چهارشنبه 23 آذر 1384

احمدي نژاد در زاهدان: كشتار يهوديان را جوري جلوه مي‌دهند كه گويي اين موضوع از خدا و پيامبر نيز بالاتر است، ايسنا

- مسوول كشتار يهوديان غربي‌ها هستند؛ چرا فلسطين تقاص آن را بدهد؟
- چه تضميني وجود دارد كشورهايي كه قطعه هواپيما نمي‌دهند سوخت هسته‌يي بدهند؟


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور گفت: ملت ما مي‌گويد زمينه‌اي فراهم شود تا تمامي فلسطيني‌ها و كساني كه فلسطيني‌الاصل هستند در يك همه‌پرسي شركت كنند و نظر خود را در ارتباط با نوع حكومت اعلام كنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد كه صبح روز چهارشنيه در ورزشگاه هفده شهريور زاهدان در ميان مردم اين شهر سخن مي‌گفت، با تبريك ولادت امام رضا (ع) گفت: بسيار خوشحال هستم كه امروز توفيق پيدا كردم در ميان بخشي از مردم محبوب ايران يعني شهر زاهدان حضور پيدا كنم. ولادت اين امام عزيز را به مردم پاك و محب اهل بيت اين شهر صميمانه تبريك مي‌گويم و از خداوند مي‌خواهم به بركت وجود خورشيد خراسان، اين سفر همراه با خير و بركت براي مردم عزيز ايران اسلامي از جمله مردم اين شهر باشد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه در حال حاضر در يك نقطه‌ي عطف تاريخي قرار گرفته‌ايم، افزود: مكاتب ساخته‌ي دست بشري و الحادي كه تمام هم و غم خود را به آرامش بشريت معطوف كرده‌اند، نتوانسته‌اند آرامش واقعي را براي مردم به ارمغان بياورند.

وي افزود: تمام كساني كه اعتقاد داشتند عقل بشري و توانمندي‌هاي آن مي‌تواند تمام مشكلات را حل كند در حال حاضر به بن‌بست رسيده‌اند و نظام‌هاي الحادي به صورت كامل فرو پاشيده است. امروز سرتاسر جهان مملو از ظلم، بي‌عدالتي و فقر و محروميت است. امروز آرامش، صلح و عدالت از جهان رخت بر بسته است. گرچه برخي از مكاتب و نظام‌هاي حكومتي توانسته‌اند براي بخشي از مردم رفاه و آسايش را به ارمغان بياورند ولي نتوانسته‌اند صلح و آرامش پايدار را در سرتاسر جهان حاكم كنند. امروز بشريت تشنه‌ي عدالت و معنويت است و آن مطلبي كه مي‌تواند و بايد به نيازهاي بشري پاسخ دهد، اسلام ناب محمدي (ص)است.

رييس‌جمهور تاكيد كرد كه اسلام تنها مكتبي است كه مي‌تواند براي بشريت رهايي‌بخش باشد. اسلام آخرين و كامل‌ترين دين است و تنها راه نجات انسان‌هاست. مكتب و دين نيز كه هم رفاه و هم خداپرستي را به ارمغان مي‌آورد.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: اسلام براي كرامت انسان‌ها احترام قائل است و صلح و آرامش را براي تمامي بشريت مي‌خواهد و آن را در سايه‌ي معنويت، خداپرستي و عدالت ايجاد مي‌كند. امروز به لطف خداوند ملت ما پرچمدار اسلام ناب محمدي (ص) است. امروز ملت ما يك مسووليت و يك ماموريت بزرگ پيش‌رو دارد و آن پاسخگويي به نيازهاي بشر امروز است. اين رسالت امروز ماست.

احمدي‌نژاد ادامه داد: كساني كه شعار آزادي بيان و حقوق بشر را در جهان سر مي‌دهند و حنجره‌هاي خود را در اين راستا پاره مي‌كنند، تحمل كوچك‌ترين حرف حقي را از ناحيه‌ي ملت‌ها ندارند.

وي به حضور خود در سازمان كنفرانس اسلامي و هم‌چنين مصاحبه‌اي كه انجام داده بود اشاره كرد و گفت: در آن مصاحبه من دو سوال در ارتباط با فلسطين مطرح كردم كه دوست دارم در اينجا نيز آن دو را بازگو كنم.

احمدي‌نژاد با اشاره به فجايعي كه بر مردم فلسطين مي‌رود، گفت: امروز كساني كه در سرزمين فلسطين حاكم هستند به خودشان اجازه مي‌دهند كه هر كاري را انجام بدهند و مردم بيگناه را بكشند. اينها از كجا آمده‌اند؟ اينها اهل كجا هستند؟، پدران آنها اهل كجا هستند؟، پدران پدرانشان اهل كجا هستند؟، آنها تا هزار سال و دو هزار سال اهل كجا بوده‌اند؟. چرا اين افراد اجازه‌ي تعيين سرنوشت دارند ولي افرادي كه سال‌ها و هزاران سال در اين سرزمين زندگي كرده‌اند حق تعيين سرنوشت ندارند؟.

