دوشنبه 27 تیر 1384

در مورد پیشنهاد آقای احمد فعال برای خروج از بحران اکبر گنجی، اکبر زرگر

نوشتار آقای احمد فعال را در پایگاه گویا زیر عنوان "پیشنهاد یک راه حل، برای خروج از بحران اکبر گنجی" http://news.gooya.com/politics/archives/033331.php را خواندم.
پیشنهاد شامل دو گام زیر است.
1- بحث آزاد بین نماینده ی گنجی و مخالفین وی در مورد محق بودن یا محق نبودن او. گنجی اتهاماتی را به نظام و مسؤولان رده بالای آن وارد کرده است. در بحث آزاد بناچار این موارد مطرح خواهند شد که با توجه به نبودن آزادی جریان اطلاعات در رژیم جمهوری اسلامی، که گنجی نیز دقیقاً به همان دلیل در زندان است، و وجود چنین بحث آزاد عمومی در رژیم استبدادی جمهوری اسلامی جمع دو نقیض استبداد و آزادی است؛ طی این گام عملی نیست؛

2- شورای حکمیتی با اعضایی که به گفته ی آقای قابل "جمع آنها دارای دو ویژگی مشترک باشند، تشکیل شود. یک ویژگی، دلبستگی شدید آنان به جریان اصلاحات است و ویژگی دوم دلبستگی شدید آنها به امر ولایت و نظام جمهوری اسلامی است. این دو ویژگی از تمام اعضای شورای حکمیت، افرادی کاملا بی طرف می‎سازد. به عنوان مثال، افرادی چون شخص خود آقای خاتمی و اشخاصی مانند حجتی کرمانی می‎توانند گزینه های مناسب این انتخاب باشند."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نخست اینکه با توجه به اینکه گنجی از مرز اصلاح طلبی عبور کرده و مقابل رهبری قرار گرفته است، این شورا با ویژگیهای بیان شده برای اعضای آن نمی تواند مورد تأیید گنجی باشد و دوم اینکه از نظر اصلاح طلبان باورمند به ولایت فقیه، دفاع از حریم ولایت و نظام او بر همه چیز اولویت دارد و با توجه به تقابل گنجی با ولایت فقیه، آن شورا نمی تواند بی طرف بوده و نتیجه ی داوری آن به صورت محکومیت گنجی، از پیش رقم خورده است.

در همين زمينه:

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در مورد پیشنهاد آقای احمد فعال برای خروج از بحران اکبر گنجی، اکبر زرگر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016