دوشنبه 27 تیر 1384

همسر گنجي: مطمئنم اتفاقي افتاده ... گنجي در بيمارستان ميلاد؛ آيا گنجي آزاد شده است؟


بيمارستان ميلاد واقع در تهران، بزرگراه همت، نرسيده به پل چمران، جنب برج ميلاد، محل بستري شدن اکبر گنجي

خبرنامه گويا - اولين خبر پيرامون بستري شدن گنجي توسط روزنامه اينترنتي روز منتشر شد. اين نشريه در خبري تحت عنوان "آخرين خبر: گنجی به بيمارستان منتقل شد" از قول برادر گنجي از بيهوشي وي در بعد از ظهر يکشنبه خبر داد. روز نوشت: گنجي بعد از ظهر به حال بيهوشی درآمد. تلفنی از زندان اوين به برادر گنجی حاکی بود که وی به بيمارستان منتقل شده است. روز همچنين از شايعه آزادي وي در روز گذشته نيز خبر داده بود. پس از آن ايسنا نيز خبر انتقال به بيمارستان را تاييد کرد.
ايسنا گزارش داد که اكبر گنجي شب گذشته، از زندان اوين به بيمارستان انتقال يافت و خانواده‌ گنجي در بيمارستان حاضر شده‌اند اما تاكنون موفق نشده‌اند كه وي را ملاقات كنند.
در حاليکه اخبار منتشره همه صرفا حکايت از بستري شدن گنجي داشت، خبر روز نت امروز، بر ابهام ها افزود. امروز در خبر اول سايت از آزادي گنجي خبر داد و نوشت بنابه گزارش رسیده به سایت امروز اکبر گنجی پس از 36 روز اعتصاب غذا صبح امروز آزاد شد. با اين حال بعد از گذشت زمان کوتاهي بدون حذف خبر آزادي گنجي، خبر بستري شدن وي در بيمارستان به نقل از سحرخيز تيتر اول اين سايت شد.
امروز نوشته است: "عيسي سحرخيز، عضو تيم سه نفره مذاكره كننده با مقامات دادستاني و زندان اوين درباره اكبر گنجي به سايت امروز گفت: بنا به اطلاع واصله اكبر گنجي به بيمارستان ميلاد تهران منتقل شده است و بخشي كه وي در آن بستري است به صورت قرنطينه در آمده است. اين فعال سياسي در ادامه افزود: از روز پنج شنبه هفته گذشته تيم سه نفره متشكل از وي، سعيد حجاريان و رضا تهراني تلاش گسترده اي را براي متقاعد كردن گنجي براي پايان دادن اعتصاب غذاي خود آغاز كردند و با اينكه گنجي به صراحت مخالفت خود را با شكستن اعتصاب غذا تا محقق شدن خواسته‌هاي خود اعلام كرده بود، اما پذيرفت كه در صورت بستري شدن در بيمارستان خارج از زندان تحت نظر پزشكان معالج قرار گيرد.
عيسي سحرخيز در ادامه اين گفتگو تاكيد كرد با توجه به اعتصاب غذاي 36 روزه گنجي عضلات وي تحليل رفته و ستون مهره هاي وي بر نخاع فشار آورده و احتمال آسيب هاي جدي و برگشت ناپذيری گنجي را تهديد مي كند.
اين عضو تيم سه نفره به نقل از پزشكان در جريان اين پرونده گفت: با توجه بيماري‌هايي كه گنجي در مدت زندان به آن دچار شده از قبيل‌ آسم، ديسك كمر، آسيب ديدگي زانو و همچنين تجويز يك ماه استراحت مطلق براي اكبر گنجي به احتمال زياد گنجي تا چهار- پنج ماه آينده در مرخصي استعلاجي خواهد بود.
گفتني است خبرنگار امروز در تماس با خانواده گنجي كسب اطلاع كرد كه آنها هنوز موفق به ملاقات با وي نشده اند و در سالن بيمارستان ميلاد منتظر اجازه ملاقات هستند.