احمدي‌نژاد گفت: راه‌حل ما در اين زمينه روشن است. ملت ما مي‌گويد زمينه‌اي فراهم شود تا تمامي فلسطيني‌ها و كساني كه فلسطيني‌الاصل هستند در يك همه‌پرسي شركت كنند و نظر خود را در ارتباط با نوع حكومت اعلام كنند.

به گزارش ايسنا وي ادامه داد: اروپايي‌ها مي‌گويند در جنگ جهاني دوم شش ميليون نفر يهودي كشته شده‌اند و اين افراد ظاهرا بر ادعاي خود نيز مصر هستند؛ تا جايي كه اگر كسي با نظر آنها مخالفت كند با او برخورد مي‌كنند. حتي وقتي كه دانشمندان اين نظريه را زير سوال بردند با اين دانشمندان برخورد و آنها را زنداني و مجازات كردند. معلوم هست شمايي كه اين ادعا را مطرح مي‌كنيد بر ادعاي خود مصر هستيد. اگر شما اين جنايت بزرگ را مرتكب شده‌ايد چرا ملت مظلوم فلسطين بايد تقاص اين اشتباه و جنايت را بپردازد. چرا در قلب اسلام و فلسطين با توپ و تانك مي‌خواهيد قطعه‌اي را به اين مردم واگذار كنيد؟. شما كه اين جنايت را كرده‌ايد خوب است قطعه‌اي از خاك خودتان اروپا، آمريكا، كانادا و آلاسكا را در اختيار اين افراد را قرار دهيد تا اين افراد براي خود كشوري را تشكيل دهند. اگر هم شما اين كار را انجام دهيد ملت ما كوچك‌ترين اعتراضي به شما نمي‌كند و در روز قدس نيز راهپيمايي عليه شما انجام نمي‌دهد. ما نيز ديگر شعاري عليه اسرائيل نمي‌دهيم، بلكه از شما حمايت مي‌كنيم.

وي ادامه داد: كساني كه مدعي آزادي بيان، دموكراسي و حقوق بشر هستند در برابر اين منطق روشن به جاي اين‌كه تواضع كنند شروع كرده‌اند به اطلاعيه دادن و اين‌كه رييس‌جمهور ايران حرف خيلي زشتي زده و اين رييس‌جمهور نمي‌تواند در جهان متمدن امروز يك انسان متمدن باشد. آنها صحبت‌ها را محكوم كرده‌اند، بدون توجه به اصل موضوع.

احمدي‌نژاد افزود: اين افراد كشتار يهوديان را جوري جلوه مي‌دهند كه گويي اين موضوع از خدا و پيامبر نيز بالاتر است. در اين كشورها اگر كسي خدا و يا پيامبران را تكذيب كند، كاري به او ندارند ولي وقتي مساله‌ي كشتار يهوديان را كسي زير سوال مي‌برد، او را مجازات مي‌كنند. اين افراد حنجره‌هاي خود را باز كرده و عليه آن فرد فرياد مي‌زنند. به ما مي‌گويند شما نمي‌توانيد در جامعه‌ي متمدن امروزي زندگي كنيد. ما به آنها مي‌گوييم اگر جامعه‌ي متمدن شما همين تجاوز و بي‌عدالتي و فقر باشد، ما جامعه‌ي متمدن شما را نمي‌خواهيم. ما مدنيت پوشالي شما را نمي‌خواهيم و از آن بيزاريم. آن چيزي كه ما به دنبال آن هستيم فرهنگ و تمدن اسلام است. اسلام حقوق همه‌ي ملت‌ها و انسان‌ها را به رسميت شناخته و مراعات مي‌كند. اسلام آسايش و رفاه را براي تمام بشريت مي‌خواهد.

