سه شنبه 20 دی 1384

نامه سرگشاده اعضاي انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران به احمدی نژاد، ميزان نيوز

اعضاي انجمن صنفي روزنامه نگاران طي نامه اي سر گشاده خطاب به رئيس جمهور ، از وي خواستند تا در خصوص چگونگي اعطاي هديه رياست جمهوري به روزنامه نگاران و خبرنگاران بازنگري كند

در اين نامه سرگشاده امده است : همان‌‏طور كه اطلاع‌‏داريد , در زمان رياست‌‏جمهوري "محمد خاتمي" مبلغ يك ميليون دلار اعتبار براي خريد تجهيزات خبرنگاري اختصاص يافت . از آن تاريخ تا به امروز كه چند صباحي است دوره‌‏ رياست جمهوري جنابعالي آغاز گشته‌‏, متاسفانه هنوز بخش عمده‌‏ اين اعتبار در اختيار صاحبان واقعي اين حرفه قرار نگرفته است .
در ادامه اين نامه آمده است : در زمان رياست جمهوري گذشته‌‏, افرادي كه مسوول تحقق اين اعتبار براي خريد لپ‌‏تاب به منظور تحويل آن به روزنامه‌‏نگاران و خبرنگاران بودند‌‏, چند سالي با وعده‌‏هاي گوناگون و با خبرهايي به دور از واقعيت هزاران همكار خود را دست‌‏يابي به حق خود محروم كردند و بعد از تشكيل دولت جنابعالي و ابراز تمايل"صفار هرندي" وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر تحويل هديه‌‏ رياست‌‏جمهوري به روزنامه‌‏نگاران و خبرنگاران قرار بر اين شد كه كميته‌‏اي براي اين موضوع تشكيل شود و راهكار مناسب براي چگونگي استفاده از مبلغ ذكر شده تعيين و شكل اجرايي آن تعريف شود, در همان زمان انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران آزاد تهران طي نامه‌‏اي به وزير ارشاد آمادگي خود را براي حضور در اين كميته اعلام كرد , اما هيچ‌‏وقت چنين در خواستي از سوي مسوولين ارشاد اجابت نشد .
در هر حال ما معتقديم اختصاص مبلغ نقد به عنوان هديه‌‏ رياست‌‏جمهوري جا دارد مورد بازنگري قرار گيرد . به نظر شما ارائه چنين پولي نه تنها در ايران، بلكه در سراسر جهان نوعي آلوده كردن اخلاق حرفه اي بدنه مطبوعات به حساب نمي آيد تا روزنامه نگاران و خبرنگاران نگاه نقد خود را زير پا بگذارند و به نوعي وام‌‏دار دولت شوند‌‏؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سويي ديگر , كافي است شما شخصي را با پوشش خبرنگار وارد اداره‌‏ مربوطه ارشاد كنيد تا به وضوح ايشان ببيند منظور از خبرنگار و روزنامه‌‏نگار در آن اداره كيست ؟
آيا مجمع اهل ... يا مجمع دفاع ... يا كارمندي كه عنوان مي‌‏كند چند اسم رد كرده و ديگري مي‌‏گويد صدايش را در نيار و ... احقاق حق خبرنگاران و روزنامه‌‏نگاران است ؟ يا تقسيم بيت‌‏المال مابين صاحبان قدرت‌‏؟ آيا آن NGO كه در وزارت كشور ثبت شده و پسوند مسلمان را به همراه دارد (گويا 70 ميليون ايراني ديگر مسلمان نيستند ) و از وزارت كشور و ده‌‏ها كانال ديگر تغذيه‌‏ مالي مي‌‏شود باز هم بايد از اين اعتبار كه حق روزنامه‌‏نگاران است ارتزاق كند ؟
آيا آن عدالت كه در همه‌‏جا منادي آن هستيم چنين تعريف مي‌‏شود كه به نام خبرنگار و روزنامه‌‏نگار و به كام صاحبان قدرت و جناح‌‏هاي وابسته بخش عمده‌‏اي از هديه‌‏ يك ميليون دلاري تقسيم گردد؟‌‏
جاي ترديد نيست در و در آينده‌‏اي نه چندان دور گريبان دلسوزان و متعهدين دستگاه را نيز خواهد گرفت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه سرگشاده اعضاي انجمن صنفي روزنامه‌‏نگاران به احمدی نژاد، ميزان نيوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016