شنبه 8 بهمن 1384

تعدادي ديگر از فعالان سنديكاي شركت واحد دستگير شدند؛ كارگران بر اعتصاب روز شنبه تاكيد كردند، راديو فردا

روز پنجشنبه شش عضو هيات مديره سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه به دادگاه انقلاب تهران احضار و در آخرين ساعات روز به مكان نامشخصي انتقال داده شدند. احضار و دستگيري ابراهيم مددي، منصور حيات غيبي، سيدداوود رضوي، سعيد ترابيان، عبدالرضا ترازي و علي زاده حسين در حالي صورتي مي گيرد كه رانندگان و كارگران شركت واحد از سوي سنديكاي كارگران به شركت در يك اعتصاب سراسري در روز شنبه فراخوانده شدند. يك فعال كارگري در مصاحبه با راديو فردا از دستگيري شمار ديگري از فعالان سنديكاي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه خبر مي دهد.

يك فعال كارگري: در پي اعلام اعتصاب ما، شش نفر از دوستان هيات مديره را به دادگاه انقلاب فراخواندند كه در مراجعه آنها به دادگاه انقلاب تا ساعت يازده شب اينها را در آنجا نگاه داشتند و يازده شب هم با يك دستگاه ماشين اينها را به زندان اوين منتقل كردند و هنوز از حال آنها اطلاع دقيقي نداريم. امروز هم دوستان ديگري را دستگير كردند از جمله آقايان مسعود خاني، محمود هژبري و سيد رضا نعمتي پور.

مسعود ملك (راديو فردا): در حال حاضر با توجه به اين كه بيشتر اعضاي هيات مديره سنديكاي شركت واحد دستگير شدند، چقدر خوشبين هستيد كه رانندگان و كاركنان در اين اعتصاب شركت كنند.

يك فعال كارگري: در پي بازداشت هيات مديره مان، كميته اعتصاب را تشكيل داديم و صد در صد مطمئن هستيم دوستان همكارمان به اين درخواست حق ما پاسخ مي دهند و در اين اعتصاب شركت مي كنند و هركسي هم كه فردا شاغل باشد، يا خائن به همكارانش است يا اين كه از اعضاي سپاه هستند كه ديروز آقاي احمدي بازنده مديرعامل شركت واحد تهديد كردند ما ده هزار نفر را آموزش داديم كه در خطوط كار كنند.

م . م: آيا مقام هاي كشوري هيچ واكنشي به اعتصابي كه قرار است فردا انجام شود نشان دادند؟

يك فعال كارگري: واكنش مثبتي نداشتند، ولي منطقه چهار هم اكنون در محاصره پليس قرار دارد و در مناطق ديگر هم دوستان ما را كه مي دانند از اعضاي فعال سنديكا هستند، داخل مناطق راه نمي دهند و اجازه ورود به مناطق شرك واحد ندارند، با اين كه شاغل هستند و نمي گذارند كار كنند و به صورت هايي پليس به اطلاع ما رسانده كه ما اجازه تير داريم و فردا برخورد مي كنيم، ولي ما اعلام مي كنيم كه تا آخرين قطره خونمان در پشتيباني از سنديكا، منصور اصانلو و ديگر دوستان بازداشتيمان مي ايستيم. من از تمام مردم آزاد انديش و شجاع و دلير دنيا و كارگران سراسر جهان كه دلشان براي ديگر دوستان كارگرشان در كشورهاي ديگر و ايران مي تپد خواهش مي كنم به هر صورتي كه مي توانند از ما حمايت كنند. فردا كارگران مي توانند بيايند كتك خوردن ما را ببينند، تير خوردن ما را ببينند، ولي ما ايستاديم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016