پنجشنبه 6 مرداد 1384

گنجی ستاره ای که نباید غروب کند! معصومه شفیعی و عیسی سحرخیز در باره آخرین اخبار وضعیت اکبر گنجی، شهروند

- گفته میشود بین 14 تا 40 نفر دستگیر شده اند که از آنها اطلاعی در دست نیست.
- وضعیت آقای گنجی به جایی رسیده است که خدای نا کرده یک حادثه ناگوار میتواند یک شُک در جامعه ایجاد کند.
- چشمانش به سختی میبینند. سطح الکترولیت ها، بویژه پتاسیم به مرز بحرانی رسیده است، کاهش بیش از این موجب خلل در کار کلیه ها خواهد شد.

شهروند - خسرو شمیرانی


به سختی میتواند خود را کنترل کند. پس از چند جمله اول بغض بزرگی که مانع از جاری شدن کلمات وی میشد منفجر میشود. یکی از دوستان خانواده می گوید: "او همچون کوه است، نیمه ی دیگر گنجی است."
اما آنچه همسر، مادر و فرزندان گنجی امروز با آن مواجه شدند اشک کوه را جاری ساخته است. معصومه شفیعی ساعتی پس از بازگست از ملاقات همسرش چنین توضیح میدهد: "روز سختی بود. گنجی چند روز پیش گفته بود که امروز ، " روز مادر" ، همراه با مادر وی و فرزندانم به ملاقات او بروم، اما ای کاش نرفته بودم. حالش خیلی بد است. نمیتواند راه برود. چشمانش به سختی میبینند. میگفت در سه روز اخیر تنها 120 صفحه از رمانی را که در دست دارد خوانده است. چشمانش بیش از این امان نمیدهند. این در حالی است که او در حالت عادی هر روز یا هر دو روز یک کتاب میخواند. ..."
بغض دوباره در گلویش گره میخورد، راه بر کلامش میبندد و ...
پوزش میخواهد و ادامه میدهد: "کولر اتاق خاموش است اما بدون پتو احساس سرما میکند." و سپس میافزاید که در قرنطینه ی بیمارستان میلاد، به جز خانواده هیچکس، حتی وکلایش امکان ملاقات گنجی را ندارند."
آقای عیسی سحرخیز که به عنوان معتمد اکبر گنجی عضو تیم سه نفره ای است که با مسولان قضایی در باره شرایط وی مذاکره کرده است میگوید: " گنجی تضمین میخواهد که طرف مقابل به نتایج مذاکرات پایبند بماند اما ما کسی را نیافتیم که چنین تضمینی بدهد. به همین دلیل ظاهرا مذاکرات مفهوم خود را از دست داده اند. این اواخر طرف مقابل خواسته است که سحرخیز از دور مذاکزات حذف بشود و طبیعتا آقایان حجاریان و تهرانی این شرط را نپذیرفته اند. "

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او می افزاید: "دوشنبه تعدادی وبلاگ نویسان برای همدردی با گنجی و خواندن دعا به بیمارستان میلاد رفته بودند. گفته میشود بین 14 تا 40 نفر دستگیر شده اند که از آنها اطلاعی در دست نیست."
با توجه به تلاشهای انجام شده، وضعیت اکبر گنجی و بن بست موجود از آقای سحرخیز میپرسم آیا دعوت به حضورمردم در خیابان برای حمایت از اکبر گنجی به عنوان یک راهکار برای دوستان اصلاح طلب وی مطرح است. میگوید: "ما هیچ چیزی را رد نمیکنیم. به نظر ما وضعیت آقای گنجی به جایی رسیده است که خدای نا کرده یک حادثه ناگوار میتواند یک شُک در جامعه ایجاد کند. ممکن است حرکات ناخواسته ای ایجاد شود که ابعاد آنها، از آنچه شما به آن اشاره کردید بسیار گسترده تر باشد. البته جربان مقابل در پی سرکوب بر خواهد آمد. با این وجود به دلایل انسانی و وخامت وضع آقای گنجی، دوستانی که در تلاش برای تغییر وضعیت ایشان هستند، هیچ راهی را از نظر دور نمی کنند."
یک نویسنده عضو کانون نویسندگان ایران، شرایط حاضر و احساسات خود را در این جمله خلاصه میکند: "گنجی ستاره ای است که نباید غروب کند."

مشروح این گزارش را در شهروند جمعه بخوانید.

Copyright: gooya.com 2016