هاتف نيوز نيز از حضور برخي از اصلاح طلبان در مقابل بيمارستان محل بستري شدن گنجي خبر داده و از قول همسر گنجي نوشته است: به من اجازه ملاقات ندادند به همين دليل مطمئن هستم که اتفاقي افتاده است. به گزارش پايگاه اطلاع رساني " هاتف " بدنبال انتشار اخباري مبني بر به حالت کما رفتن اکبر گنجي، معصومه شفيعي همسر وي قبل از ظهر امروز به زندان اوين رفت تا از سلامت اين روزنامه نگار دربند اطمينان حاصل کند. در زندان اوين به خانم شفيعي اطلاع دادند که ساعت 5 بعد از ظهر ديروز اکبر گنجي به بيمارستان ميلاد تهران منتقل شده است. در همين حال بر اساس آخرين اخبار دريافتي چند تن از اصلاح طلبان و روزنامه نگاران مقابل بيمارستان ميلاد رفته اند ، تا مطمئن شوند که گنجي در سلامت بسر مي برد.

همسر گنجي در گفتگو با ايلنا نيز بر همان نگراني خود تاکيد کرده و گفته است که اجازه ملاقات با همسرم را نمي‌‏دهند. وي از علت بستري شدن اكر گنجي در بيمارستان اظهار بي‌‏اطلاعي كرد و گفت: اگر واقعاً مشكلي خاصي براي همسرم به وجود نيامده است، پس چرا اجازه ملاقات با گنجي را به ما نمي‌‏دهند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوي ديگر ايرنا نيز در گفتگو با دختر گنجي اخبار مشابه را تاييد کرد. در خبر ايرنا با عنوان "دختر گنجي: اكبر گنجي در خارج از زندان بستري شد"، به نقل از رضوانه گنجي آمده است که پدرش صبح روز دوشنبه از زندان اوين به بيمارستان ميلاد تهران منتقل و بستري شد. وي افزوده است که صبح امروز با اطلاع يكي از آشنايان خود و نه از طريق مراجع قضايي مطلع شده‌اند كه اكبر گنجي به بيمارستان منتقل شده‌است.
وي گفت كه هيچ يك از مراجع قضايي يا مسئولان زندان اوين و دادستاني اين خبر را به آنها اطلاع نداده‌اند، بلكه از طريق دوستان و آشنايان خود از اين امر مطلع شده‌اند. دختر گنجي گفت كه بلافاصله پس از شنيدن اين مساله همراه با مادرش به بيمارستان ميلاد تهران رفته‌اند، اما پس از سه ساعت انتظار موفق به ديدار اكبر گنجي نشده‌اند. وي به ايرنا گفته است كه مسئولان بيمارستان ميلاد تهران تاييد كرده‌اند كه گنجي در اين بيمارستان بستري است، ولي از ارايه توضيحات بيشتر درباره شرايط جسمي وي خودداري كرده‌اند.
رضوانه گنجي افزود: معلوم نيست انتقال پدرش به بيمارستان ميلاد به دستور چه مرجعي و براي چه مدت زماني صورت گرفته‌است و آيا پدرش دوباره به زندان اوين منتقل مي‌شود يا خير. وي ادامه داد كه عصر امروز نيز همراه با مادرش به بيمارستان ميلاد خواهند رفت تا شايد موفق به ديدار اكبر گنجي شوند.



تصوير هوايي بيمارستان ميلاد از بالاي برج ميلاد


در همين حال شمس الواعظين نيز از انتقال گنجي به بيمارستان ابراز خشنودي کرده و آنرا تصميمي عاقلانه و اصولي دانسته است. "ماشاالله شمس الواعظين" روز دوشنبه به خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا گفته است: در پي مذاكرات كميته منتخب انجمن دفاع از آزادي مطبوعات با قوه قضاييه مقرر شده بود كه ايشان فردا (سه‌شنبه) به بيمارستان انتقال يابد. وي با بيان اين كه‌ كاهش شديد وزن گنجي موجب شده تااين تصميم يك‌ روز زودتر اجرا شود، افزود: اكبر گنجي با بيش از ‪ ۳۵‬روز اعتصاب غذا باكاهش شديد وزن روبه‌رو شده است كه ادامه اين وضعيت حيات او را تهديد مي‌كرد. سخنگوي ‌انجمن‌ دفاع‌ از آزادي مطبوعات گفت: اميدواريم كه مساله گنجي با كمترين هزينه پايان يابد زيرا بروز هرگونه حادثه، مي‌تواند پيامد منفي در داخل و خارج از كشور داشته باشد.

Copyright: gooya.com 2016