وي ادامه داد: در حال حاضر مشاهده مي‌كنيم كساني كه تا دندان به سلاح‌هاي هسته‌يي مسلح هستند و زرادخانه‌هاي خود را پر از سلاح ميكروبي، هسته‌يي و شيميايي كرده‌اند به ما در ارتباط با داشتن انرژي صلح‌آميز هسته‌يي خرده مي‌گيرند. افرادي كه داراي چنين تجهيزاتي هستند و در جنگ، رژيم صهيونيستي و رژيم بعثي عراق را به سلاح‌هاي ميكروبي و شيميايي مجهز كردند، به ما مي‌گويند شما نبايد انرژي صلح‌آميز هسته‌يي داشته باشيد؛ چون احتمال دارد به سمت سلاح‌هاي هسته‌يي انحراف پيدا كنيد! ما به آنها مي‌گوييم اگر شما به نيت ما شك داريد، ما به شما شك نداريم، بلكه مطمئن هستيم كه شما از اين سلاح‌ها به نحو مسالمت‌آميز استفاده نمي‌كنيد و براي پيشبرد امور خود جنگ راه مي‌اندازيد تا كارخانه‌هاي اسلحه‌سازي‌تان فعال باشد.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد افزود: شما يعني كساني كه صدها نيروگاه اتمي داريد حق نداريد مانع دست‌يابي ملت ايران به فناوري صلح‌آميز هسته‌يي شويد. اين حق قطعي ملت ايران است. ما به لطف الهي و با اتكا به خلاقيت جوانان‌مان توانستيم در اين ارتباط پيشرفت‌هايي داشته باشيم. ملت ما اين دستاورد بزرگ را براي خود حفظ مي‌كند. شما مردم ايران نيز مطمئن باشيد دولتي كه به خواست و اراده‌ي شما به وجود آمده با اتكا به خداوند و اراده‌ي شما اين مسير را با حوصله، بردباري و محكم ادامه خواهد داد و از حق قطعي ملت ايران در اين ارتباط كوتاه نخواهد آمد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: كساني كه دوست ندارند ما انرژي صلح‌آميز هسته‌يي داشته باشيم به ما مي‌گويند خودتان سوخت هسته‌يي توليد نكنيد، ما به شما سوخت مي‌دهيم. از سويي طبق قوانين هيچ كشوري حق ندارد كشور ديگري را در ارتباط با قطعات تحريم هوايي كند و نبايد از دادن تجهيزات هواپيما به كشور ديگري خودداري كند. ما به اين آقاياني كه چنين ادعايي در مورد سوخت هسته‌يي مي‌كنند مي‌گوييم شما كه قطعات هواپيمايي را كه سي سال پيش پول آن را داده‌ايم نمي‌دهيد، چطور ادعا داريد كه در مورد سوخت به شما اطمينان كنيم. از كجا معلوم همين كاري را كه در مورد هواپيما انجام داده‌ايد در مورد سوخت انجام ندهيد. زماني كه يك حكومت خشن و شاهنشاهي در اين كشور حاكم بود شما با آن همه‌گونه همكاري مي‌كرديد ولي وقتي ملت ما به خاطر آزادي انقلاب كرد، شما اين ملت را به جرم آزادي‌خواهي تحريم كرديد. اگر ما در مورد مساله‌ي هسته‌يي كوتاه بياييم همين بلايي كه سر هواپيما ايجاد كرديد سر انرژي هسته‌يي نيز به وجود مي‌آوريد. ملت ما فريب شما را نمي‌خورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ادامه سخنانش به سفر خود به سيستان و بلوچستان اشاره كرد و با اشاره به استعدادهاي سيستان و بلوچستان تصرصح كرد كه با اتكاء به اين نيرو و پتانسيل مي‌توان كارهاي زيادي را انجام داد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه معتقد است تمام امكانات نبايد در يك نقطه متمركز شود، افزود: برخي از مسوولان استاني مشكلات اين استان در ارتباط با حمل و نقل، صنعت، ترانزيت و كشاورزي بيان و قبل از سفر نيز گروه‌هاي كارشناسي مشكلات استان را بررسي كرده‌اند.

احمدي‌نژاد گفت: دولت وظيفه‌ي خود مي‌داند كه از تمام خلاقيت‌هايي كه در اين استان وجود دارد در جهت پيشرفت استان استفاده كند و امنيت اقتصادي، سياسي و اجتماعي را آن چنان كه شايسته است به وجود آورد.

وي در پايان از مطالعه و طراحي احداث خط لوله‌ي گاز شهري و هم‌چنين ايجاد و تاسيس پالايشگاه‌هاي پتروشيمي در اين استان براي ايجاد اشتغال خبر داد.

به گزارش ايسنا، قبل از سخنراني احمدي‌نژاد تعدادي از مقام‌هاي اين استان از جمله دو نماينده‌ي شهر زاهدان در مجلس شوراي اسلامي و استاندار اين استان به تشريح مشكلات اين استان پرداختند.

احمدي‌نژاد امروز به چابهار سفر مي‌كند.

وي در سومين سفر استاني خود به سيستان و بلوچستان رفته است تا جلسه دولت در اين استان تشكيل شود.

رييس‌جمهور پس از ورود به زاهدان هم‌چنين بر مزار شهداي اين شهر حاضر شد و به قرائت فاتحه پرداخت.

Copyright: gooya.com 2016