چهارشنبه 12 بهمن 1384

خبرهای تازه از دستگیری و گروگانگیری کارگران شرکت واحد، کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)

بنا به خبری از تهران، در ادامه بگیر و به بندهای کارگری، ماموران حکومتی ساعت یک ربع به یک سحرگاه روز چهارشنبه ۱۲ بهمن به وقت محلی تهران، به منزل حسین شهسواری، عضو هئیت موسس و هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی حمله کرده و وی را به طرز وحشیانه دستگیر کردند. در این حمله، چند تن دیگر از فعالان سندیکا که در اطراف حضور داشتند، از این حمله مصون مانده و توانستند به موقع از محل دور شوند.

بر اساس این خبر، ماموران اطلاعات، پسرخاله وهاب محمدی، عضو فعال سندیکا را با مراجعه به منزل وی دستگیر کرده و اعلام کرده‌اند تا زمانی که این فعال سندیکا خود را به دادسرای معرفی نکند ، پسرخاله وی به صورت گروگان در زندان خواهد ماند. از این رو، وهاب محمدی طی یک تماس تلفنی اعلام کرد، برای رهائی پسرخاله‌اش از زندان، فردا خود را به دادسرا معرفی خواهد کرد، که طبعا با توجه به تجربه‌ روزهای اخیر، وی نیز دستگیر و روانه زندان خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اعتراضات خانواده‌ها، امروز حدود ۷۰ تن از همسران کارگران دستگیر شده از ساعت ۳۰/۸ تا ۱۱‌صبح در مقابل مجلس رژیم تجمع کرده و خواستار آزادی کارگران رندانی شدند. صدها مامور انتظامی و لباس شخصی منطقه محل تجمع را به کنترل خود در آورده بودند و از پیوستن مردم و خانواده‌ها دیگر به صف تجمع کنندگان جلوگیری می‌کردند.

شایان ذکر است که رژیم همسران کارگران زندانی را تهدیده کرده، چنانچه دست به تجمع و اعتراض بزنند یا در تجمع و اعتراضی شرکت کنند، همسران زندانی آن‌ها را آزاد نخواهد.

کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید)
۱۲ بهمن ۱۳۸٤ برابر با ۱ فوریه ۲۰۰۶‌

Copyright: gooya.com 2016