شنبه 30 مهر 1384

درخواست برای ابطال حکم ناعادلانه لغو امتیاز "پیام مردم" کردستان، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

بیانیه (23)

به نهادها و مجامع مدافع حقوق بشر جهان

بالاخره « پیام مردم» کردستان قربانی جریانهای استبدای و ضدآزادی و تفکر ناظر بر محروم ساختن هرچه بیشتر ملت کرد از حقوق و آزادیهای مصرحه دراعلامیه جهانی حقوق بشر و در واقع آپارتاید ملی، اتنیکی- حقوقی گردید. در تداوم روند غیرقانونی قوه قضائیه مبنی بر فشار و تهدید و سرکوب آزادیهای فردی، اجتماعی، سیاسی و آزادیهای بیان و مطبوعات در کردستان، هفته نامه مستقل و غیرحکومتی« پیام مردم» لغو امتیاز گردید. یک دادگاه غیر استاندارد در شهر سنندج با صدور حکمی ناعادلانه هفته نامه پیام مردم را که منادی صلح، دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و تریبونی برای زنان، جوانان، کارگران، اقشارخاموش جامعه و ملت ستمدیده کرد درایران بود، توقیف کرد و بدین طریق این مشعل فروزان روشنگری و حامی حقوق بشر و تجلیگر مدنیت و آزادی برای همیشه به خاموشی گرائید. همچنین بموجب این حکم؛ محمدصدیق کبودوند صاحب امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر پیام مردم به یک سال حبس و 5 سال محرومیت از فعالیتهای مطبوعاتی و روزنامه نگاری محکوم گردید.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن اعتراض شدید به صدور حکم ناعادلانه مذکور، مفاد ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصول 24 و 26 قانون اساسی موجود را که برکسب و نشر افکار و اطلاعات از طریق هر رسانه ای آزاد تاکید دارند، یادآور شده و خاطر نشان میسازد؛ تمامی انسانها محق اند به اینکه بدون مزاحمت و ملاحظات مرزی، آزادانه به انتشار افکار و دیدگاهها و اطلاعات گوناگون بپردازند و آزادی مطبوعات تنها بمنزله یک حق نیست بلکه بمثابه سازوکاری است برای مقابله با انحرافات و ظلم و ستمهایی که بویژه از سوی حکومت بر مردم و جامعه اعمال میگردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر این اساس ایجاد هرگونه ممانعت در جریان آزاد اطلاعات و یا محروم ساختن شهروندان از حقوق و آزادیهای اساسی نه تنها نقض صریح حقوق بشر است بلکه نقض آشکار قانون اساسی نیز میباشد. بنا براین سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان از تمامی مجامع و نهادهای مدافع حقوق بشر و آزادی بیان درخواست می نماید حکم غیرقانونی لغو امتیاز و ممنوعیت انتشار هفته نامه مستقل« پیام مردم » کردستان ایران را محکوم کرده و خواهان ابطال این حکم و رفع توقیف از نشریه مزبور شوند.

تهران: 29 مهرماه 1384 /21 اکتبر 2005

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

شماره تلفن دبير: 9125014785- 0098 شماره تلفكس: 66368670-021- 0098
تهران: صندوق پستي 188 -13465
info@rmmk.org
http://www.rmmk.org
تلفن موقت: 66372173-021

Copyright: gooya.com 2016