چهارشنبه 18 آبان 1384

"دنياي جوانان" محاكمه شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

جلسه رسيدگي به پرونده نشريه "دنياي جوانان" به مدير مسوولي هرمز هوشمندراد صبح امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي صارمي و با حضور اعضاي هيات منصفه مطبوعات برگزار شد.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، در ابتداي اين جلسه نماينده مدعي‌‏العموم اتهام مدير مسوول نشريه "دنياي جوانان" را استفاده ابزاري از جنس زن در تصاوير عنوان كرد و با استناد به بند 2 از ماده 6 قانون مطبوعات و همچنين ماده 640 قانون مجازات اسلامي، خواستار تعيين كيفري براي هوشمندراد شد.
در ادامه اين جلسه هرمز هوشمندراد، مدير مسوول نشريه "دنياي جوانان" با قرار گرفتن در جايگاه در دفاع از خود، گفت: بنده مدت 34 سال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مشغول فعاليت بودم كه 10 سال آخر آن را در سمت مدير كل مطبوعات اين وزارتخانه انجام وظيفه كرده‌‏ام، مدت سه سال هم عضو هيات مديره شركت تعاوني مطبوعات بودم بنابراين ملزم به رعايت قوانين و مقررات بودم.
وي افزود: بنده در طول سوابق اجرايي خود بارها با همكاران خود در مورد اتهام استفاده ابزاري از افراد در تصاوير بحث كرده‌‏ام و به اين نتيجه رسيديم كه اگر عكسي چاپ شود اما مطلبي از آن در نشريه به چاپ نرسد، مصداق استفاده ابزاري از افراد در تصاوير است، در غير اين صورت نمي‌‏توان از آن تلقي استفاده ابزاري كرد.
مدير مسوول نشريه دنياي جوانان اظهار داشت: هر دو عكسي كه مورد نظر نماينده مدعي‌‏العموم است و مربوط به صحنه‌‏هايي از دو فيلم است كه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز دريافت كرده و در ابعاد بزرگ‌‏تر در بيلبوردهاي سطح شهر نصب شده است، در ضمن مجله‌‏ها استفاده تك‌‏چهره از افراد در تصاوير نكرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هوشمندراد با بيان اينكه براي اطلاع جوانان از جزييات فيلم‌‏ها مطالبي از آن را به چاپ مي‌‏رسانيم، گفت: رسالت مجله ما اطلاع‌‏رساني است بنابراين موارد اتهامي خود مبني بر استفاده ابزاري از جنس زن در تصاوير را قبول ندارم، ضمن اينكه پس از آنكه به دادسرا احضار شدم ديگر تصويري از جنبس زن در مجله استفاده نكردم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"دنياي جوانان" محاكمه شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016