در مقابل دادگاه انقلاب اسلامی دست به تجمع خواهند زد.
در ضمن این بار خانواده ها از تمامی مردم خصوصا دیگر کارگران و همچنین دانشجویان درخواست کردند که به نشانه ی همبستگی در تجمع شنبه شرکت کنند.
گروگانگیری ابزار جدید سرکوب کارگران معترض بعد از آن که حدود 1000 نفر یا بیشتر از کارگران معترض در طول چند روز اخیر بازداشت و روانه زندان اوین شده اند. نیروهالی امنیتی برای بازداشت اندک فعالینی که همچنان آزاد هستند تمهید جدیدی اتقاض کرده به صورتی که نیروهای امنیتی خانواده و یا نزدیکان فرد را دستگیر می کنند تا او خود را معرفی کند در آخرین مورد ماموران اطلاعات، پسرخاله وهاب محمدی، عضو فعال سندیکا را با مراجعه به منزل وی دستگیر کرده و اعلام کرده‌اند تا زمانی که این فعال سندیکا خود را به دادسرای معرفی نکند ، پسرخاله وی به صورت گروگان در زندان خواهد ماند. از این رو، وهاب محمدی طی یک تماس تلفنی اعلام کرد، برای رهائی پسرخاله‌اش از زندان، فردا خود را به دادسرا معرفی خواهد کرد، که طبعا با توجه به تجربه‌ روزهای اخیر، وی نیز دستگیر و روانه زندان خواهد شد.
همچنین برخی از افرادی که آزاد شده اند اعلام داشته اند که احتمالا تعداد زندانیان بیش از عدد اعلام شده استو در حدود 1300 تا 1400 نفر می باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع امروز خانواده های کارگران بازداشت شده شرکت واحد در مقابل مجلس، آشوب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016