یکشنبه 24 مهر 1384

زندانيان به ازاي حفظ هر جزء قرآن، ۷ روز به مرخصي مي‌‏روند! ايلنا

رييس امور فرهنگي و تربيتي سازمان زندان ها در گفت و گو با ايلنا:
كيفيت غذاي زندان‌‏ها در ماه مبارك رمضان افزايش يافته است
در ماه رمضان، 300 روحاني به زندان‌‏هاي كشور اعزام شده‌‏اند
تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس امور فرهنگي و تربيتي سازمان زندان‌‏ها, گفت: در ماه مبارك رمضان با توجه به كاهش وعده‌‏هاي غذا، كيفيت وعده‌‏هاي غذايي افزايش يافته و افطار ويژه براي زندانيان تدارك ديده شده است.

محمدعلي زنجيره‌‏اي, رييس امور فرهنگي و تربيتي سازمان زندان‌‏ها, در گفت و گو با خبرنگار ايلنا, گفت: در ماه مبارك رمضان برنامه‌‏هاي فرهنگي و تربيتي خاصي در زندان‌‏ها اجرا مي‌‏شود و براي زندانياني كه در برنامه‌‏هاي معنوي حضور فعال داشته باشند، امتيازات و تشويق‌‏هايي در نظر گرفته مي‌‏شود.
وي افزود: همزمان، با ماه رمضان 300 روحاني به زندان‌‏هاي سراسر كشور براي انجام امور مذهبي و برگزاري نماز جماعت اعزام شده‌‏اند كه حضور اين روحانيون موجب شركت گسترده‌‏تر زندانيان در مراسم مذهبي شده است.
زنجيره‌‏اي تصريح كرد: در ماه رمضان, 210 دارالقرآن در زندان‌‏هاي كشور فعال شده‌‏اند و مراسم ختم قرآن و كلاس‌‏هاي آموزش قرآن براي زندانيان برگزار مي‌‏شود.
رييس امور فرهنگي و تربيتي سازمان زندان‌‏ها, با اشاره به برگزاري مسابقات قرآني در ماه مبارك رمضان, گفت: در ماه مبارك رمضان, مسابقات تفسير قرآن در زندان‌‏ها اجرا مي‌‏شود و به نفرات برتر آن جوايز نقدي يا امتيازاتي مانند مرخصي و ملاقات، اعطا مي‌‏شود.
به گفته وي, به ازاي حفظ هر جز قرآن به زنداني 7 روز مرخصي تشويقي داده مي‌‏شود و افرادي كه همكاري مناسبي نيز در اين ايام داشته باشند تشويق خواهند شد.
زنجيره‌‏اي افزود: روحيات مذهبي زندانيان مشابه افراد عادي خارج زندان است و ما نيز سعي مي‌‏كنيم كه در ماه رمضان فضاي معنوي مناسبي را در زندان‌‏ها ايجاد كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خاطرنشان كرد: ميزان تخلفات زندانيان در ماه رمضان كاهش قابل توجهي دارد و در اين ماه زندانيان بيشتر به مسائل معنوي توجه دارند.
وي در پايان گفت: در ماه رمضان به دليل حذف وعده غذايي صبحانه، وعده‌‏هاي غذايي به سحر و افطار منحصر شده و با توجه به كاهش هزينه‌‏ها كيفيت غذا در ماه مبارك رمضان ارتقا يافته است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'زندانيان به ازاي حفظ هر جزء قرآن، ۷ روز به مرخصي مي‌‏روند! ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016