شنبه 14 آبان 1384

نيروي انتظامي تظاهرات مسالمت آمیز هزاران نفر را در اهواز با گاز اشك آور بر هم زد: مصاحبه با یک فعال حقوق بشر در آمريكا، راديو فردا

شهر اهواز روز جمعه شاهد ناآرامي هاي جديدي بود كه به گزارش رسانه هاي داخلي با دخالت نيروهاي انتظامي پايان گرفت و عاملان محرك آن دستگير شدند. كريم عبديان از فعالان حقوق بشر اهوازی، مقيم آمريكا در مصاحبه با راديو فردا مي گويد: روز جمعه پس از مراسم نماز عيد فطر، حدود سه هزار نفر به صورت بسيار منظم به سمت منطقه لشگرآباد كه عمدتا عرب نشين است حركت کردند و شعارهاي مسالمت آميز در همبستگي با خانواده هاي كشته شدگان در ناآرامي هاي اخير اهواز سر دادند و سپس به سمت خايابان نادري در مركز شهر حركت کردند. روي پل پنجم كارون نيروهاي انتظامي راه را بر آنها بستند و با ضرب و شتم و گاز اشك آور جمعيت را متفرق و عده اي را هم دستگير کردند. به گزارش شاهدان عینی، استاندار جديد خوزستان سردار پاسدار امير حيات مقدم دستور متفرق كردن جمعيت و دستگيري تظاهرکنندگان را صادر کرده بود.
مسعود ملك
---------------------------

شهر اهواز روز جمعه شاهد ناآرامي هاي جديدي بود كه به گزارش رسانه هاي داخلي با دخالت نيروهاي انتظامي پايان گرفت و عاملان محرك آن دستگير شدند. مسعود ملك در اين زمينه مصاحبه اي كرده است با كريم عبديان از فعالان حقوق بشر اهواز و مقيم آمريكا. آقاي عبديان در اين مصاحبه راهپيمايي چند هزارنفري روز جمعه در اهواز را مسالمت آميز توصيف مي كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كريم عبديان: طبق اطلاعات رسيده به سازمان حقوق بشر اهواز، روز جمعه به مناسبت عيد سعيد فطر كه يكي از اعياد بزرگ مسلمانان است، در اهواز در حدود هزار و 500 تا دو هزار نفر در منطقه دايره اهواز تجمع كردند. در خيابان هاي اطراف منطقه شلنگ آباد و دايره را مردم قالي و فرش پهن كردند. در حدود هزار و 500 تا دو هزار نفر ديگر هم به آنها از طرف خيابان هاي فرهاني و مناطق اطراف پيوستند و نماز عيد فطر را در منطقه دايره شلنگ آباد برگزار مي كنند در ساعت ده و نيم و بعد از آن اين جمعيت بسيار منظم مي روند و در حدود ساعت دوازده و نيم به لشگر آباد مي رسند. اين مناطق اكثرا مناطق عرب نشين است در شهر اهواز در لشگر آباد تظاهرات مي كنند، شعارهايي مسالمت آميز مي دهند در همبستگي با خانواده هايي كه كشته شدند و مخصوصا خانواده هايي كه در ماه ها و هفته هاي اخير دستگير شدند. طبق اين اخبار مردم بعد از لشگرآباد به طرف خيابان نادري حركت مي كنند در مركز شهر. روي پل پنجم كارون كه نزديك كمپلو است، پليس و نيروهاي انتظامي راه را بر آنها مي بندد و شروع مي كند صفوف جلوي تظاهركنندگان را كتك مي زنند و يك عده را هم دستگير مي كنند و مي گذارند در ماشين ها. خبر بسيار جالبي كه اينجا است، عده اي استاندار جديد خوزستان سردار پاسدار امير حيات مقدم را ديدند كه ايشان در دستور دادن، متفرق كردن جمعيت و دستگيري شركت داشته.

مسعود ملك (راديو فردا): آيا اوضاع اهواز پس از اين تظاهرات و دخالت ماموران انتظامي به حالت عادي برگشته؟

كريم عبديان: بله، ظاهرا با گاز اشك آور مردم را متفرق كردند و آن تظاهرات عمده كه روي پل بوده متفرق شده و ظاهرا آرام شده به جز اين ديد و بازديد عيد فطر ن: كه معمولا تا دو سه روز ادامه دارد.

Copyright: gooya.com 2016