سه شنبه 13 دی 1384

مسعود باستانی: برای گناه ناکرده تقاضای عفو نمی کنم، گفتگوی "شهروند" با مهسا امرآبادی، همسر مسعود باستاني

شهروند - خسرو شمیرانی

مسعود باستانی روزنامه نگار جوان و سردبیر روزنامه توقیف شده "ندای اصلاحات" درخواست دادستان اراک مبنی بر طلب عفو مشروط را رد کرد.
مهسا امرآبادی در حالی که در راه زندان و ملاقات با همسر زندانی اش مسعود باستانی بود در یک گفت وگوی تلفنی به شهروند گفت که همسر او طی پیامی به شرح زیر با نوشتن عفو نامه مخالفت کرده است:
"برای فردی که دفاع از حقوق شهروندی و آزادی بیان و اندیشه را بخشی از وظیفه و رسالت خود میداند اعتراف به گناهی ناکرده و در خواست عفو از آنچه که به درستی عمل کرده و یا اندیشیده بسیار سخت است.
امروز میتوان با امید به قضاوت افکار عمومی که بهترین و عادلترین قاضی است به یک اعتراف زورگویانه تن نداد
اگر چه لحظه لحظه حضور در زندان عمر من و بهترین سالهای زندگی من است که میرود و باز نمی گردد اما حاضر نیستم برای گناهی ناکرده عفو بطلبم ."
مسعود باستانی روزنامه نگار 22 ساله در پایان پیام خود گفته است: "آزادی آنقدرشیرین است که اسارت تلخ را به مثابه بهای سنگین آن، با آغوش باز میپذیرم و طلب عفو نمیکنم."

مهسا امر آبادی همچنین تاکید کرد که ادعای اخیر دادستان عمومي و انقلاب اراك مبنی بر اینکه همسر من بيش از 1400 شاكي خصوصي داشته است دروغ محض است."
لازم به یادآوری است که مسعود باستاني روزنامه‌‏نگاري كه به شش ماه حبس محكوم شده بود، امروز پس از سپری شدن نزدیک به شش ماه هنوز از زندان آزاد نشده است در حالی که طبق قانون او میبایست پس از گذراندن 4 ماه حبس از زندان آزاد میشد.
مدتی پیش آقای پاك‌‏بين، دادستان عمومي و انقلاب اراك به خبرنگار "ايلنا" گفته بود که: باستاني بيش از 1400 شاكي خصوصي دارد اما با تشخيص و صلاح‌‏ديد اينجانب به صورت مشروط آزاد مي‌‏شود."
مهسا امر آبادی اضافه کرد: " مسعود چهار شاکی داشته است که عبارت بودند از بسیج دادگستری، نیروی انتظامی ، یکی از قضات دادگستری و یک شاکی دیگر. همه اینها رسما شکایت خود را پس گرفته اند و سند آن در پرونده موجود است. حبس همسر من با هیچ قانونی همخوانی ندارد. شکایت تنها زمانی قابل استناد است که شاکی تمبر باطل کرده باشد و چنین چیزی اتفاق نیافتاده است. پس ادعای وجود 1400 شاکی ساخته ذهن آنهاست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهسا امرآبادی در باره وضعیت باستانی در زندان گفت: " آب اراک بسیار بد است و آب زندان اراک که ظاهرا از چاه های نه چندان عمیق گرفته میشود املاح بسیار بالایی دارد و از آب اراک بدتر است. بسیاری از زندانیان دچار بیماری های کلیوی هستند و مسعود نیز اخیرا از ناراحتی کلیه رنج میبرد. علاوه بر این او مدتهاست که با دندان درد سر میکند و مسؤلان زندان به او اجازه مداوا در خارج از زندان را نمیدهند."
طبق اطلاع شهروند مدتی پیش استاندار جدید اراک که وزیر کشور فعلی انتصاب شده است با مسعود باستانی در زندان ملاقات داشته و از وی خواسته است تا دست نوشته های خود را به استاندار نشان دهد. مسعود باستانی از این کار امتناع کرده است. پس از ترک زندان توسط استاندار، زندانبانان تمام دست نوشته های این روزنامه نگار زندانی را از وی گرفته و بازنگردانده اند.
لازم به ذکر است که استاندار جدید اراک، آقای سهرابی از آموزش دیدگان "مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى" است
مصباح یزدی این موسسه را در سال 1374هـ.ش تأسيس کرد. اين مؤسسه طبق اساسنامه مصوب شوراى عالى انقلاب فرهنگى يك نهاد حوزوى است كه زيرنظر رهبر اداره میشود.

Copyright: gooya.com 2016