یکشنبه 25 دی 1384

دادگاه روزنامه اعتماد برگزار شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

جلسه رسيدگي به اتهامات الياس حضرتي، مدير مسوول روزنامه توسعه صبح امروز بدون حضور حضرتي در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي صارمي و با حضور اعضاي هيأت منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در اين جلسه پس از قرائت كيفرخواست توسط مدعي‌‏العموم و شاكيان خصوصي، قاضي صارمي با توجه به عدم حضور الياس حضرتي، مديرمسوول روزنامه اعتماد و دو نفر از شاكيان اين روزنامه و نيز به درخواست نعمت احمدي، وكيل مدافع الياس حضرتي، ختم اين جلسه را اعلام و ادامه رسيدگي به اين پرونده را به روز يكشنبه هفته آينده موكول كرد.
بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين جلسه سيدعلي ميراحمدي، نماينده مدعي‌‏العموم شاكيان الياس حضرتي را مدعي‌‏العموم، ابراهيم صراف، نماينده مرند و جلفا در مجلس ششم و كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري، فرماندهي انتظامي كردستان، شركت بين‌‏‏المللي ايثارگران، فرمانده پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، پليس فرودگاه‌‏هاي كشور، شركت سازه‌‏گستران مرواريد و شركت جبهه‌‏سازان افق عنوان كرد و به قرائت سه فقره كيفرخواست صادره عليه مديرمسوول روزنامه اعتماد پرداخت و با اشاره به كيفرخواست اول، گفت: در اين پرونده الياس حضرتي متهم به تبليغ عليه نظام و انتشار مطالب خلاف واقع و هتك حرمت از طريق انتشار مطلبي تحت عنوان "سازمان مجاهدين خواستار برگزاري انتخابات آزاد شد" و "عشق انتخابات" موضوع شكايت ابراهيم صراف (نماينده مرند و جلفا در مجلس ششم و كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري) است.
وي افزود: الياس حضرتي در كيفرخواست دوم نيز متهم به انتشار مطالب خلاف از طريق درج مطالبي تحت عنوان "در شرايط ديگري قرار داريم" و "انتخابات در ايران مانند مرگ و حيات است" مي‌‏باشد.
نماينده مدعي‌‏العموم به قرائت كيفرخواست سوم عليه مديرمسوول روزنامه اعتماد اشاره كرد و گفت: در اين پرونده الياس حضرتي متهم به نشر مطالب خلاف واقع، افترا، اهانت، تبليغ عليه نظام و تحريص و تشويش گروه‌‏ها به ارتكاب اعمالي عليه جمهوري اسلامي ايران است.
در ادامه اين جلسه، مسوول دايره حقوقي فرمانده پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در جايگاه قرار گرفت و به طرح شكايت اين دايره عليه مديرمسوول روزنامه اعتماد پرداخت و گفت: اين روزنامه با درج مطلبي با عنوان "صندلي با طعم فنر" موجبات تشويش اذهان عمومي و زيرسوال بردن پليس خدمتگزار را باعث شد.
در ادامه اين جلسه، شكايت ابراهيم صراف، نماينده مرند و جلفا در مجلس ششم و كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از مديرمسوول روزنامه اعتماد توسط منشي دادگاه قرائت شد.
صراف در شكايت خود آورده بود: بنده به دعوت الياس حضرتي جهت انجام مصاحبه‌‏اي به دفتر روزنامه اعتماد دعوت شدم اما متأسفانه اين روزنامه با سوالات غيرمنطقي خود مانند بازجويي كه از يك متهم سوالاتي مي‌‏پرسد، مبادرت به مصاحبه كرد كه در واقع نظرش تخريب بنده در قبال كانديداي خود مهدي كروبي بود. اين روزنامه در بخشي از مصاحبه از قول بنده آورده است كه گفتم "ايكي ثانيه مشكل هسته‌‏اي كشور را حل مي‌‏كنم"، من كجا اين حرف را زدم.
اين كانديداي انتخابات رياست‌‏جمهوري دوره نهم خطاب به رييس دادگاه، گفت: الياس حضرتي صلاحيت روزنامه‌‏نگاري ندارد، دستور فرماييد در اين روزنامه تخته شود تا اين آقا ديگر غلط‌‏هاي شوم انجام ندهد.
نماينده حقوقي پليس فرودگاه‌‏هاي كشور نيز در طرح شكايت سازمان متبوع خود، گفت: اين روزنامه در شماره مورخ ششم بهمن سال 82 خود در مصاحبه‌‏ با فردي كه مدعي بود تعداد 75 دوربين را وارد فروگاه كرده اما مأمور پليس فرودگاه وي را به اتاقي مي‌‏برد و پيشنهاد مي‌‏دهد اين دوربين‌‏ها را از او مي‌‏خرد و پرونده را مي‌‏بندد، در حالي كه در پنج سال گذشته شكايتي در مورد كشف دوربين عكاسي به ما گزارش نشده است. متأسفانه روزنامه اعتماد با درج اين مطلب موجبات تشويش اذهان عمومي و سلب اعتماد مردم از پليس خدمتگذار كه صيانت از جان و مال مردم را برعهده دارد، را فراهم كرد.
وي افزود: هويت اين شاكي براي ما مهم است و خواستار معرفي اين شاكي براي انجام تحقيقات هستيم. براي ما مهم است كه افراد متخلف در لباس مقدس ناجا شناسايي و با آنها برخورد شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين جلسه، وكيل شركت سازه‌‏گستران مرواريد و شركت جبهه‌‏سازان افق به طرح شكايت موكلان خود از الياس حضرتي پرداخت و گفت: اين روزنامه در مطلبي تحت عنوان "اسامي شش شركت غيرقانوني پيش فروش مسكن اعلام شد" شركت‌‏هاي موكلان بنده را از جمله اين شركت‌‏هاي غيرقانوني نام برده است و موجبات نشر اكاذيب به تشويش اذهان عمومي و افترا نسبت به موكلان بنده را باعث شده است در حالي كه حسب استعلامات به عمل آمده در مرحله دادسرا، وزير مسكن منكر چنين اظهارنظري شده بود.
وي افزود: اين مطلب و همچنين تصاوير چاپ شده از شركت سازه‌‏گستران مرواريد باعث وارد شدن خسارات هنگفت مادي و معنوي به موكلان بنده شده است، بنابراين با توجه به اقدامات غيرقانوني و غيرشرعي اين روزنامه خواستار تعيين كيفر براي مديرمسوول اين روزنامه هستم.
در پايان اين جلسه، قاضي صارمي با توجه به عدم حضور الياس حضرتي، مديرمسوول روزنامه اعتماد و دو نفر از شاكيان اين روزنامه و نيز درخواست نعمت احمدي، وكيل مدافع الياس حضرتي ختم اين جلسه را اعلام و ادامه رسيدگي به اين پرونده را به روز يكشنبه هفته آينده موكول كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دادگاه روزنامه اعتماد برگزار شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016