سه شنبه 3 آبان 1384

در ايران، اکبر گنجي در سلول انفرادی و تحت شکنجه، روزنامه نگاران تحت فشار و تهديد، گزارشگران بدون مرز

دوشنبه ٢٥ مهرماه همسر، مادر و يکي از وکلای اکبر گنجي بعد از ٤٨ روز موفق به ديدار با وی شدند. اکبر گنجي در حالي که بعد از ٧٢ روز اعتصاب غذا به شدت ضعيف شده بود، در بند ٢ الف، بند ويژه زندان اوين و در سلول انفرادی و تنهايي مطلق نگاه داری مي شود. گزارشگران بدون مرز اعتراض و انزاجار خود را از اين رفتار غير انساني جمهوری اسلامي ايران اعلام مي کند.
اکبر گنجي بعنوان روزنامه نگار و زنداني عقيدتي نبايد در بند ويژه و در سلول انفرادی نگاه داری شود. ما بار ديگر خواهان آزادی بدون قيد وشرط اين روزنامه نگار هستيم. برای اطلاع از وضعيت سلامت و مشخص شدن عدم شکنجه اکبر گنجي، مقامات جمهوری اسلامي بايد هر چه سريعتر به نهاد های بين المللي مستقل اجازه دهند که به ايران رفته و با اين زنداني ديدار کنند.
معصومه شفعيي در بعد از ملاقات با همسرش اعلام کرده است که " متاسفانه وضعیت گنجی خطرناك ‌‏تر از آن چیزی است كه تصورش را می ‌‏كردیم" وی همچنين پرسيده "چرا كتف چپ آقاي گنجي به شدت آسيب ديده؟"
۱٢ شهريور ماه اکبر گنجي از بيمارستان ميلاد به سلول های انفرادی "بند ويژه" زندان اوين منتقل و در تنهايي مطلق بسر مي برد. بنا بر اظهارات زندانيان سياسي در اين بخش از زندان اوين تنها ماموران قضايي- امنيتي حق رفت و آمد و زندانيان شديدا تحت فشار و شکنجه قرار دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حالي که سرشناس ترين زنداني عقيدتي ايران اکبر گنجي در وضعيتي نامعلوم بسر مي برد، وزارت اطلاعات، بسياری از روزنامه نگاران مستقل و مسئولان تشکل روزنامه نگاران را احضار و مورد بازجويي و تهديد قرار داده است. از سوی ديگر نوشتن در باره ی سوابق ماموران امنيتي و پاسداراني که در سطح ملي و محلي به مناصب دولتي گمارده مي شوند، برای روزنامه ها و روزنامه نگاران ممنوع شده است. بيم آغاز موج دستگيری، فضای رعب وحشت را در ميان روزنامه نگاران دامن زده است.

Copyright: gooya.com 2016