سه شنبه 13 دی 1384

معصومه شفيعي: ديدن جسم نحيف و چهره زرد و لمس دستان يخ گنجي، ‌اوج قساوت و كينه اربابان قدرت را برملا مي كند، ادوارنيوز

ادوار نيوز : خانم معصومه شفيعي در نمابري كه به ادوار نيوز ارسال نموده است به شرح ملاقات خود با اكبر گنجي و نيز ادعاهاي اخير احمدي نژاد در مورد مسائل حقوق بشر پرداخته است . متن اين نامه سرگشاده در پي مي آيد :‌

روز يكشنبه 11/10/84 بالاخره بعد از 44 روز بي خبري و ممنوعيت ملاقات توانستيم با آقاي گنجي در زندان اوين ديدار كنيم . اين دومين ملاقات آقاي گنجي با فرزندان و مادرشان طي يكصدوسي روز گذشته بود . آقاي دكتر مولايي - وكيل- نيز در اين ديدار حضور داشتند . آقاي گنجي همچنان در زندان امنيتي – انفرادي 2 الف به سر مي برد و وضعيتش مثل سابق است : همچنان در محدوديت شديد غذايي و دارويي ،‌با وزني حدود 50كيلو گرم ، فشار خون 5/7 روي 5/5 ،‌هيچ تغيير مثبتي در شرايط نگهداريش رخ نداده و همچنان از بيماريها و عدم امكان درمان آنها رنج مي برد علاوه بر اين به بيماريهاي ديگري از جمله ناراحتي‌هاي گوارشي نيز مبتلا شده است . بايد از آقايان پرسيد با چه توجيه قانوني ،‌ آقاي گنجي را به جاي بند عمومي همچنان در انفرادي آن هم انفرادي امنيتي 2 الف نگاه داشته اند ؟ اگر تحت نظارت سازمان نظارت بر زندانهاست پس چرا مطابق آيين نامه سازمان زندانها با او رفتار نمي شود ؟‌ چرا از تغذيه عادي ،‌امكانات درماني ،‌ تماس تلفني ،‌ ملاقات با خانواده و وكيل ،‌ مرخصي و ... ( مطابق آيين نامه سازمان زندانها ) محروم است ؟

آقاي احمدي نژاد – رييس جمهور – پيشنهاد يك سلسله نشست هاي علمي بين متفكران اسلامي و اروپايي در باب مباني حقوق بشر و تهيه گزارش درباره آزادي بيان و قلم ،‌وضع زندانها و ... داده و داوري را به افكار جهاني واگذار نموده اند . اينجانب به عنوان يك شهروند از اين طرح بسيار استقبال مي كنم و پيشنهاد مي كنم تهيه اين گزارش را از بند انفرادي الف 2 (گوانتاناموي اوين) شروع كنيد و از سر عدالت و مهرورزي نماينده خود – و صد البته چند عكاس و خبرنگار مستقل و بيطرف – را به اين بند بفرستيد تا نمونه اي از شرايط مطلوب زندان و زندانيان نظام جمهوري اسلامي را كه جز پوست و استخوان از آنها باقي نمانده به اطلاع افكار عمومي برسانند زندانياني كه به خاطر استفاده از حق مسلم آزادي قلم و بيان – البته در جوامع مردمسالار- و نقد قدرت غير پاسخگو به اين حال و روز گرفتار آمده اند . اگر در ادعاي خود صادقيد و هراسي از نتيجه‌ي گزارش نداريد چنين كنيد كه : به عمل كار برآيد به سخنداني ( و سخنراني) نيست .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مطمئنا در اين مورد بخصوص نمي توانيد از چند روز قبل با نقاشي در و ديوار زندان و آب و جارو و تعويض ملحفه ها و دادن لباس هاي نو به زنداني ،‌نقض حقوق اساسي آنان را پنهان كنيد . چرا كه ديدن جسم نحيف و چهره زرد و لمس دستان يخ او ، ‌اوج قساوت و كينه اربابان قدرت را نسبت به منتقدان مصلح خود ، ‌بيش از پيش برملا مي كند.


معصومه شفيعي
13/10/84
مطابق با 2081 مين روز حبس گنجي
و 123 مين روز زندان انفرادي

Copyright: gooya.com 2016